راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در حاشیه دومین رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی امضا شد / تفاهم‌نامه شاکیلید و دیگر ارائه‌دهندگان امضای دیجیتال

دومین رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی، با برپایی نمایشگاه و امکان عقد تفاهم‌نامه‌های تجاری با دولت و نیز با دیگر کسب‌وکارها امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) ۲۴‌ام مهرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شاکیلید، شاکیلید با دو راهکار اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه امضامی و سیستم جامع احراز هویت غیرحضوری آشنامی در این رویداد حضور داشت.

در حاشیه دومین آیین بزرگداشت «روز ملی تجارت الکترونیکی» تفاهم‌نامه مشترکی میان شرکت‌های شاهراه اعتماد کلید (شاکیلید)، پندار کوشک ایمن، فناوران اعتماد راهبر و مرکز توسعه تجارت الکترونیک به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از ظرفیت‌های فنی و اجرایی طرفین تفاهم‌نامه به‌منظور سازگاری راهکارهای امضای دیجیتال با تمرکز بر سهولت استفاده از راهکارهای امضای دیجیتال توسط عموم مردم، کمک به تحقق دولت الکترونیک، تعامل‌پذیری راهکارهای مختلف، جلوگیری از ایجاد انحصار و کاهش هزینه مردم در دریافت خدمات و توسعه اقتصاد دیجیتال توسط این شرکت‌ها امضا شد.

پشتیبانی از راهکارهای این شرکت‌ها به‌منظور ایجاد همخوانی سیستم‌های امضای دیجیتال برای استفاده و بهره‌برداری آسان کسب‌وکارها و عموم مردم از این سرویس‌ها، ازجمله مهم‌ترین رویکردهای این تفاهم‌نامه است. با استفاده از هرکدام از این راهکارها عموم مردم و کسب‌وکارها با دغدغه کمتری از امکانات امضای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.

امضای این تفاهم‌نامه همچنین ۸۰ درصد نیاز بازار امضای دیجیتال را میان این سه مجموعه پوشش می‌دهد و در ابعاد اکثریت بازار مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.