راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا دستبندها ابزار جدید پرداخت الکترونیک هستند؟

شرکت بارکلی کارت که در حوزه خدمات پرداخت الکترونیکی فعالیت می‌کند، قصد دارد با توزیع بیشتر دستبندهای «bPay» خدمات پرداخت بدون تماس خود را گسترش دهد و در کنار ارایه خدمات پرداخت الکترونیکی و کمک به کسب و کار‌ها از این ابزار جدید در جهت درک بهتر رفتار مشتری‌ها استفاده کند.

دستبند پرداخت الکترونیکی

شرکت بارکلی کارت پس از آزمایش دستبندهای bPay در برخی مکان‌ها قصد دارد سال آینده آن را در سرتاسر انگلستان برای استفاده عرضه نماید. استفاده کنندگانی که کارت‌های بدهی و اعتباری خود را به این دستبند‌ها متصل می‌کنند با استفاده از آن می‌توانند در ۳۰۰ هزار نقطه در این کشور پرداخت‌هایی با مبالغ اندک داشته باشند.

در حال حاضر مدیران شرکت بارکلی کارت در کنار تلاش برای فراهم کردن زمینه عرضه سراسری این دستبند‌ها، مشغول همکاری با شرکت مدیریت ارتباط با مشتری «گرین فور سولوشنز» هستند تا ارائه خدمات دیگری با این دستبند‌ها امکان‌پذیر شود؛ بدین معنا که به کسب و کارهای فعال در حوزه ورزش و تفریحات که از این کانال پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند امکان داده می‌شود تا از سلایق مشتری‌های خود درک بهتری پیدا کنند.

مدیران بارکلی کارت می‌گویند: «در حال مذاکره با برخی از این کسب و کار‌ها هستند تا به مشتری‌های آن‌ها امکان داده شود غیر از پرداخت الکترونیکی بدون تماس با دستبندهای bPay، در نظرسنجی‌ها نیز شرکت کنند. بدین ترتیب شرکت‌ها با استفاده از داده‌های به دست آمده از مشتریان از علایق و دیدگاه‌های آن‌ها مطلع می‌شوند و می‌توانند بر میزان وفاداری آن‌ها افزوده و درآمد بالاتری کسب نمایند. نکته حایز اهمیت این است که همه این امور تنها با یک ابزار الکترونیکی پوشیدنی ساده امکان‌پذیر خواهد بود.»

مایک ساندرز از مدیران بخش پرداخت‌های الکترونیکی بارکلی کارت می‌گوید: «فناوری‌های پوشیدنی پرداخت الکترونیکی به سرعت مورد توجه قرار می‌گیرند زیرا ابزاری امن، سریع و آسان برای پرداخت هستند. مصرف کنندگان می‌گویند مایلند ابزارهای الکترونیکی پوشیدنیشان بیش از یک کارایی داشته باشد. پرداخت تنها یک کارایی است و مسلما طیفی وسیع از کاربردهای بالقوه وجود دارد که می‌توان از این ابزار‌ها برای آن کاربرد‌ها استفاده کرد. ما می‌توانیم به باشگاه‌های ورزشی کمک کنیم به منابع جدید داده‌ها از مشتری‌های خود دست یابند و با استفاده از این داده‌ها درکی عمیق‌تر از رفتار آن‌ها پیدا کنند که البته این کار برای افزایش سود بیشتر بدان‌ها کمک خواهد کرد.»

شرکت بارکلی کارت در گزارش اخیر خود به حرکت در جهت استفاده از ابزارهای جدید پرداخت اشاره کرده است. این اقدام بخشی از برنامه این شرکت برای ارائه طیف کامل خدمات به مشتریان بانک‌های انگلستان است و دستبندهای پرداخت بدون تماس، رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و استفاده کننده از آن لازم نیست تعرفه‌ای را پرداخت نماید.

منبع: شاپرک finextra.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.