پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
اپراتور اول خود را رقیب بانکها و شرکتهای پرداخت میداند؟
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: «همراه اول حدود 45 هزار روستا را پوشش میدهد که نبودن بانکها در نقاطی که همراه اول حاضر است، میتواند فرصت بینظیری برای ارائهی خدمات موبایل بانکینگ توسط جیرینگ به مشترکان فراهم کند.»
مهندس “وحید صدوقی” پیرامون توسعه خدمات موبایل بانکینگ با بهرهگیری از سامانهی جیرینگ، گفت: «یکی از نقاط قوت جیرینگ بهرهگیری از شبکهی همراه اول با توجه به میزان پوشش گستردهی این اپراتور و در نهایت ارائهی خدماتی مانند موبایل بانکینگ برای طیف گسترهی مشترکان این اپراتور است.»
وی ادامه داد: «گستردگی همراه اول این امکان را فراهم میکند که جیرینگ با استفاده از این بستر به راحتی بتواند خدمات بانکی را ارائه دهد.»
صدوقی با تشریح حضور گسترده همراه اول در نقاط مختلف کشور و امکان استفاده مشترکان جیرینگ از شبکهی این اپراتور، گفت: «در بسیاری از نقاط کشور که همراه اول حضور دارد، بانکها حضور ندارند. »
وی ادامه داد: «همراه اول حدود 45 هزار روستا را پوشش میدهد که نبودن بانکها در نقاطی که همراه اول حاضر است، میتواند فرصت بینظیری برای ارائهی خدمات موبایل بانکینگ توسط جیرینگ به مشترکان فراهم کند.»
مدیرعامل همراه اول با تاکید بر برنامههای این اپراتور برای توسعهی خدمات موبایل بانکینگ در سراسر کشور، عنوان کرد: «ما از 4 سال پیش برای ایجاد پلت فرم خدمات بانکی در این حوزه سرمایهگذاری قابل توجهی داشتهایم اما به واسطه آماده نبودن آییننامههای ضروری توسط بانک مرکزی برای ارائهی خدمات بانکی به صورت الکترونیک، این رویه به تعویق افتاد.»
وی در ادامه افزود: «ما در همراه اول سعی کردیم که در آمادهسازی این آییننامه و خدمات کمک کنیم، که امیدواریم با تکمیل طرح سپاس بانک مرکزی و ابلاغ آن بتوانیم به راحتی این خدمات را به مشترکان ارائه دهیم.»
مدیرعامل همراه اول در پایان ضمن تاکید بر ضرورت امکان انجام عملیات بانکی بر روی تلفنهای همراه، گفت: «انجام بسیاری از خدمات بانکی که در گذشته به صرف زمان زیادی نیاز داشت، امروزه با اپلیکشینهای ساده و با کمترین هزینه و زمان در حال انجام است. این فرصتی مناسب برای بانکهاست که بتوانند از بستر تلفن همراه برای تحول در امور بانکداری خود استفاده کنند.»
منبع: سیتنا