راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با روش‌های انتقال تتر در او‌ام‌پی‌فینکس / راهکارهایی برای پرداخت کارمزد ۰.۱درصدی

خرید تتر به‌عنوان یک استیبل‌کوین محبوب در دنیا که ارزشی معادل یک دلار دارد، یکی از کلیدی‌ترین مسیرهایی است که برای محافظت از دارایی خود در مقابل تورم می‌توان به کار گرفت، اما سرمایه‌گذاران این حوزه اغلب به دلیل اینکه تتر روی شبکه‌های مختلفی عرضه می‌شود، با این چالش روبه‌رو هستند که با چه کارمزدی انتقال این رمزارز را انجام دهند. در این مطلب روش‌های مختلف انتقال تتر با کمترین کارمزد تتر بررسی شده است.


تتر چیست؟


بزرگ‌ترین استیبل‌کوین یا رمزارز باثبات در دنیای ارزهای دیجیتال، تتر (USDT) نام دارد. تتر به دلیل اینکه از حمایت و پشتیبانی دلاری برخوردار است، قیمت هر واحد آن با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. به همین دلیل قیمت تتر و کارمزد انتقال آن از اهمیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران برخوردار است.


کارمزد جابه‌جایی تتر


کارمزد انتقال تتر یکی از مهمترین پارامترهایی است که هر تریدر یا سرمایه‌گذاری باید به آن توجه داشته باشد. کارمزد انتقال تتر بستگی به عوامل مختلفی دارد و نرخ آن روی هر شبکه‌ نسبت به شبکه‌ای دیگری متفاوت است. به همین دلیل معامله‌گران همیشه با این چالش روبه‌رو هستند که از کدام صرافی می‌توانند تتر خود را با قیمت بهتری انتقال دهند تا تسلط بیشتری روی خریدوفروش آن داشته باشند.

کارمزد انتقال تتر معمولاً به هزینه‌ای گفته می‌شود که کاربران بابت خدمات و زیرساخت‌های هر صرافی پرداخت می‌کنند. این هزینه البته در هر صرافی با تعرفه‌های مختلفی تعیین شده که تعیین آن به قابلیت‌ها و امکاناتی که برای معامله‌گران فراهم می‌کند بستگی دارد. برای همین دغدغه سرمایه‌گذار این خواهد بود که منصفانه‌ترین و بهترین صرافی را برای خریدوفروش و انتقال تتر خود انتخاب کند.


کارمزد او‌ام‌پی‌فینکس


صرافی او‌ام‌پی‌فینکس از پلتفرم‌های آنلاین معتبر در ایران است که می‌تواند برای تبدیل و انتقال تتر و همچنین خریدوفروش سایر ارزهای دیجیتال با تعرفه‌های ارزان مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر ویژگی‌های این صرافی می‌توان به امکانات و قابلیت‌های کاربردی چون ربات تریدر، انواع روش‌های خریدوفروش ارز دیجیتال، کارت هدیه ارز دیجیتال، حساب دمو و نمودارهای سود و زیان اشاره کرد.

یکی از مزیت‌های رقابتی او‌ام‌پی‌فینکس، کارمزد معاملاتی آن است که عددی برابر ۰.۱ درصد برآورد شده است. کاربران می‌توانند با فعال‌سازی ربات معامله‌گر روی بازار «تتر – تومان» در او‌ام‌پی‌فینکس به صورت پیوسته، حتی زمانی که آنلاین نیستند و در حساب کاربری خود حضور ندارند، از نوسان قیمت تتر سود کسب کنند.


محاسبه کارمزد خریدوفروش تتر در او‌ام‌پی‌فینکس


با مراجعه به صفحه مربوط به کارمزد پلتفرم ارز دیجیتال او‌ام‌پی‌فینکس می‌توان با چگونگی محاسبه کارمزد معاملات در اوام‌پی‌فینکس آشنا شد. کاربرانی که از اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن استفاده می‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به صفحه سایر خدمات از نحوه محاسبه کارمزدها آگاه شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این صرافی، پشتیبانی از شبکه انتقال KCC در این پلتفرم است. KCC بستر انتقال اختصاصی صرافی کوکوین بوده و تریدرهایی که در صرافی کوکوین فعالیت می‌کنند، می‌توانند تترهای خریداری‌شده خود را با  کارمزد ۰.۱ تتر از طریق شبکه KCC به صرافی کوکوین انتقال دهند.


کارمزد انتقال تتر trc20


کارمزد واریز و برداشت تتر در شبکه ترون یا همان TRC-20 برابر با ۱.۹ تتر است و اکثر معامله‌گران ایرانی، این شبکه را به‌عنوان شبکه‌ای مقرون به صرفه برای انتقال تتر می‌شناسند؛ در حالی که با استفاده از شبکه KCC می‌توان ارز دیجیتال تتر را با کارمزد ۰.۱ تتر انتقال داد.


انتقال تتر از تراست‌ولت به صرافی


تراست‌ولت یکی از کاربردی‌ترین کیف پول‌های موبایلی برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال است که استفاده از آن و انتقال ارز تراست‌ولت به صرافی نیازمند آموزش است.

به این ترتیب می‌توان انواع دارایی رمزارزی خود را در این کیف پول نگهداری کرد و هر زمان که تمایل داشت، دارایی مورد نظر خود را به صرافی ارز دیجیتال انتقال داد یا آن را فروخت.

برای انتقال ارز از تراست‌ولت به صرافی ارز دیجیتال او‌ام‌پی‌فینکس ابتدا باید از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن او‌ام‌پی‌فینکس برای خود یک حساب کاربری ایجاد و سپس احراز هویت خود را تکمیل کرد. کاربران به ازای هر رمزارزی که در او‌ام‌پی‌فینکس پشتیبانی می‌شود، یک کیف پول اختصاصی دارند.

برای انتقال ارز از تراست‌ولت به او‌ام‌پی‌فینکس، پس از تکمیل ثبت‌نام و احراز هویت باید وارد حساب کاربری خود شد و در صفحه داشبورد روی گزینه «واریز» کلیک کرد. در صفحه واریز نیز وارد قسمت مربوط به «واریز رمزارز» شد. در این صفحه می‌بایست رمزارز مورد نظر و شبکه انتقال مربوط به آن را انتخاب کرد.

کاربران برای انتقال تتر از تراست‌ولت به او‌ام‌پی‌فینکس باید در قسمت اول تتر را انتخاب و شبکه مورد نظر را مشخص کنند. به این ترتیب، آدرس کیف پول اختصاصی کاربر برای واریز تتر در بستر شبکه BEP2 ایجاد می‌شود و بدین ترتیب می‌توان از طریق اسکن یا کپی کردن این آدرس، در صرافی او‌ام‌پی‌فینکس واریز تتر داشت.

این صرافی به کاربرانش اعلام کرده که در این مرحله وارد نرم‌افزار تراست‌ولت شوید، روی تتر کلیک کرده و گزینه «Send» را انتخاب کنید. در این صفحه نیز می‌بایست آدرس کیف پول مقصد یا همان آدرس واریز تتر را کپی یا اسکن کرده و مقدار ارسالی مورد نظر خود را نیز مشخص کنید. در نهایت نیز روی گزینه «Continue» بزنید تا موجودی تتر حساب شما در تراست‌ولت، به کیف پول حساب کاربری‌تان در او‌ام‌پی‌فینکس منتقل شود. پس از آن می‌توانید به صورت آنی تتر را از طریق معامله در بازار یا معامله سریع به تومان تبدیل کرده و معادل ریالی آن را در حساب بانکی‌تان دریافت کنید.

برای انتقال هر رمزارز دیگری که در او‌ام‌پی‌فینکس پشتیبانی می‌شود نیز می‌توان همین مراحل را طی کرد. برای مثال، در انتقال ترون از تراست‌ولت باید وارد نرم‌افزار تراست‌ولت شد و پس از انتخاب رمزارز ترون، گزینه «Send» را انتخاب کرد.

 در او‌ام‌پی‌فینکس هم باید وارد قسمت واریز رمزارز شد و ارز دیجیتال ترون و شبکه انتقال مورد نظر را انتخاب کرد تا آدرس واریزی ترون به حساب کاربری فرد در او‌ام‌پی‌فینکس ایجاد شود. در نهایت می‌توان با کپی یا اسکن این آدرس در کیف پول تراست‌ولت، موجودی ترون خود را از کیف پول تراست‌ولت به او‌ام‌پی‌فینکس انتقال داد.

به اعلام این صرافی در این میان چند نکته را در نظر داشته باشید. هنگام واریز و برداشت ارز دیجیتال دقت کنید که شبکه انتقال انتخابی شما در مبدأ و مقصد یکسان باشد؛ در غیر این‌ صورت، ممکن است دارایی شما بر بستر بلاکچین مفقود شود و امکان بازیابی آن وجود نداشته باشد.

همچنین در زمان واریز و برداشت ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین همواره مقداری از رمزارز مورد نظر شما به‌عنوان کارمزد انتقال شبکه کسر شده و موجودی نهایی شما در کیف پول مقصد، موجودی‌ای است که پس از کسر کارمزد برای شما ارسال شده ‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.