راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت ناواکو خبر داد / به‌زودی آزادراه‌های بیشتری به زیرساخت اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند

مزدک علی‌مددی، مدیرعامل شرکت ناواکو در پی تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و بانک مسکن در راستای تجهیز تعدادی از آزادراه‌ها به فناوری اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی منعقد شده، در حاشیه جلسه هماهنگی با دست‌اندرکاران آزادراه‌های کشور از برنامه‌های شرکت ناواکو با هماهنگی بانک مسکن برای تجهیز تعدادی از آزادراه‌های کشور به زیرساخت‌های اخذ الکترونیکی عوارض خبر داد و بیان کرد که به‌زودی تجهیز آزادراه‌های کشور به زیرساخت‌های اخذ الکترونیکی عوارض عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ناواکو در حاشیه این جلسه گفت: «یکی از رسالت‌های شرکت ناواکو ارائه خدمات مطلوب به بانک مسکن در راستای سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و بانک مسکن منعقد شده زمینه لازم برای تجهیز تعدادی از آزادراه‌ها به فناوری اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی (ETC) فراهم شده است.»

او ادامه داد: «طی ماه‌های گذشته حمایت‌ها و پیگیری‌های مؤثری از سوی مدیران بانک مسکن به‌ویژه مدیرعامل، مشاور مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات، معاون فناوری اطلاعات و رئیس اداره کل بانکداری الکترونیکی این بانک به‌ عمل‌ آمده که در پی آن فضای مناسبی ایجاد شده تا بانک مسکن بتواند جایگاه واقعی‌اش را در کسب‌وکار اخذ الکترونیک عوارض آزادراهی به دست آورد.»

علی‌مددی معتقد است در راستای عمل به تکلیف قانونی و تسریع در اجرای ETC، نهادهای قانونی همچون پلیس راهور ناجا و دادستانی حمایت‌های خوبی در این‌ خصوص انجام می‌دهند و امید است شاهد نتایج مثبت این طرح در کاهش ترافیک، سوخت و آلاینده‌ها و به‌ دنبال آن تسریع در خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

شرکت فناوری اطلاعات ناواکو از شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن است که از سال ۱۳۸۷ با به‌کارگیری منابع انسانی متعهد و متخصص، فعالیت خود را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی با ارائه خدمات در زمان کم و کیفیت بالا بر پایه مشتری‌مداری، کاهش هزینه، نوآوری در ارائه خدمات و محصولات آغاز کرد. این شرکت فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های ETC، کربنکینگ، پی‌اس‌پی‌گری، دستگاه کارت‌خوان، کیوسک بانکی و… انجام می‌دهد.

پروژه ETC (پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها) در کشور برای اولین‌بار توسط بانک مسکن و شرکت ناواکو در سال 1391 آغاز شد، در آن سال الکترونیکی‌کردن عوارض آزادراه پردیس-تهران با حمایت سازمان راهداری کشور بر عهده بانک مسکن و ناواکو قرار گرفت و به‌ تناوب آن، یک خط رفت و یک خط برگشت در این آزادراه‌ها به سیستم ETC مجهز شد. در سال‌های بعد و با توجه ‌به عملکرد سیستم‌های نصب‌شده توسط ناواکو، تعداد خط‌های بیشتری در برخی از این آزادراه‌ها به سیستم ETC مجهز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.