پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
موبایل موقعیتهای جدیدی برای خردهفروشان محلی ایجاد میکند
با ورود موبایلهای هوشمند و ایجاد امکان پرداخت خریدها از طریق موبایل، بسیاری از خرده فروشان و رستورانهای محلی از طریق موبایل برای خود مشتری جذب میکنند. درست است که فروش اینترنتی به سرعت در حال رشد و توسعه است اما هنوز حجم بسیار عظیمی از خریدها و معاملات خرد به صورت نقدی و دستی در مغازهها و فروشگاهها در حال انجام هستند. در کشوری مثل آمریکا، درصد بالایی از همین خرید و فروشهای نقدی تحت تاثیر جستجوهای اینترنتی هستند. مصرف کنندهگان برای یافتن یک محصول در اینترنت جستجو میکنند با توجه به سلیقه و موقعیت جغرافیایشان بهترین فروشگاه برای خرید محصول مورد نظرشان را انتخاب میکنند. مشتریان با بهره بردن از قابلیتهای پیچیده تلفنهای هوشمند حتی زمانی که داخل یک فروشگاه و یا در حال رفتن به خرید هستند این جستجوهای اینترنتی را انجام میدهند.
تحلیلگر اقتصادی معروف، جفری گرا، میگوید در حالی که فروشهای اینترنتی میلیونها دلار تخمین زده میشوند، فروشهای حضوری فروشگاهها که تحت تاثیر اینترنت انجام میشوند میلیاردها دلار تخمین زده میشود. تا به امروز کامپیوترها جای رایجی برای چنین جستجوهای اینترنتی بودهاند اما حالا دیگر آرام آرام دارند جایشان را به موبایلها و پلت فرمهای جدید میدهند.
طبق یک پرسشنامه در سال 2011 که از طریق رسانه شبکه شهری (City Grid Media) انجام شد، 70% مصرف کنندهگان فروشگاهها و رستورانهای محلی قبل از رفتنشان به آنجا، آن را در اینترنت چک کردهاند. گوگل در صدر منابعی بوده است که افراد این فروشگاهها را در آنها چک میکنند. جدول رجوع این افراد به منابع اینترنتی مختلف به شکل زیر است.
روز به روز مقدار این جستجوها از طریق اسمارت فونها افزایش مییابد و تاثیر اینترنت موبایلی افزایش مییابد. خرده فروشها هم توجه زیادی به تاثیر اسمارت فونها در سرازیر شدن مشتریان به سمت فروشگاههایشان دارند. بر طبق تحقیقی از سوی RSR، درصد خرده فروشانی که در سرتاسر دنیا گفتهاند که اسمارت فونها بر تعداد مشتریانشان تاثیر مثبتی گذاشتهاند از 20% در سال 2010 به 31% در سال 2011 افزایش یافته است.
مشتریانی که از موبایلشان برای یافتن فروشگاههای جدید استفاده میکنند یک موقعیت بسیار خوب هستند برای خرده فروشانی که در مغازه خرید و فروش میکنند. خرده فروشانی که در تکنولوژیهای موبایلی سرمایه گذاری میکنند نه تنها از رقبا پیشی میگیرند بلکه یک تجربه خرید جالب و راحت برای مشتریان به وجود میآورند. امکان اینکه مشتری به راحتی بتواند به اطلاعات محصول دسترسی داشته باشد و همینطور گرفتن تخفیف و هدایا باعث وفاداری مشتری میشود. پس به خاطر داشته باشید میتوانید از طریق اسمارت فونهایتان وقتی که در اتوبوس نشستهاید و یا در محل کارتان در حال استراحت کوتاهی هستید جستجوی کوچکی در اینترنت داشته باشید و از فروشگاهها و رستورانهای خوب و با کیفیتی که در گوشه کنار شهر هستند با خبر شوید و هنگام خرید سری به آنها بزنید.