راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی تمایل تأمین‌کنندگان اعتبار خرد به سه روش سفته و رمزارز و چک / هرکدام از اعتباردهندگان آنلاین چه تضامینی می‌خواهند؟

اقتصاد تورمی ایران دریافت وام را به یک الزام و نیاز ضروری تبدیل کرده است. خانوارها و عمده‌دهک‌های جامعه توانایی پرداخت یک‌مرحله‌ای کالاها و خدمات مورد نیازشان را ندارند و به نظر می‌رسد تنها راه آنها برای پوشش نیازهایشان، دریافت وام خرد است که خود می‌تواند یک دالان نامتناهی از بروکراسی‌ و شرایط سختگیرانه باشد.

منشاء وام‌های خرد، بانک است؛ البته با وثایق و تضامینی سخت. براساس آخرین‌ آمارها از فرایند دریافت وام، سختگیری‌ها، ضامن و مبالغ کم و کارمزد بالا اصلی‌ترین دلایل به سرانجام نرسیدن درخواست‌های مردم به‌رغم نیازشان بوده است.

با هدف رفع این دست چالش‌ها بازیگران جدیدی ازجمله لندتک‌ها به حوزه وام‌دهی خرد ورود کردند و به همین موازات برخی بانک‌ها نیز سعی کردند با اتخاذ رویکردی نوآورانه، شرایط دریافت وام را تسهیل کنند.

گرچه هنوز برخی از لندتک‌ها برای اعطای اعتبار تنها چک را معتبر می‌دانند اما برای افرادی که به دلیل به حد نصاب نرسیدن گردش حساب و رتبه اعتباری، در الزامات دریافت دسته‌چک جایی ندارند، گزینه‌های دیگری مانند سفته، رمزارز، رتبه اعتباری و رفتار مالی صحیح هم وجود دارد.

در ادامه به معرفی برخی از تأمین‌کنندگان اعتباری پرداخته‌ایم که فرایندی آنلاین و بازپرداختی بیش از سه ماه دارند. این وام‌ها کاملاً شخص‌محور هستند نه سازمانی.

بررسی‌های «راه پرداخت» از فرایند دریافت وام از مجموعه‌های مذکور نشان می‌دهد وثایق و تضامین برای هر مبلغ ثابت است و تنها مدارک مورد نظر برای هر شخص با توجه به شرایط او، متفاوت است.

اعطای اعتبار با ضمانت سفته:

نام شرکتضمانت مورد پذیرش
دیجی‌پیسفته
قسطاسفته
لندو سفته
بای‌چک سفته
کیپاسفته

اعطای اعتبار با ضمانت رمزارز:

نام شرکتضمانت مورد پذیرش
دیجی‌پیتتر
بیت‌لون
(سرویس اعتباری صرافی بیت‌پین)
رمزارز
ونسیرمزارز

اعطای اعتبار با پشتوانه گردش حساب و اعتماد:

نام شرکتشرایط مورد نیاز
اسنپ‌پیبدون نیاز به ضمانت
کیپابدون نیاز به ضمانت
تالیبدون نیاز به ضمانت
ویپادبدون نیاز به ضمانت
بلوبانکگردش حساب
بانک شهرگردش حساب و رتبه اعتباری

اعطای اعتبار با ضمانت چک:

نام شرکتضمانت مورد پذیرش
ایزی‌پیبرگه چک صیادی متعلق به شخص متقاضی
ازکی‌وام چک
بالونچک
دیجی‌پیچک
قسطاچک
قسطیکوچک
داراچک
کیپاچک
والتاچک
کردیتاچک
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    لندتک نگو نزول خور بگو،بانک ها به مردم وام نمیدن و میان یه شرکت لندتک تاسیس میکنن و وام ۵۰ درصدی میدن.۲۳ درصد رو میگن بانک برمیداره خودشونم ۲۰ درصد هزینه اعتبار میگیرن و مجبور میکنن از فروشگاه های که خودشون میگن( همشون گرون فروشن) خرید کنی,به این میگن اقتصاد اصل اسلامی

  2. امیر می‌گوید

    همه رو امتحان کردم هیچکدوم با سفته وام نمیدن دروغ میگن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.