راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشارکت کاربران اسنپ‌کلاب در تأمین هزینه‌ راه‌اندازی خانه‌ امن «سرای فراز» / حمایت ۹۹۷ میلیون تومانی اسنپ از کودکان بی‌سرپناه

اسنپ در نهمین طرح نیکوکاری خود با همکاری خیریه «طلوع بی‌نشان‌ها» و همراهی کاربرانش، در تأمین هزینه‌های تجهیز و راه‌اندازی خانه‌ای امن برای کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳ سال مشارکت کرد.

روابط عمومی شرکت اسنپ، ضمن قدردانی از مشارکت کاربران و اعتمادشان به طرح‌های نیکوکاری باشگاه مشتریان اعلام کرد: «کاربران اسنپ در این طرح ۲۴۹ هزار و ۳۵۸ مرتبه مشارکت داشتند و اسنپ در مجموع مبلغ ۹۹۷ میلیون و ۴۳۲ هزار تومان برای پیشبرد این طرح پرداخت کرده است.»

از سال ۱۳۹۶ «سرای نور» به‌عنوان یکی از مراکز حمایتی جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها و با مجوز سازمان بهزیستی، اقدام به پذیرش پسران ۷ تا ۱۸ سال بی​‌سرپناه کرده است. این کودکان و نوجوانان عمدتاً بی‌​سرپرست یا بدسرپرست هستند و در زمره‌​ کودکان کار و خیابانی نیز محسوب می‌​‌شوند. برای تفکیک کودکان به دو گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال، طبقه‌ دوم «سرای نور» با نام «سرای فراز» با مشارکت اسنپ و همراهی کاربرانش تجهیز شد و به بهره‌برداری رسید. با تکمیل این طرح هر گروه سنی در طبقات مخصوص به خود و با امکانات و مدیریت کاملاً مجزا اسکان دارند و از خدمات مختلفی از جمله مددکاری اجتماعی، روانشناسی، پزشکی، دندان‌پزشکی، تحصیلی، فرهنگی، تفریحی و غیره بهره​‌مند شده‌اند.


سرای فراز؛ خانه‌ای امن برای کودکان بی‌سرپناه


در حال حاضر حدود ۲۵ کودک ۷ تا ۱۳ سال در سرای فراز زندگی‌ می‌کنند. از جمله خدمات ارائه‌شده توسط این سرا برای بهبود کیفیت زندگی کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی می‌توان به ایجاد حس‌ امنیت روانی و تسکین درد‌های عمیق ناشی از انواع آسیب‌های اجتماعی، ارائه‌ خدمات پایه‌ای زندگی اعم از محیط امن برای اسکان و تغذیه‌ سالم، ارائه خدمات پزشکی و غربالگری، آموزش مهارت‌های فردی، اجتماعی و خودمراقبتی، ارائه‌ خدمات مشاوره‌ فردی، گروهی و خانوادگی و تسهیل اخذ مدارک هویتی اشاره کرد.

دیگر خدمات ارائه‌شده از سوی این مرکز شامل ارتباط با خانواده‌های کودکان بدسرپرست در راستای توان‌افزایی والدین و بهبود تنش‌های موجود خانوادگی و در صورت امکان حمایت از اشتغال والدین، فراهم‌آوردن امکان ادامه تحصیل در مدرسه، استعداد‌یابی علمی، ورزشی و هنری، برقراری کلاس‌های هنردرمانی، تئاتر، قصه‌نویسی، هنر و خلاقیت و نقاشی روی سفال، سفالگری و حجم‌سازی، ارائه‌ خدمات حرفه‌آموزی و اشتغال برای نوجوانان و ارائه‌ خدمات تفریحی و مدیریت اوقات فراغت اعم از اردوهای متنوع، سفرهای سیاحتی، تماشای فیلم و امکانات بازی‌های رایانه‌ای می‌شود.


اسنپ‌کلاب؛ بستری برای مشارکت کاربران در امر نیک


به گزارش روابط عمومی اسنپ، در سال​‌های اخیر این مجموعه طرح​‌های نیکوکاری متنوعی را با مشارکت کاربرانش در باشگاه مشتریان (اسنپ‌کلاب) اجرا کرده است. کاربران اسنپ می‌توانند با اهدای امتیازات خود در اسنپ‌کلاب و بدون پرداخت هیچ مبلغی در طرح‌های نیکوکاری مشارکت کنند. در حال حاضر نیز طرح‌های «حفاظت از گونه‌ خرس قهوه‌ای» و «مشارکت در هزینه‌ ساخت زمین فوتبال برای کودکان و نوجوانان منطقه قصرقند» در اسنپ‌کلاب برای جلب مشارکت کاربران فعال است.

اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان خود تلاش دارد با شناسایی طرح‌های مؤثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاری‌رسان باشد. خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.

منبع اسنپ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.