راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ویدئوهای رویداد برند کارفرمایی منتشر شد

هشتم شهریور ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران اولین دوره از رویداد «برند کارفرمایی» توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار با حمایت بانک تجارت از ساعت ۱۳ الی ۱۹، با حضور پرشور بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان منابع انسانی برگزار شد.

رویداد برند کارفرمایی با هدف بررسی چالش‌ها، الزامات و فرصت‌های سازمان‌ها برای ساخت، تقویت و حفظ برند کارفرمایی، انتقال تجربه و واکاوی مفاهیم کاربردی و کلیدی در این زمینه و تجلیل از مدیران پیشکسوت و تأثیرگذار کسب‌وکاری کشور در حوزه منابع انسانی و فرهنگ‌ سازمانی برگزار شد. آرشیو محتوای این رویداد را می‌توانید از طریق این لینک در راه پرداخت مشاهده کنید. همچنین پنل‌ و سخنرانی‌های این رویداد از طریق کانال استودیو راه‌کار در آپارات قابل‌ مشاهده است.

در ابتدای این رویداد رضا قربانی، مؤسس کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در افتتاحیه رویداد برند کارفرمایی درباره ضرورت برگزاری رویداد برند کارفرمایی صحبت کرد و گفت: «در شرایطی که نیروی انسانی در ایران چالش بزرگی است، به کسب‌وکارهایی نیاز داریم که بتوان به آنها اعتماد کرد.»

ویدئوی کامل سخنرانی مؤسس کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در ادامه رویداد هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت به‌عنوان اولین سخنران رویداد برند کارفرمایی از اهمیت برند کارفرمایی و اقدامات بانک تجارت برای افزایش انگیزه و بهبود معیشت نیروهای انسانی شرکای تجاری این بانک صحبت کرد و از حمایت‌های مالی و اعتباری این بانک از نیروهای انسانی شرکای تجاری بانک تجارت گفت که ویدئوی کامل این سخنرانی را در ادامه می‌توانید تماشا کنید:

پس از مدیرعامل بانک تجارت، کوروش عباسی، مدیر ارشد برند توسن ضمن روایت تجربه کاری بازی‌گونه‌سازی‌شده به بیان ویژگی‌های این رویکرد در سازمان‌ها پرداخت. او به توصیف سازمانی پرداخت که در آن عناصر بازی (Gamification) در یک زمینه غیربازی که مانند به‌عنوان مثال محل کار است، به کار برده می‌شود. به عقیده او بازی‌گونه‌سازی راهکاری برای حل مشکلات سازمان نیست، بلکه رویکردی است با تأثیر بر افراد که سازمان را به‌ جای بهتری برای کار تبدیل می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان افراد را به‌عنوان عروسک‌هایی تصور کرد که با توسعه هر بازی‌ای می‌توانند مشکلات سازمان‌ها را حل کنند.

سخنرانی کامل کوروش عباسی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

بهنام نجاری، معاون منابع انسانی تیم مرکزی گروه اسنپ نیز معتقد است که اگر تنها هدف‌مان ایجاد رضایت در سازمان باشد، موجب ایجاد توقع می‌شویم و آدم‌ها به‌دنبال این هستند که هرچه در سازمان هست، برای آنها هم اتفاق بیفتد؛ حتی اگر به آن نیازی نداشته باشند. فرهنگ توقع از اینجا نشئت می‌گیرد. ما نمی‌گوییم رضایت بد است، اما نباید هدف سازمان بوده و برنامه‌ریزی سازمان فقط برای جلب رضایت باشد.

سخنرانی کامل بهنام نجاری را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در ادامه مریم رضاصفت، مدیر منابع انسانی شرکت بیت‌پین، ارائه خود را با توصیف یک روز کاری در دفتر انزلی این مجموعه آغاز کرد و در ادامه به بیان چالش‌های جذب و استخدام نیروها در خارج از تهران و همچنین راهکارهای این مجموعه پرداخت. رضاصفت در خصوص چالش‌های فعالیت در خارج از تهران عنوان کرد: «در سال‌های اخیر، چالش‌های گسترده‌ای در حوزه جذب نیروی متخصص در ایران داشته‌ایم، اما برای ما که خارج از پایتخت فعالیت می‌کنیم، این چالش‌ها بیشتر نیز بوده است.»

سخنرانی کامل مریم رضاصفت را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در ادامه این رویداد، از سه کسب‌وکار برگزیده که در ارتقای هویت ایرانی تأثیرگذار شناخته شده‌اند با اهدای تندیس قدردانی شد. در این قسمت از رویداد به سه کسب‌وکار «دیجی‌کالا»، «ایرانسل» و «گروه انتخاب الکترونیک» تندیس ویژه برند کارفرمایی اهدا شد. در آیین معرفی برگزیدگان و چهره‌های برجسته حوزه منابع انسانی، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت؛ مجتبی توانگر، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ ولی‌الله فاطمی، بنیان‌گذار گروه توسن؛ رضا قربانی، مؤسس کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و علیرضا کشاورز، دبیر نصر تهران حضور داشتند.

در ادامه رویداد، سعید سامان، مشاور برند در سخنرانی خود در رویداد برند کارفرمایی سعی کرد نقش‌های مختلف منابع انسانی را بیان کند. سامان با اشاره به رویکرد یک مدیر منابع انسانی معمولی گفت: «بسیاری از مدیران منابع انسانی معتقدند که برند کارفرمایی یعنی جذب و نگهداشت. یعنی ما جذب می‌کنیم و نگهداشت نیروها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهیم و مطمئن هستیم که برند کارفرمایی را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌ایم.»

سخنرانی کامل سعید سامان را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

عادل طالبی، مدیرعامل تیزلند در رویداد برند کارفرمایی به بررسی عوامل مؤثر در ایجاد همدلی بین نیروهای انسانی یک سازمان پرداخت. به اعتقاد او انتقال مهارت، اشتراک تجربه‌های زندگی، مهارت گفت‌وگو و عبور از بحران با کمک تجربه جمعی در تقویت حس همدلی در سازمان و بهبود برند کارفرمایی تأثیرگذار است.

سخنرانی کامل عادل طالبی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در ادامه مصطفی قهرمانی، معاون بانکداری شخصی بانک تجارت، در رویداد برند کارفرمایی به معرفی بسته کارنو این بانک پرداخت و گفت: «عمدتاً بانک تجارت را به‌عنوان بانکداری شرکتی می‌شناسند و تا به امروز این بانک نتایج مطلوبی هم در این حوزه کسب کرده؛ به‌طوری‌که ۵۰ درصد از ضمانت‌نامه‌های بانکی در بانک تجارت صادر شده است.»

سخنرانی کامل مصطفی قهرمانی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در ادامه محمدجواد ثابت، مدرس و مشاور کسب‌وکار در این رویداد به ارائه‌ای در خصوص رویکردهای همکاری با دهه‌هفتادی‌ها یا همان نسل زد پرداخت و تأکید کرد که برای ایجاد همکاری مؤثر با این نسل، باید از تبعیض و سوگیری ذهنی دور بود.

سخنرانی کامل محمدجواد ثابت را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در این رویداد پنل ١٠٠٠+ با محوریت بررسی چالش‌های مدیریت منابع انسانی شرکت‌های بزرگ، با حضور محمد خلج، مدیرعامل اسنپ؛ کیوان جامه‌بزرگ، معاون توسعه کسب‌وکار فناپ؛ مسعود طباطبایی و با مدیریت رضا جمیلی، سردبیر رسانه‌های چاپی راه‌کار برگزار شد. ویدئوی کامل این نشست را در ادامه می‌توانید تماشا کنید:

در ادامه ایلیا وکیلی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره «ابر آروان» یکی از سخنرانان رویداد برند کارفرمایی بود که در چهار بخش درباره توسعه پایدار سرمایه انسانی در کشور صحبت کرد. او در سناریویی گذشته ایران تا به امروز را به تصویر کشید و درباره اینکه چگونه و چرا سرمایه‌های خود را از دست دادیم صحبت کرد.

سخنرانی کامل ایلیا وکیلی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

نگار عرب، معاون ارتباطات سازمانی تپسی در رویداد برند کارفرمایی به چگونگی تبیین درست برند کارفرمایی پرداخت. او در این ارائه اشاره کرد که هر فرد رسانه‌ای است و باید به تصویری که سازمان از خودش در ذهن افراد می‌سازد دقت کرد. عرب همچنین به ابزار تبیین برند کارفرمایی اشاره کرد و صفحات مجازی، دانشگاه و رسانه‌های حوزه فناوری را اصلی‌ترین کانال‌های ارتباطی سازمان با مخاطبان خود اعلام کرد.

سخنرانی کامل نگار عرب را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

سهیل عظیمی، مدیر تجربه افراد و برند کارفرمایی دیجی‌کالا، یکی دیگر از سخنرانان رویداد برند کارفرمایی بود که تجربه افراد از ابتدای جذب‌شان در دیجی‌کالا و احتمال خروج‌شان از این شرکت را مورد بررسی قرار داد تا افراد بتوانند بهترین تجربه را از دیجی‌کالا داشته باشند.

سخنرانی کامل سهیل عظیمی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در ادامه امیرحسین داودیان، معاون مدیرعامل بانک تجارت در رویداد برند کارفرمایی اعلام کرد که ۸۶ درصد متخصصان نیروی انسانی معتقدند فرایند جذب نیرو به مارکتینگ شرکت تبدیل‌ شده و افراد نسبت به گذشته بیشتر به اعتبار و وجهه یک کسب‌وکار اهمیت می‌دهند. معاون مدیرعامل بانک تجارت خطاب به حضار گفت که از نگاه او اگر روزی از ساعت کاری دیرتر به محل کار رفتیم و نگران عدم حضورمان و دغدغه کاری نبودیم، آن لحظه وقت رفتن است.

مسیح کریمیان، مشاور منابع انسانی، یکی دیگر از سخنرانان این رویداد، از مفهوم «گیمیفیکیشن» در برند کارفرمایی سخن گفت و اشاره کرد که Engegment در بخش منابع انسانی در سازمان‌ها وضعیت خوبی ندارد.

سخنرانی کامل مسیح کریمیان را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

رضا قربانی، مؤسس کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار‌ در سخنرانی پایانی رویداد با نگاهی به کتاب «قانون بی‌قانونی» از فرهنگ حاکم بر شرکت موفق نتفلیکس صحبت کرد. او با نگاهی به نکات کتاب قانون بی‌قانونی توضیح داد که اصل «در پی خوشنود کردن رئیس‌تان نباشید» را میان کارمندان‌تان ترویج دهید. قوانین مرخصی را کنار بگذارید و ساعات ورود و خروج را حذف کنید و میزان ساعات کاری افراد را اندازه نگیرید.

سخنرانی کامل رضا قربانی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

ویدئوی کامل رویداد برند کارفرمایی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.