راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال محصول نوآورانه رمزباکس منتشر شد / بازدهی ۹۰درصدی در یک سال

سبد شاخصی رمزباکس به عنوان یک محصول نوآورانه در بازار رمز‌ارز ایران یک‌ساله شد. این سبد توسط رمزینکس در ابتدای مرداد ۱۴۰۱ عرضه شد که بعد از گذشت یک سال در مردادماه ۱۴۰۲ بازدهی حدود ۹۰درصدی برای سرمایه‌گذاران داشته است. این سبد که به‌عنوان یک سبد قابل معامله شاخصی در صرافی رمزینکس برای تمام کاربران قابل معامله است شامل ۱۰ رمزارز برتر بازار است که به نسبت ارزش بازارشان وزن‌دهی شده‌اند. این ۱۰ ارز شامل بیت‌کوین، بایننس‌کوین، پولکادات، ترون، اتریوم، کاردانو، سولانا، تتر، ریپل و دوج‌کوین است.


رمزباکس؛ مقاوم در برابر ریزش بازار


به گزارش روابط عمومی رمزینکس، همان‌طور که گفته شد رمزباکس، سبدی متشکل از ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی است که بر اساس ارزش بازارشان وزن‌دهی شده‌اند. به‌عنوان‌ مثال اگر ۴۰ درصد از ارزش بازار ۱۰ رمزارز برتر جهانی را بیت‌کوین تشکیل دهد، وزن بیت‌کوین در هر واحد از رمزباکس نیز ۴۰ درصد خواهد بود. در حقیقت ارزها به نسبت تسلط (دامیننس) خود در رمزباکس وزن‌دهی شده‌اند. شما با خرید نماد معاملاتی رمزباکس به‌راحتی یک سبد سرمایه‌گذاری با ریسک پایین برای خود ساخته‌اید و دیگر نیازی به خرید و نگهداری تک‌تک رمزارزها نخواهید داشت.

با توجه به اینکه شما به NAV (خالص ارزش دارایی‌های درون سبد) نیز به طور دائم دسترسی دارید؛ بدون نیاز به دانش بالای تحلیل می‌توانید ارزش سرمایه‌گذاری خود را برآورد کنید و با بهره‌مندی از قابلیت بازتنظیم دارایی‌ها که به صورت خودکار در رمزباکس انجام می‌شود نیازی به ترید روزانه برای حفظ ارزش دارایی‌های خود ندارید. حالا با تجربه یک‌ساله و با نگاهی به حرکت نمودار رمزباکس و مقایسه با حرکت کلی بازار کریپتوکارنسی به این نتیجه می‌رسیم که رمزباکس سبدی با ریسک کمتر نسبت به نوسانات بازار است که در هنگام صعود ارزهای دیجیتال می‌تواند سود مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته باشد.


مقایسه بازدهی رمزباکس با چند دارایی دیگر


رمزباکس در سال گذشته به ارزش هر واحد ۱۰۰۰ تومان عرضه شد. همان‌طور که گفتیم بیشترین قیمتی که در یک سال گذشته معامله شد ۲۶۹۹ تومان بود و در حال حاضر با قیمت ۱۸۷۰ تومان معامله می‌شود. حجم معاملات این محصول در سال گذشته بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است.

در یک مقایسه آماری با سایر بازارهای سرمایه‌گذاری به داده‌های جالبی دست یافتیم. اگر شما سال گذشته در طلا سرمایه‌گذاری کرده بودید در حال حاضر تقریباً ۷۰ درصد به ارزش دارایی شما اضافه شده بود.

اگر مردادماه سال گذشته دلار خریده بودید با احتساب قیمت حدود ۲۹ هزارتومانی دلار در آن تاریخ حالا حدود ۶۰ درصد سود کرده بودید و اگر در بورس سرمایه‌گذاری کرده بودید با توجه به شاخص کل که عددی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بود حالا تقریباً ۳۵ درصد به ارزش دارایی شما اضافه شده بود.

سال گذشته در مردادماه قیمت بیت‌کوین در محدوده ۲۳ هزار دلار بود. شما اگر هم‌زمان با رونمایی از رمزباکس، بیت‌کوین خریده بودید در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد سود کرده بودید. در اینجا باید اشاره کنیم که ریسک‌های احتمالی داشتن بیت‌کوین به‌عنوان تنها دارایی در سبد سرمایه‌گذاری نیز باید در نظر گرفته شود. (مبنای محاسبه تمام موارد مطرح‌شده به صورت ریالی از نیمه مرداد ۱۴۰۱ تا نیمه مرداد ۱۴۰۲ است)


رمزباکس شامل چه ارزهایی است؟


ارزهای دیجیتال برتر بازار برای قرارگرفتن در سبد شاخصی رمزباکس انتخاب شده‌اند. این 10 ارز شامل بیت‌کوین، بایننس‌کوین، پولکادات، ترون، اتریوم، کاردانو، سولانا، تتر، ریپل و دوج‌کوین است. آنها را می‌توان به نوعی رهبر بازار کریپتوکارنسی دانست؛ از همین رو نسبت به باقی ارزها به نوعی کم‌ریسک‌تر هستند.

منظور از ریسک لزوماً به معنای خطر نیست و بیشتر بحث بازدهی در این رابطه مطرح است؛ یعنی در بازار صعودی شاید این صندوق از برخی ارزهای خاص رشد کمتری داشته باشد اما در مقابل و در بازارهای نزولی شاهد افت کمتر ارزش آن خواهید بود.


چه زمانی بازتنظیم می‌شود؟


با توجه به نوسانات قیمتی لحظه‌ای در بازار رمزارزها همان‌طور که قیمت ارزها تغییر می‌کند تسلط (دامیننس) آنها نیز دچار تغییرات لحظه‌ای می‌شود. به‌عنوان‌ مثال، اگر امروز تسلط اتریوم ۱۸ درصد باشد ممکن است با تغییرات قیمت تسلط آن در روز بعدی به ۱۹ درصد برسد.

ربات‌های تنظیم‌گر رمزباکس به صورت روزانه وظیفه بازتنظیم وزن دارایی‌ها را دارند تا به کاربران این اطمینان را بدهند که وزن دارایی‌ها در هر روز مطابق تسلط دارایی در بازار رمزارز خواهد بود. به طور مثال اگر کل بیت‌کوین‌های دنیا ارزشی هزار میلیارددلاری داشته باشد و ارزش بازار کریپتوکارنسی حدود دو هزار میلیارد دلار باشد، دامیننس بیت‌کوین معادل ۵۰ درصد است و وزن آن نیز در سبد ما ۵۰ درصد است.


بازارگردانی و امکان نقدشوندگی آنی


با توجه به اهمیت نقدشوندگی دارایی‌ها در دنیای مالی، ربات‌های بازارگردانی رمزباکس در هر لحظه با ثبت سفارش‌های متنوع وظیفه بازارگردانی رمزباکس را بر عهده دارند تا هر کاربر بدون نگرانی از امکان نقدشدن واحدهای رمزباکس بتواند این سبد را خریداری کند.

مدل معاملاتی این سبدها دقیقاً شبیه بقیه حوزه‌های رمز و P2P  (همتا‌به‌همتا) است. به خاطر ترکیب ارزهای داخل سبد قیمت خیلی بهتر و متعادل‌تری خواهد داشت و همان‌طور که اشاره شد در هر لحظه خالص ارزش دارایی‌های درون سبد اندازه‌گیری می‌شود.


چرا رمزباکس مناسب سرمایه‌گذاری است؟


یکی از مهم‌ترین مزایای خرید رمزباکس، داشتن سبد متنوعی از رمزارزها به صورت هم‌زمان است. سرمایه‌گذاران با خرید این نوع سبدها می‌توانند به‌صورت یکجا در گروهی از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. شما با خرید سبد رمزباکس می‌توانید با مبالغ بسیار کم هم برای خود پورتفوی ایجاد کنید. در حالی که اقدام برای تشکیل سبد با خرید تک‌تک ارزها به علت مسائلی مثل حداقل خرید، کارمزد‌های انتقال و… معمولاً نیاز به سرمایه بیشتری دارد.

باید بدانیم که ریسک سرمایه‌گذاری در این سبدها بسیار کمتر از سایر مدل‌های خرید ارزهای دیجیتال است. بازدهی رمزباکس طی یک سال گذشته از بازدهی خرید تک‌ارزها بهتر بوده و این ادعا را نمودارهای مقایسه‌ای تأیید می‌کند.

صرافی رمزینکس با پشتیبانی کردن از بهترین ارزهای دیجیتال و کارمزد معاملاتی مناسب به ارائه خدمات به کاربران می‌پردازد. با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت نام و احراز هویت می‌توانید به طور مستقیم یا با وارد شدن به بازار معاملاتی همتا‌به‌همتا به خریدوفروش ارز دیجیتال بپردازید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.