راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۱ فلای‌تودی / میانگین رشد ۱۲۹درصدی فروش بلیت در یک سال

آژانس «آبنوس‌گشت تهران» یا همان «فلای‌تودی» فعالیت خود را در زمینه فروش بلیت آنلاین هواپیما از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است. فلای‌تودی این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند در مدت زمانی کوتاه تمام پروازهای موجود را بررسی و در نهایت گزینه مناسب برای خرید بلیت را انتخاب کند.

گزارش سالانه منتشرشده از فلای‌تودی نگاهی دارد بر آنچه در سال ۱۴۰۱ در این کسب‌وکار گذشت و به بررسی آمار فروش، خدمات، محصولات جدید، رفتار کاربران، توسعه منابع انسانی و همچنین چشم‌اندازهای این شرکت می‌پردازد.

در این گزارش به رشد ۱۲۹درصدی فروش بلیت هواپیما و همچنین رشد ۳۴۰درصدی رزرو هتل داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ اشاره شده که نشان می‌دهد بازار فروش خدمات گردشگری در ایران تک‌قطبی نیست.


 رشد ۱۲۹درصدی فروش بلیت هواپیما


براساس گزارش منتشرشده، فلای‌تودی توانسته در بخش پرواز داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، رشدی معادل ۱۲۹ درصد داشته باشد. رشد فروش بلیت خارجی ۱۷۹ درصد و بلیت داخلی ۷۹ درصد بوده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد در بخش فروش هتل داخلی و خارجی نیز فلای‌تودی رشد ۳۴۰درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. با توجه به آمار، رشد فروش هتل خارجی ۲۰۸ درصد و هتل داخلی ۴۷۱ درصد بوده که رقم قابل توجهی نسبت به گذشته محسوب می‌شود.


۹۰۰ ایرلاین و ۱.۵ میلیون هتل در دسترس کاربران


در گزارش سالانه فلای‌تودی آمده است: «تعداد ۹۰۰ ایرلاین خرید بلیت داخلی و خارجی هواپیما، همچنین ۱.۵ میلیون محل اقامت در سرتاسر جهان در سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت. علاوه بر این ۱۱۷ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۳۰ نفر در سال ۱۴۰۱ از این سایت بازدید کردند.»


رشد مخاطبان جوان در فلای‌تودی


در قسمت دیگری از گزارش فلای‌تودی به رشد کاربران اشاره شده است. در سالی که گذشت، خرید بلیت در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در فلای‌تودی رشد ۱۱۲درصدی داشته است.

همچنین آمار نشان می‌دهد تعداد کاربران خانم نیز افزایش چشم‌گیری نسبت به سال قبل داشته که نه‌تنها استقبال این قشر از خدمات سایت فلای‌تودی را نشان می‌دهد، بلکه نشان از علاقه آنها به سفر و کسب تجربه‌های جدید دارد.


تخفیف باشگاه مشتریان


براساس داده‌های منتشرشده در گزارش فلای‌تودی، تخفیف این پلتفرم در باشگاه مشتریان به کاربران، معادل خرید ۳۵,۹۰۰ بلیت هواپیمای تهران _ مشهد در سال ۱۴۰۱ بوده است.


رونمایی از سفرکارت در سال ۱۴۰۱


در این گزارش آمده که محصول جدید فلای‌تودی به نام «سفرکارت» هدیه‌ای از جنس سفر به کاربران است. سفرکارت فلای‌تودی برای استفاده از خدمات خرید پرواز و رزرو هتل در این پلتفرم ارائه می‌شود. آمار این گزارش نشان می‌دهد در سال اول رونمایی از این محصول، بیش از ۱۰ هزار عدد سفرکارت برای افراد و سازمان‌ها صادر شده است.


رشد ۳۰درصدی منابع انسانی


در گزارش سالانه ۱۴۰۱ فلای‌تودی، آماری درباره توسعه منابع انسانی این شرکت نیز ارائه شده است. این آمار نشان می‌دهد تعداد کارکنان این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، ۳۰ درصد رشد یافته و نسبت کارکنان خانم به آقا ۶۰ درصد به ۴۰ درصد است.

در پایان گزارش فلای‌تودی هم به این نکته اشاره شده که در آینده‌ای نزدیک کاربران می‌توانند علاوه بر سفر هوایی، سفر با قطار را نیز تجربه کنند. همچنین خدماتی مانند ویزا و تور نیز به محصولات این شرکت گردشگری اضافه خواهد شد.

گزارش کامل عملکرد فلای‌تودی در سال ۱۴۰۱ را از اینجا دانلود و مطالعه کنید.

منبع کارنگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.