راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجامع بانک گردشگری برگزار شد / افزایش چهاردرصدی نرخ کفایت سرمایه بانک گردشگری

مجمع‌ عمومی عادی سالیانه، مجمع‌ عمومی عادی به طور فوق‌العاده و مجمع‌ عمومی فوق‌العاده بانک گردشگری برگزار شد. در جریان این مجامع، بهبود نرخ کفایت سرمایه بانک از منفی 1.13 در سال 1400 به 3.23 در پایان سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 رسماً از سوی هیئت‌مدیره بانک گردشگری به سهام‌داران اعلام شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک گردشگری، در مجمع‌ عمومی عادی سالانه این بانک که با حضور 80.10 درصد صاحبان سهام برگزار شد، ابتدا محمدرضا فهمی، مدیرعامل بانک گردشگری گزارشی از عملکرد هیئت‌مدیره در سال 1401 و همچنین برنامه‌های آینده ارائه کرد.
در جریان این مجامع، علاوه بر تعیین تکلیف سود مطابق ضوابط و مقررات استاندارد، بهبود نرخ کفایت سرمایه بانک با رشد چهاردرصدی از منفی 1.13 در سال 1400 به 3.32 در پایان سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 رسماً از سوی هیئت‌مدیره بانک گردشگری به سهام‌داران اعلام شد.

توسعه خدمات بانکداری نوین، بانکداری خرد و خدمات غیرحضوری از جمله اقدامات بانک در سال گذشته بوده که در گزارش مدیرعامل خطاب به سهام‌داران قرائت شد. سپس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد و صورت‌های مالی بانک گردشگری برای سال منتهی به 29 اسفند 1401 به تصویب اکثریت صاحبان سهام رسید.

همچنین در خصوص روزنامه‌های کثیرالانتشار رأی‌گیری به عمل آمد و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات برای درج آگهی‌های شرکت انتخاب شد. پس از اتمام جلسه مذکور، جلسه مجمع‌ عمومی عادی به طور فوق‌العاده برای انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌مدیره بانک گردشگری با حضور 79.26 درصد سهام‌داران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مجمع‌ عمومی فوق‌العاده بانک گردشگری نیز با حضور 79.26 درصد صاحبان سهام برای اصلاح موارد بند 61 و 62 اساسنامه این بانک برگزار شد. این تغییرات بر اساس درخواست کتبی بانک مرکزی صورت‌ گرفته بود که پس از قرائت اصلاح‌شده بندهای یادشده، تغییرات مذکور به تأیید اکثریت حاضران در این مجمع رسید.

بر اساس این گزارش، علاوه بر سهام‌داران حاضر در جلسات مجمع‌ عمومی عادی سالیانه، مجمع‌ عمومی عادی به طور فوق‌العاده و مجمع‌ عمومی فوق‌العاده بانک گردشگری، شماری از سهام‌داران نیز به‌صورت آنلاین شرکت داشتند.

منبع بانک گردشگری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.