راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی / فعالیت‌های تجاری کارت‌ به کارت مشمول پرونده مالیاتی شدند

بنابر اعلام سخنگوی سازمان امور مالیاتی، این سازمان با همکاری بانک مرکزی بر اساس الگوریتم‌های خاصی، حساب‌هایی که با کارت به کارت فعالیت دارند را شناسایی کرده و آنها را واجد تشکیل پرونده مالیاتی می‌کند.

براساس گفته‌های مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در برنامه‌ای تلویزیونی، ترفند کارت به کارت برای فرار مالیاتی اصناف و مشاغل دیگر جوابگو نخواهد بود: «در شرایطی که بسیاری از مشاغل برای فرار مالیاتی ترفندهای مختلفی را به کار می‌برند، اما این بار سازمان امور مالیاتی برخلاف سال‌های گذشته قوی‌تر وارد عمل شده و با تفاهم‌نامه‌های مختلفی که با دستگاه‌ها منعقد کرده بساط اصنافی را که به نوعی قصد فرار مالیاتی داشته‌اند، جمع کرده است. ضمن اینکه مانند واریز سود سپرده بانکی یا تسهیلات، سایر اعداد واریزی به حساب که مشکوک به فعالیت تجاری هستند، کاملاً قابلیت شناسایی دارند.»


شناسایی حساب‌های مشکوک به فعالیت تجاری


به گفته او، در سال گذشته ۳۰۸ هزار کد ملی که از طریق کارت به کارت تجارت می‌کردند، شناسایی شدند و برای بیش از ۱۷۰ هزار نفر از این افراد پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

موحدی صراحتاً اعلام کرد که سازمان امور مالیاتی به مشاغل توصیه می‌کند از ترفندهایی مانند کارت به کارت استفاده نکنند؛ چراکه تمامی حساب‌های مشکوک به فعالیت تجاری شناسایی می‌شوند. امسال سازمان امور مالیاتی به صورت کامل تمامی حساب‌های شخصی و حقوقی را بررسی خواهد کرد و اجازه فرار مالیاتی به صنفی نخواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.