راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون فناوری اطلاعات سولیکو درباره حرکت کاله در مسیر تحول دیجیتال توضیح داد / داده‌کاوی برای تولید محصول

حمیدرضا مختاریان، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ سولیکو (کاله) در همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال از Digital Transformation صحبت و اظهار کرد که تحول دیجیتال در کاله امری اجتناب‌ناپذیر است و با گسترش فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و داده‌کاوی نیاز به این موضوع اهمیت ویژه‌‌ای پیدا کرده است.

مختاریان با اشاره به قدم گذاشتن کاله در مسیر تحول دیجیتال توضیح داد که یکی از دلایل اصلی این امر، رقابت در بازار جهانی‌ و ایجاد کانال ارتباطی مستقیم با مصرف‌کننده نهایی است: «وضعیت کاله در بازارهای داخلی تثبیت شده، اما در بازار رقابتی‌تر و وسیع‌تر صادراتی که سلیقه‌ها متفاوت‌تر از داخل ایران است، احتیاج داریم با استفاده از فناوری دیجیتال، چرخه تولید، توزیع، مصرف و فیدبک را با هزینه کمتر، زمان کوتاه‌تر و دقت‌ بیشتری برنامه‌ریزی کنیم.»

به گفته او، بر اساس این داده‌ها سلیقه مشتریان بازار هدف را شناسایی و محصولاتی با ذائقه آنها تولید خواهیم کرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ سولیکو (کاله) ادامه داد: «جذب منابع انسانی نظیر کارشناسان کارآمد و مطلع در حوزه‌های های‌تِک و پیاده‌سازی سیستم‌های مبتنی بر این موضوع، اهداف کاله در طرح تحول دیجیتال است. این تحول در واقع پیش از خط تولید و ورود مواد اولیه، تولید، زمان توزیع و فروش محصول و حتی بعد از خرید محصول توسط مشتری را در بر می‌گیرد. بررسی و تحلیل این زنجیره با کمک فناوری امکان‌پذیر است و در نهایت باعث تصمیم‌گیری‌های درست‌تر خواهد شد.»

حمیدرضا مختاریان در پایان سخنانش از علاقه‌مندان به حل این مسائل در اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور دعوت به همکاری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.