راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محسن قادری کیست؟ / هفت کاری که قادری به دنبال آن‌هاست

محسن قادری، سال ۱۳۶۴ بود که مدرک کار‌شناسی ارشد خود را در رشته برق و مهندسی کامپیو‌تر از دانشگاه ایالتی ممفیس آمریکا با معدل ۹۸/۳ از ۴ دریافت نمود و پس از چند سال تدریس و تحقیق به میهن بازگشت تا در پیشبرد صنعت رو به رشد فناوری اطلاعات کشور، مؤثر‌تر از قبل باشد. به تازگی گفت و گوی مختصری با محسن قادری درباره سوابق کاری و تحصیلی‌اش انجام شده است که در ادامه می‌خوانید.

.

پس از در اختیار گرفتن سکان مدیریت شرکت شاپرک، در محافل گوناگون سخنان زیادی از پیشینه علمی و مدیریتی شما شنیده می‌شد. برخی فعالیت‌های مدیریتی شما را حائز اهمیت می‌دانستند و برخی دیگر با اشاره به اختراعات و ابداعات ثبت شده‌تان، فعالیت‌های دانشگاهی و پژوهشی شما را پرنگ‌تر می‌بینند. شخصاً کدام را متمایز‌تر می‌دانید؟

از نظر من واقعا تمایزی بین این دو نیست، چه تدریس در دانشگاه و چه هدایت یک تیم توسعه و یا عملیاتی، در هر دو تحقیق است که اهمیت دارد. پیش از هر کاری باید شناخت کافی و اطلاعات مورد نیاز را کسب کرد و سپس وارد کارزار شد. به همین دلیل نمی‌توانم وجه تمایزی بین این دو قایل شوم.

.

من از این صحبت‌ها به این نتیجه می‌رسم که قبول معاونت فنی شرکت شاپرک نیز به همین دلیل و برای شناخت از سیستم بوده، این درست است؟

این همه دلیل من برای حضور در پست معاونت فنی شاپرک نبود، اما به طور حتم عمده‌ترین دلیل آن بود.

.

اگر ممکن است اندکی درباره فعالیت‌های پژوهشی خود توضیح دهید و در این میان گوشه چشمی هم به اختراعاتی که ثبت نمودید داشده باشید.

پس از دریافت درجه کار‌شناسی ارشد دانشگاه ممفیس علاوه بر تدریس با درجه استادیاری به تحقیق در شرکت کداک مشغول شدم. در کنار ۱۴ پروژه تحقیقاتی و اجرایی در حوزه‌های مختلف تکنولوژی، موفق شدم چهار اختراع در حوزه فناوری نیز به ثبت برسانم.

در سال ۱۳۷۲ برای سخنرانی در اولین کنفرانس برق به دانشگاه امیرکبیر دعوت شدم تا در خصوص یکی از اختراعاتم سخنرانی کنم.

.

طبق اطلاعات من، قبل از ورود به شرکت شاپرک هم در حوزه بانک و پرداخت الکترونیکی فعال بودید. ورودتان به این حوزه از چه زمانی و به چه شکلی بود؟ اگر به دستاوردهای این دوران هم اشاره‌ای داشته باشید بسیار مفید خواهد بود.

سال ۱۳۷۵ در سمت مدیریت گروه کارت ایران در شرکت خدمات انفورماتیک وارد حوزه پرداخت الکترونیکی ایران شدم و مدیریت تیم نرم افزاری کارت را برعهده داشتم که مسئولیت آن شامل طراحی، بومی سازی و عملیاتی نمودن پروژه کارت برای مشتریان شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود. پس از آن هم در مقاطعی در سمت‌های سرپرستی معاونت اتوماسیون، معاون شبکه و عضو هیئت مدیره شرکت‌های خدمات انفورماتیک فعالیت داشته و یا دارم.

در دورانی که سرپرست معاونت اتوماسیون بودم، پروژه‌های توسعه و عملیات گروه‌های بانک ایران، کارت ایران، آزمون سیستم‌ها، شتاب، توسعه عملیات، پشتیبانی عملیات و… را پیش بردم و در دوره معاونت شبکه نیز هدایت تیم‌های توسعه، طراحی و عملیاتی مجموعه را برعهده داشتم.

.

لطفا در خصوص مسئولیت خود در شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز کمی توضیح دهید.

در مقطعی که شرکت ایران کیش برای تقویت جایگاه خود نیاز به افزایش سرمایه و توسعه و نوسازی سیستم داشت وارد این شرکت شدم و مدیریت بیش از ۸۵۰ نفر را در ۳۰ دفتر بر عهده گرفتم. در مدتی کوتاهی که در آنجا حضور داشتم کلیه عملیات بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها کلید خورد و به پایان رسید، مشکلات موجود با پیمانکاران، تامین کنندگان و مشتریان شرکت تشخیص داده شد و تعین تکلیف گردید.

.

با توجه سابقه طولانی شما در حوزه فناوری اطلاعات و حوزه پرداخت الکترونیکی که گوشه‌ای از آن را فرمودید، به نظر می‌رسد که باید شما را «مرد جهش‌های بزرگ، در زمان‌های کوتاه» بدانیم. با این تفاصیل و به عنوان سوال آخر بفرمائید چه تغییراتی در برنامه‌های آتی شاپرک در پیش است؟

برنامه‌های شاپرک همانند گذشته مطابق با سیاست‌های بانک مرکزی و هیئت مدیره پیش خواهد رفت اما مسلما تغییراتی در روش و چگونگی اجرای آن وجود دارد که با توجه به تغییر مدیریت اجتناب ناپذیر است. از آن جمله می‌توان به:

  • ۱) توسعه کیفی و فنی نیروی انسانی شاپرک
  • ۲) تهیه و تدوین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقا و توسعه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت
  • ۳) ارائه فرآیندهای کاربردی در راستای ضرورت توسعه گستره پوشش فیزیکی توزیع کارتخوان‌ها در سطح کشور
  • ۴) کاهش تعداد کارتخوان‌ها به ازای هر فروشگاه با حجم مناسب تراکنش برای هر کارتخوان
  • ۵) مشاوره، تصمیم سازی در تدوین نهایی سیاست‌ها، مقررات و الزامات نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت کارت و اجرای آن
  • ۶) مشاوره، تصمیم سازی و اجرای کارمزدهای متناسب و متناظر با خدمات شبکه الکترونیک پرداخت کارت
  • ۷) کاهش تدریجی حمایت‌های پرداخت کارمزد و فعال‌سازی دریافت کارمزد از ذی‌نفعان درجه اول و دوم و غیره

اشاره کرد.

منبع: شاپرک

5 دیدگاه
  1. خوش بین می‌گوید

    متاسفانه بعد از گدشت 1 سال و نیم مشخص شد قادری علاوه بر اینکه شاپرک را در مسیر صحیح هدایت نکرد، با جذب نیرو های بی کیفیت و مسئله دار تمامی پروژه های موجود را نابود و شرکت را به حیاط خلوت برخی دوستان غیر مطلع و نا همجنس کشاند. امید است سهامداران و ملی انفورماتیک و بانک مرکزی چشم های خود را بگشایند و مانع ادامه فسادهای مالی و اخلاقی این تیم گردند

    1. ناشناس می‌گوید

      ساکت شو

    2. ناشناس می‌گوید

      خفه اگر ادم شناس بودی این زرو نمیزدی الان اتفاقا افتاد دسته دزدا قادری چون جولوی دزدی رو گرفته بود ناراحت بودن همه ازش چون نمیذاشت شماها بخورین

    3. چشمک می‌گوید

      مهندس چون جولوی دزیدیهای شمارو میگرفت مورد تایید نبود والا رو دست ایشون مدیر نداریم تو ایران ساکت شو….

  2. زهره می‌گوید

    واقعا ساکت شو. به نظر من هیچ شرکت و سیستم ای د رایران و … لیاقت داشتن مدیر باکمالاتی مثل جناب آقای مهندس قادری رو نداره …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.