راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل توسن‌تکنو در همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال گفت / اجرای اقتصاد دیجیتال در فروشگاه‌ها با تجارت دیجیتال

مدیرعامل توسن‌تکنو در همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال از سهم چهاردرصدی خرده‌فروشی آنلاین از تراکنش‌های کشور خبر داد و گفت: «فروشگاه‌ها می‌توانند اقتصاد دیجیتال را با تجارت دیجیتال در دست بگیرند.»

محمد مظاهری در این همایش درباره فرصت‌های اقتصاد دیجیتال در فروشگاه‌ها اظهار کرد: «برای بررسی فرصت‌های اقتصاد دیجیتال در فروشگاه‌ها باید به زیست دوگانه فروشگاه‌ها پرداخت. طبق آمارها، در سال معادل ۴۵ میلیارد تراکنش در شبکه پرداخت صورت می‌گیرد که ۹۰ درصد این معاملات در فروشگاه‌های فیزیکی انجام می‌شود. به‌ عبارت‌ دیگر، سهم خرده‌فروشی آنلاین طبق گزارش دیجی‌کالا معادل چهار درصد است که از این میزان، فقط دو درصد در بستر فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود.»

او در ادامه به تفاوت تجارت الکترونیک و تجارت دیجیتال پرداخت و در این زمینه گفت: «تجارت الکترونیک فقط به فروشگاه آنلاین می‌پردازد؛ درحالی‌که تجارت دیجیتال هم به فروشگاه آنلاین و هم فیزیکی توجه دارد. در نگاه تجارت دیجیتال یک مفهوم به نام فروشگاه‌های یکپارچه شکل‌ گرفته که طبق این مفهوم، اگر شما از یک فروشگاه آنلاین خرید کنید نباید برایتان فرقی با فروشگاه فیزیکی داشته باشد.»

مدیرعامل توسن‌تکنو ادامه داد: «در فروشگاه یکپارچه باید پلتفرم، سامانه فروش و مشتریان یکی بوده و اطلاعات مشتریان نیز یکجا باشد. در این زمینه، اگر می‌خواهید به مشتری اعتبار دهید، او باید بتواند این اعتبار را هم در محیط آنلاین و هم در محیط فیزیکی خرج کند. اکنون فقط در فروشگاه آنلاین می‌توانید این اعتبار را خرج کنید.»

طبق گفته مظاهری، نگاه پلتفرمی در تجارت دیجیتال، نوآوری در فروشگاه‌ها ایجاد می‌کند. او با بیان این مطلب بیان کرد: «از ۴۵ میلیارد تراکنش انجام‌شده در صنعت پرداخت اطلاعاتی به‌صورت فاکتور نداریم و جزئیات این تراکنش‌ها را نمی‌دانیم. اگر قرار باشد فاکتور تراکنش‌ها در داخل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بماند، ارزش دیجیتالی ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر از طریق هوش مصنوعی بتوان به فاکتورهای فروشگاه‌ها دسترسی پیدا کرد، از این طریق می‌توان به رفتار دیجیتالی مشتری و سلایق او پی برد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه فناوری دیجیتال را باید به داخل فروشگاه‌ها ببریم، گفت: «با آوردن فناوری دیجیتال به فروشگاه‌ها می‌توان از طریق گوشی همراه درباره محصولات داخل مغازه‌ها اطلاعات کسب کرد.»

طبق گفته مدیرعامل توسن‌تکنو، فروشگاه‌های یکپارچه تا ۶۰ درصد می‌توانند کسب‌وکار خود را رشد دهند. مظاهری با بیان این مطلب در ادامه اعلام کرد: «خدمات مالی را باید روی پیشخوان فروشگاه‌ها ببریم. فروشگاه‌ها می‌توانند اقتصاد دیجیتال را با تجارت دیجیتال در دست بگیرند. اخیراً تجربه سرویس پرداخت‌ کارت به کارت را داخل مغازه‌ها پیاده کرده‌ایم و کسب‌وکارها به‌شدت استقبال کردند؛ اما رگولاتور به دلیل مالیات موافق اجرای این طرح نبود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.