راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اینجا، قلب بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیاست

آمازون (Amazon) ‏ یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی‌ست که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن تأسیس شد. این وب‌گاه که در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه برخط کتاب کار خود را آغاز کرد، محصولات نو و یا دست‌دوم را از طریق اینترنت عرضه می‌کند بطوریکه هم‌اکنون کالاهای مختلفی از جمله کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش هم عرضه می‌کند. در حال حاضر، این شرکت کتاب خوان‌های الکترونیکی نیز تولید می‌کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیاست. شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه‌های اینترنت دارد. دلیل موفقت این شرکت استفاده از سیستم همکاری در فروش بوده است که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

فروشگاه آمازونفروشگاه آمازونفروشگاه آمازونیکی از ویژگی‌های سایت آمازون ارائه امکان ورق زدن و مطالعه نسخه اکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است که در این وب‌سایت قرار دارد. همچنین شرکت آمازون با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنا بر تقاضا نموده است که در این روش بجای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده آن‌ها را به آدرس مشتری ارسال می‌نماید. با این روش از نیاز به فضای انبار و اتلاف کاغذ در حجم وسیعی جلوگیری نموده است. امکان چاپ کتاب به زبان‌های مختلف (مانند فارسی) در کوتاه‌ترین زمان ممکن و عرضه و معرفی جهانی آن از دیگر نتایج استفاده از این تکنولوژی نوین به شمار می‌رود.

فروشگاه آمازون

در هر صورت سایت آمازون یک بازار مجازی بسیار بزرگ است که در آن روزانه محصولاتی ویژه و بصورت آنلاین، خرید و فروش می‌شود. تقریبا همه چیز از کتاب گرفته تا لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی و همینطور مبلمان در آنجا یافت می‌شود که همین امر باعث شده انبارهای زیادی در این شرکت به‌کار گرفته شود. حتی سالن‌های محل سابق کارخانه جنرال موتورز که تصاویر آن را در ادامه ایمیل می‌بینید. این مرکز معادل یک میلیون فوت مربع است که سابق بر این حدود ۱۰۰۰ نفر از کارگران کارخانه جنرال موتورز در اینجا کار می‌کرده‌اند.

فروشگاه آمازون

هر جنسی به محض ورود به انبار در اولین جای خالی قرار می‌گیرد و تنها از طریق بار کدی که روی آن قرار دارد می‌توان جنس مورد نظر را پیدا کرد. این روش باعث شده تا بیشترین فضای ممکن برای ذخیره سازی پیدا شود و قفسه‌های کمتری خالی بمانند و همچنین کارمندانی که تازه استخدام می‌شوند وقت خود را صرف یادگیری قسمت‌های مختلف انبار نکنند. اما پشت این انبار داری عظیم و آشفته هیچ رمزی نیست و تنها فلسفه این گونه ذخیره‌سازی این است که راه دیگری برای اداره چنین انباری وجود ندارد.

فروشگاه آمازون

جای تعجب نیست که انبارهای آمازون، به خصوص در زمان کریسمس، باید به خوبی مدیریت شوند تا بتوانند هزاران هزار سفارش کاربران این خرده فروشی بین‌المللی را به خوبی مدیریت نمایند. جالب اینجاست که این انبارهای پر از محصولات گوناگون را کارکنان معمولی اداره می‌کنند و آمار مدیریت ۳۵ سفارش در ثانیه بدان معنی است که این گروه شرایط کاری بسیار نفس‌گیری را هر روزه تجربه می‌کنند تا خریداران به موقع کالای درخواستی را دریافت کنند. به‌طوری‌ که هر یک از کارکنان و کارمندان این انبار‌ها روزانه در حدود ۱۵ مایل حرکت می‌کنند.

Amazon24-Index-way2pay-93-08-24 فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون فروشگاه آمازون

منبع: بیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.