راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اهداف و برنامه‌های سمینار امنیت در بانکداری الکترونیک تشریح شد / 4 کارگاه در یک روز

اهداف و برنامه‌های سمینار امنیت در بانکداری الکترونیک در گفت وگوی با محمد مراد بیات، مدیر عامل مرکز فابا تشریح شد. متن این گفت و گوی کوتاه در ادامه آمده است.

محمد مراد بیات، مدیر عامل مرکز فابا
محمد مراد بیات، مدیر عامل مرکز فابا

.

مرکز فابا سمینار امنیت در بانکداری الکترونیک را در دستور کار خود دارد. چه ضرورتی باعث شد این سمینار را برگزار کنید؟

 امنیت یکی از چالش‌های اصلی استفاده از فناوری‌ اطلاعات در بانک‌ها است که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. علی‌رغم اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی بانکداری الکترونیک در کشور، هنوز در ابتدای کار هستیم و نیاز هست با استانداردها، تجارب مفید جهانی و ابزارها و شیوه‌های نوین این کار بیشتر آشنا شویم. مرکز فابا با این نگاه، برگزاری سمینارهای فصلی را در موضوعات مختلف بانکداری الکترونیک در دستور کار خود قرار داده است که سمینار امنیت در بانکداری الکترونیک ویژه تابستان سال جاری، یکی از آنها است و در 15 مردادماه برگزار خواهد شد.

 .

چه اهدافی از برگزاری این سمینار دارید؟

 تلاش ما این است که در راستای رسالت‌های مرکز فابا بتوانیم به ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان نظام بانکی کمک کنیم و یک چارچوب جامع و قابل فهم از موضوع امنیت به مخاطبان ارائه کنیم. بررسی چالش‌ها و راهکارهای امنیتی حوزه بانکداری الکترونیک، همچنین آشنایی با خدمات و محصولات کاربردی امنیتی در بانک‌ها از دیگر اهداف این سمینار است.

 .

برنامه‌های این همایش در چه محورهایی طراحی شده است و چه کسانی در آن حضور خواهند داشت؟

 این همایش به صورت کارگاهی برگزار می‌شود و سعی شده است نکات کاربردی این حوزه، به صورت ملموس‌تر و عملی ارائه شوند. علاوه بر حضور تنی چند از مسئولان ارشد امنیت اطلاعات که سخنرانی کوتاهی در سمینار خواهند داشت، در 4 پنل مختلف، مباحث روز حوزه امنیت با حضور اساتید مطرح امنیت اطلاعات از دانشگاه‌‌ها و شرکت‌ها بررسی می‌شود. این محورها عبارتند از:

  • فناوری‌های احراز هویت در بانکداری الکترونیک
  • رمزنگاری و تجهیزات آن در بانکداری الکترونیک
  • مرکز عملیات امنیت ( SOC )
  • تجهیزات، محصولات و خدمات امنیتی

.

مخاطبان این همایش چه کسانی هستند؟

 طیف وسیعی از مدیران و کارشناسان بانکی و شرکت‌های بانکی یا مستقل که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند مخاطب این سمینار هستند. شرکت‌های فعال در حوزه امنیت اطلاعات، دانشجویان رشته‌های مرتبط با بانکداری و بخش‌های مهندسی و مدیریت IT نیز می‌توانند تا پایان تیرماه برای حضور در این همایش اقدام کنند.

منبع: مرکز فابا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.