راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل ارتباط فردا از حضور در روز فناوری اطلاعات می‌گوید / فرصتی برای معرفی خدمات ارتباط فردا به شرکت‌های آی تی

بهناز ملکی/ هلدینگ ارتباط فردا یکی از حامیان برگزاری روز فناوری اطلاعات است. مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا درباره حضور و اسپانسری این هلدینگ در روز فناوری اطلاعات گفت: « رشد فناوری اطلاعات در کشور کیفیت زندگی مردم را افزایش می‌دهد و یکی از عوامل رشد این حوزه در کوتاه‌شدن سقف قانون‌گذاری برای فعالان فناوری اطلاعات و حمایت بیشتر بانک‌ها و بازار سرمایه است. بنابراین،روز فناوری اطلاعات را فرصتی دانستیم تا با فعالان این حوزه گفت‌و‌گو کنیم و در ضمن آن خدمات گروه ارتباط فردا را به شرکت‌های فعال در این حوزه معرفی کنیم.»


فناوری اطلاعات عامل اصلی رشد کشورهای پیشرفته


مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا عامل اصلی رشد کشورهای پیشرفته را، فناوری اطلاعات دانست و بیان کرد: «اکنون فناوری اطلاعات در دنیا پیشران اصلی رشد و توسعه در کشورها قلمداد می‌شود و عملاً پرداختن به این روز و مسائل مربوط به آن سال‌به‌سال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به این دلیل، بودن چنین روزی در تقویم نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است و می‌تواند فرصتی برای بررسی چالش‌ها و  فرصت‌ها در اکوسیستم فناوری کشور باشد.»

وکیلی‌نیا در ادامه از تأثیر مستقیم فناوری اطلاعات در زندگی روزمره افراد گفت: «در کشورهای پیشرفته حدود بیست درصد از تولید ناخالص ملی برگرفته از حوزه‌های اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات است که این عدد در کشور ما در بهترین آمار  چیزی در حدود پنج تا شش درصد است. با رشد این حوزه و رسیدن به درصد مناسب آن در تولید ناخالص ملی عملاً شاهد رشد سرانه درآمدی کشور خواهیم بود. همچنین باتوجه‌به آمیختگی تکنولوژی با زندگی روزمره، افزایش کیفیت زندگی نیز اتفاق می‌افتد.»


روز فناوری اطلاعات فرصتی برای ارائه خدمات


مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا، در خصوص دلایل اسپانسری رویداد روز ملی فناوری اطلاعات گفت: «شرکت ارتباط فردا به‌عنوان هلدینگ آی‌تی بانک آینده علاقه‌مند است تا خدمات و سرویس‌های این حوزه را در اختیار افراد اکوسیستم قرار دهد. روز فناوری اطلاعات را فرصتی دانستیم تا با فعالان این حوزه گفت‌و‌گو کنیم و در ضمن آن خدمات گروه ارتباط فردا را به شرکت‌های فعال در این حوزه معرفی کنیم.»


روند روبه‌رشد فناوری اطلاعات در ایران


وکیلی‌نیا در خصوص چگونگی روند فناوری اطلاعات در ایران گفت: «با وجود تمام چالش‌هایی که در سال‌های گذشته در این حوزه وجود داشته است من فناوری اطلاعات را در ایران، حوزه‌ای روبه‌رشد ارزیابی می‌کنم. شرکت ارتباط فردا نیز با این روند روبه‌رشد همراه است. ما در سال‌های گذشته  بیش از ده سرمایه‌گذاری موفق داشته‌ایم و محصولات و سرویس‌های  باکیفیت ایجاد کردیم. برای مثال در همراه‌کارت موفق شدیم چیزی حدود بیست میلیون مشتری جذب کنیم.»

او در ادامه افزود: «ما عملاً رشد اکوسیستم را شاهد هستیم و امیدواریم با کمک مسئولان و بازیگران این حوزه موانع را در مسیر رشد کمتر کنیم و حمایت‌های بیشتری را شاهد باشیم.»


کوتاه‌شدن سقف رگولاتوری برای رشد فناوری اطلاعات


وکیلی‌نیا درباره رگولاتوری حوزه فناوری اطلاعات در ایران گفت: «من فکر می‌کنم سقف رگولاتوی این حوزه در راستای مواردی چون سهل کردن ورود به بازار و  توسعه بازار و همچنین کم‌کردن هزینه‌های راه‌اندازی سرویس، می‌تواند مورد بازنگری قرار گیرد و کوتاه شود.»

او همچنین در ادامه این روند گفت: «افزایش حمایت سیستم‌های مالی و بانکی نیز می‌تواند بیشتر باشد. باتوجه‌به اینکه حوزه‌های فناوری اطلاعات به لحاظ سود‌دهی دیربازده‌تر هستند و بیشتر ارزش‌آفرینی می‌کنند، مکانیزم‌های حمایتی نیز می‌تواند با صنایع دیگر متفاوت باشد. همچنین ورود شرکت‌های فناوری اطلاعات به بازار سرمایه هم می‌تواند به رشد حوزه کمک‌کننده باشد.»

او در پایان تأکید کرد: «ما در شرکت ارتباط فردا نیز برنامه‌‌ریزی‌هایی در جهت فرایند بورسی شدن این شرکت داشته‌ایم و در سال آینده هم دو شرکت از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ ارتباط فردا آماده ورود به بازار سرمایه خواهند بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.