راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازگشت پرداخت الکترونیک سداد به رتبه سوم صنعت پرداخت

بر اساس گزارش اقتصادی خرداد ۱۴۰۲ شاپرک، شرکت پرداخت الکترونیک سداد، رتبه سوم را در بین ۱۲ شرکت فعال در حوزه پرداخت الکترونیک کشور به دست آورده است.

به گزارش روابط عمومی سداد، این شرکت با پوشش دهی ۱۱/۸۴ درصد از کل تراکنش‌های انجام شده در شبکه پرداخت توانسته مجددا جایگاه سوم را در بین رقبا به خود اختصاص دهد.

در بخش سهم از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی، سداد با ۳/۰۶ درصد رشد از ۱۲/۷۶ به ۱۵/۸۲ درصد رسیده است. همچنین سهم از مبلغ تراکنش‌های خرید سداد ۰/۶۴ درصد رشد را نشان می‌دهد که تأثیر بسزایی در افزایش رتبه سداد داشته است.

شاخص اثربخشی مبلغ کارتخوان‌های سداد در خرداد ماه به ۱/۳۰۳ رسیده و بنابراین سداد رتبه دوم این شاخص را در خرداد ۱۴۰۲ کسب کرده است.

سهم سداد از مجموع تعداد کارتخوان‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش مالی از کل کارتخوان‌های فعال سیستمی در شبکه پرداخت نیز  ۰/۱۷ درصد کاهش داشته است و سداد با رسیدن به عدد ۹/۴۷ درصد رتبه دوم را در این شاخص به خود اختصاص داده است.

همچنین در حالی که متوسط شاخص نسبت ترمینال‌های تراکنش‌دار فعال سیستمی در صنعت پرداخت کشور ۷۹/۹ درصد است، سداد با رساندن این شاخص به عدد ۸۸/۴ درصد، توانسته رتبه نخست شاخص مذکور را به دست آورد. برایند اعداد و ارقام فوق حاکی از آن است که سداد در مسیر پیشرفت قرار دارد.

منبع روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.