راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازپرداخت الکترونیکی اقساط تسهیلات در بانک‌ آینده

بانک آینده برای مشتریان اعتباری، امکانی را برای پرداخت اقساط تسهیلات فراهم نموده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و با کمترین هزینه، در تمام ساعات شبانه‌روز، قادر به پرداخت اقساط خود باشند.

همکاران بانک (شعب / مرکز ارتباط) با دریافت کدملی، شماره حساب تسهیلات و شماره مشتری، پس از احراز هویت، اطلاعات اقساط تسهیلات مشتری را در اختیار وی قرار خواهند داد. سپس مشتری می‌تواند با استفاده از اطلاعاتی که با مراجعه به شعبه یا تماس با مرکز ارتباط بانک دریافت می‌نماید، قسط تسهیلات خود را به صورت حضوری یا غیرحضوری پرداخت نماید. این اطلاعات شامل: شماره کارت، شماره حساب و شماره شبای واریز اقساط می‌باشد.

.

روش‌های پرداخت اقساط با استفاده از اطلاعات دریافتی

روش­­ حضوری

مراجعه به شعب بانک آینده: در این روش، مشتری همانند گذشته، می‌تواند قسط تسهیلات خود را پرداخت نماید.

مراجعه به شعب سایر بانک­‌ها: مشتری می‌تواند از طریق سامانه‌های الکترونیکی زیر، نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نماید:

۱- ساتنا (با استفاده از شماره شبا)

۲- پایا (با استفاده از شماره شبا)

۳- سحاب – انتقال کارت به کارت از طریق PIN PAD (با استفاده از شماره کارت).

.

روش­ غیرحضوری

استفاده از دستگاه خود‌پرداز (ATM): تسهیلات گیرندگان در صورت داشتن هریک از کارت­‌های متصل به شبکه شتاب، می‌­توانند از طریق تمامی خود­پردازهای متصل به شبکه شتاب، به شرح زیر اقدام نمایند:

۱- خودپردازهای بانک آینده: از طریق انتخاب گزینه انتقال به حساب یا کارت (با استفاده از شماره حساب یا شماره کارت)

۲- سایر خودپرداز‌ها در شبکه شتاب: از طریق انتخاب گزینه انتقال کارت به کارت (با استفاده از شماره کارت)

اینترنت­ بانک آینده: با گزینه «عملیات حساب»، سپس «انتقال وجه»، می‌توان «انتقال به حساب دیگران» را انتخاب نمود و با استفاده از شماره حساب، انتقال مبلغ قسط را به حساب تسهیلات انجام داد. همچنین با انتخاب گزینه «کارت به کارت» و با استفاده از شماره کارت، امکان پرداخت اقساط وجود دارد.

 اینترنت­ بانک سایر بانک‌ها: با استفاده از شماره شبای تسهیلات، امکان واریز مبلغ قسط وجود دارد.

 همراه ­بانک: در صورتی که مبلغ قسط کمتر از 5،000،000 ریال (پنج میلیون ریال) باشد، امکان انتقال وجه با انتخاب گزینه «انتقال به حساب دیگران» و ثبت شماره حساب واریز قسط به عنوان حساب مقصد، قسط تسهیلات پرداخت خواهد شد.

پیشخوان ­مجازی: مشتری با انتخاب گزینه «درخواست واریز وجه به حساب دیگران»، حساب مقصد را حساب واریز قسط معرفی نموده تا قسط تسهیلات را پرداخت نماید.

.

با توجه به مطالب فوق، با در اختیار داشتن هریک از اطلاعات تسهیلات، روش پرداخت اقساط به صورت زیر پیشنهاد می‌گردد:

  • در صورت تمایل به استفاده از شماره حساب تسهیلات: مشتری می‌تواند؛ با استفاده از اینترنت‌بانک آینده، همراه‌بانک یا پیشخوان مجازی بانک آینده، مبلغ قسط خود را به حساب تسهیلات واریز نماید.
  •  در صورت تمایل به استفاده از شماره کارت تسهیلات: مشتری می‌تواند؛ با استفاده از اینترنت‌ بانک آینده و کلیه دستگاه‌های خود‌پرداز و با استفاده از کلیه کارت‌های شتابی، مبلغ مورد نظر خود را به این کارت انتقال‌دهد.
  •  مشتری می‌تواند با مراجعه به شعب سایر بانک‌ها یا اینترنت‌ بانک آن‌ها، مبلغ اقساط خود را به شماره شبا تسهیلات خود واریز نماید.

.

توجه به نکات زیر ضروری است:

نکته ۱: مشتری برای دریافت اطلاعات در خصوص نحوه ثبت­نام و نحوه استفاده از هریک از موارد فوق، می‌تواند با مرکز ارتباط بانک به شماره ۲۷۶۶۳۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل‌ نماید.

نکته ۲: مشتری می‌تواند مانده و صورتحساب حساب واریز قسط تسهیلات معرفی­‌شده به ایشان را مانند سایر حساب‌ها­ی خود در هریک از درگا‌ه‌های بانک، مشاهده‌نماید.

نکته ۳: در صورتی که مبلغ واریزی از طرق پیشنهادی، آخرین قسط تسهیلات مشتری باشد، لازم است تا با مراجعه به یکی از شعب نسبت به ثبت تسویه نهایی تسهیلات خود اقدام‌ نماید.

نکته ۴: مشتری می‌بایست ۲۴ ساعت پیش از سررسید اقساط خود، نسبت به واریز وجه به حساب تسهیلاتی خود اقدام نماید. در صورت عدم توجه به این نکته، مسئولیت بروز مشکلات و تعلق جریمه، به‌عهده مشتری محترم می‌باشد.

منبع: بانک آینده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.