راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت خدمات غیرحضوری / حضور باجت، کانال دیجیتال بانک تجارت در الکامپ

سیمرغ تجارت به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تفتا ضمن ارائه راهکارهای غیرحضوری و آنلاین، همراه با اپلیکیشن باجت به عنوان کانال دیجیتال بانک تجارت در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حاضر شد.

اپلیکیشن باجت به عنوان کانال دیجیتال بانک تجارت، به منظور افتتاح حساب غیرحضوری، ارائه تسهیلات ازدواج و خرید اعتباری (BNPL) توسعه یافته‌است. این اپلیکیشن در مدت ۴ ماه توانسته با جذب ۲۵۰ هزار کاربر، ۱۰ هزار افتتاح حساب، پرداخت ۴ هزار میلیارد ریال برای ۲ هزار نفر متقاضی وام ازدواج، پرداخت ۱۵ هزار میلیارد و چهارصد میلیون ریال برای ۱۱۰ هزار نفر متقاضی خرید اعتباری(BNPL) و همچنین پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ۶۰ هزار نفر متقاضی مرابحه را محقق سازد.

محمدمهدی اسمعیلی، در این مراسم ضمن مرور شاخص‌های عملکرد باجت اظهار داشت ارائه خدمات غیرحضوری توسط اپلیکیشن باجت بیش از دوهزار میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای بانک تجارت به همراه داشته‌است. این صرفه‌جویی نسبت به ارائه خدمات به صورت فیزیکی در شعب برآورد شده ‌است.

مراسم رونمایی از طرح‌های جدید کارت باجت در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، در غرفه شرکت سیمرغ تجارت برگزار شد. در این مراسم شش طرح جدید کارت باجت معرفی شد. این رونمایی با نظرسنجی از بازدیدکنندگان در خصوص انتخاب طرح برتر همراه بود.

ناصر باقرپور، معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت در کارگاهی با عنوان باجت بستر هم‌آفرینی ارزش در غرفه هلدینگ تفتای بانک تجارت به تشریح خدمات باجت پرداخت. به گفته باقر‌پور مأموریت باجت ارائه خدمات با تمرکز بر بهبود تجربه مشتری از تکنولوژی‌های روز و نوآورانه است.


تنوع خدمات باجت برای مشتریان


معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ با اشاره به خدمات اپلیکیشن باجت گفت: «مشتریان سازمانی و شخصی بانک تجارت می‌توانند با اپلیکیشن باجت از خدمات غیرحضوری پایه همچون افتتاح حساب کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه، دریافت کارت بانکی به صورت کاملا غیر حضوری، امکان اعطای تسهیلات و اعطای اعتبار کوتاه‌مدت ماهانه BNPL بهره‌مند شود.»

او همچنین از ارائه تسهیلات مرابحه سازمانی خبر داد و گفت: «ارائه این خدمات در مرحله تست بوده و به زودی عملیاتی خواهد شد؛ همچنین شرکت سیمرغ این آمادگی را دارد تا سرویس‌های خدمات کارت اعم از صدور مجدد کارت، تحویل رمز، رفع انسداد کارت و دیگر سرویس‌ها را با عملیاتی‌شدن سرویس‌های بانکداری الکترونیک بانک تجارت به باجت اضافه کند.»

باقرپور با اشاره به مفهوم هم‌آفرینی ارزش در ارائه خدمات باجت اشاره کرد و گفت: «ما در باجت به دنبال خلق ارزش برای مشتریان بانک تجارت هستیم و با امکان دسترس‌پذیری آسان برای مشتریان، کاهش زمان صرف شده از مشتریان در شعب، یکپارچه‌سازی خدمات بانکی و حذف نگاه سلیقه‌ای در ارائه خدمات بانکی، این ارزش ایجاد شده است؛ همچنین سهولت کاربری و گستردگی خدمات از دیگر هم‌آفرینی ارزش در ارائه خدمات باجت است.»

او ادامه داد: «مجموعه سیمرغ، خدمات را از دید مشتریان تحلیل و برمبنای ذائقه و نیاز مشتری برنامه‌ریزی می‌کند همچنین محصولات شرکت سیمرغ با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات دو تا سه بار به‌روزرسانی می‌شوند.»


دریافت وام ازدواج در باجت با حداقل زمان ممکنه


معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ با اشاره به رویکرد شرکت سیمرغ در هم‌آفرینی ارزش گفت: «دریافت وام ازدواج از باجت برعکس درخواست‌های حضوری که بیش از دو تا سه ماه زمان صرف انتخاب شعبه می‌شود با حداقل زمان صورت می‌گیرد.»

به گفته باقرپور، درخواست غیرحضوری تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از باجت عاری از هر نوع نگاه سلیقه‌ای، انتخاب شعبه و تضامین ظرف یک تا پنج روز انجام می‌شود و حتی فرایند امضای فرم‌ها و قراردادها نیز به صورت غیرحضوری است.

او با بیان اینکه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از باجت حتی ظرف نیم ساعت هم انجام شده؛ گفت: «مشتریان باجت از فرایند تسهیلات باجت کاملا احساس رضایت دارند.»

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ با اعتقاد به اینکه باجت به دنبال هم‌آفرینی ارزش برای مشتریان است، گفت: «با توجه به شرایط تورم و بی‌ثباتی که در بازار حاکم است، ما در باجت به دنبال آن هستیم تا مشتریان حقیقی و حقوقی، خدمات بانکی را طی یک بازه یک ماهه دریافت و از اعتبارات کوتاه‌مدت BNPL استفاده کنند.»

او تصریح کرد: «دریافت اعتبارات کوتاه‌مدت BNPL بر حسب رتبه اعتباری متقاضی نسبت به سایر تسهیلات آسان‌تر است، ضمن اینکه این وام نیاز به ضامن ندارد در مدت زمان کوتاهی نیز به متقاضیان اعطا می‌شود.»

باقرپور با بیان اینکه بیش از 4 و نیم میلیون نفر تا کنون از خدمات BNPL استفاده کردند؛ افزود: «طبق نظر سنجی شرکت ایلیا که در سال گذشته انجام شده بود، 70 درصد مردم از خدمات BNPL استفاده کردند که 49 درصد افراد بخاطر فشارهای اقتصادی با توجه به نیاز ریالی برای خرید کالا تمایل به دریافتBNPL داشتند.»

او با بیان اینکه هم‌آفرینی ارزش در خدمات BNPL باجت رعایت شده، افزود: «طبق این نظرسنجی، 66 درصد مشتریان تجربه خوبی از دریافت خدمات BNPL داشتند و تمایل به استفاده مجدد دارند.»

باقرپور با اشاره به بازیگران فعال اعطای تسهیلات BNPL ، گفت: «ما به همراه بانک تجارت در مرکز این چرخه به عنوان تأمین‌کننده مالی قرار داریم و در دایره بیرونی این فرایند لندتک‌ها قراردارند که یک شبکه وسیعی از پذیرنده‌ها را برای ما می‌آورند در واقع در این چرخه هر بازیگری نقش خود را دارد و هم‌آفرینی ارزش در این خدمات شفاف است.»

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ با اشاره به خدمات باجت برای شرکای تجاری بانک تجارت گفت: «در حال حاضر  درصد عمده‌ای از تسهیلات در بستر سیمرغ انجام شده و تا امروز بیش از 950 میلیارد تومان تسهیلات دیجی پی اعطا شده و بیش از 38 هزار نفر طی دو ماه نخست امسال از این خدمات بهره بردند.»

او در پایان با اشاره به اقدامات آتی شرکت سیمرغ برای بانک تجارت گفت: «ارائه دست چک به صورت غیر حضوری، افزایش درصد پذیرنده‌ها از طرق لندتک‌ها و فرایند اخذ امضای دیجیتال در داخل اپلیکیشن باجت و رمزارز از دیگر برنامه‌هایی ما و در دست بررسی است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.