راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گفت‌وگو با رئیس اداره فناوری‌های نوین فام در الکامپ ۱۴۰۲ عنوان شد / تشنگی کسب‌وکارها برای حضور در الکامپ

نیلوفر نادری / بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ در تیرماه ۱۴۰۲ با حضور بازیگران و فعالان اقتصاد دیجیتال کشور برگزار شد. با این وجود، کسب‌وکارهایی نیز بودند که به هر دلیلی در این نمایشگاه غرفه نداشتند اما اعضای آنها به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه حاضر شده و  عملکرد آن را ارزیابی کردند. اداره فناوری‌های نوین فام یکی از این شرکت‌ها است که گرچه غرفه‌ای نداشته اما در نقش بازدیدکننده در الکامپ حاضر شده است.


لزوم برگزاری الکامپ


مهدی طالب، رئیس اداره فناوری‌های نوین فام معتقد است که وقفه چهارساله‌ای که بین برگزاری الکامپ 25 و 26 افتاده، باعث شده تا کسب‌وکارها و افراد برای حضور در آن عطش داشته باشند. او در این باره می‌گوید: «اینگونه فضاها در واقع دورهمی‌هایی هستند که بستر تعامل و همکاری شرکت‌ها و افراد را فراهم می‌کنند.

در نتیجه، می‌توان گفت که وجود اینگونه فضاها در اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور ضروری است و کمک قابل توجهی به توسعه و هم‌افزایی کسب‌وکارها می‌کند. علاوه بر این، بستر خوبی برای آشنایی با ترندهای روز کشور نیز است. استفاده از هوش مصنوعی در طراحی ابزارها و سرویس‌ها در حال رشد و گسترش است و این تغییر ترند در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور، به خوبی در نمایشگاه دیده می‌شود. ما نیز امسال به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه حضور داریم و از حضور غرفه‌های موجود در الکامپ استفاده می‌کنیم.»


حضور استارتاپ‌های کوچک و نوپا در الکامپ ۲۶


او با اشاره به اینکه در الکامپ‌های پیشین غرفه‌دار بوده‌اند، درباره چگونگی تعامل افراد و کسب‌وکارها با یکدیگر توضیح می‌دهد که بخش زیادی از تعاملاتی که در این نمایشگاه شکل می‌گیرد به تعامل بین غرفه‌ها و کسب‌وکارهایی برمی‌گردد که به لحاظ مکانی در کنار یکدیگر قرار دارند. این تعامل می‌تواند جالب باشد و کسب‌وکارهایی که متفاوت هستند را با یکدیگر آشنا کند.

طالب بیان می‌کند که شاهد حضور استارتاپ‌های کوچک و نوپایی در نمایشگاه بوده که محصولات و سرویس‌های جالبی دارند و برخی از حوزه‌هایی که سابق حضور فعال نداشته‌اند نیز در این دوره با جدیت بیش‌تری شرکت کرده‌اند. با این وجود،‌ به دلیل تبلیغات ناکافی و برگزاری نمایشگاه در روزهای کاری هفته مردم عادی استقبال زیادی از آن نکرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.