بانک‌تک (BankTech) خبر موبایل پی‌تک (PayTech)

۵۸ سوال درباره همراه بانک ملی با پاسخ

در این مطلب به ۵۰ سوال درباره مشکلات احتمالی استفاده از همراه بانک ملی پاسخ داده شده است تا در صورت احتمالا، کاربران بتوانند پاسخ مناسب خود را بیابند.

.

۱) آیا برای نصب برنامه به فایل BMI۱_۱. Jad نیاز است؟

فایل BMI۱_۱ از فایل‌های نصب اولین نسخه نرم‌افزار همراه بانک می‌‏باشد و به اطلاع می‌‏رساند فایل‌های با پسوند Jad جهت واسط نرم‌افزار نصب نرم‌افزار بر روی یک سری گوشی‌های خاص از قبیل موتورولا و سامسونگ می‌‏باشد و جهت نصب نسخه نهایی نرم‌افزار می‌‏بایست از فایل BMI۲_۱. Jad در کنار یکی از فایل‌های BMI۲. ۱. Jar یا BMI۲. ۱-Toach. Jar بهره برد.

.

۲) رمز عبور که در ابتدای ورود به سیستم تعیین می‌گردد، چند رقم باید باشد؟

رمز عبور اولیه از ۳ تا ۹ رقم می‌تواند تعیین گردد، فقط باید در نظر داشت که نرم‌افزار از پذیرش رمزهای ساده مثل ۱۱۱۱ یا ۱۲۳۴ اجتناب می‌نماید.

.

۳) پس از نصب برنامه لیست سرویس‌ها به صورت کامل نمایش داده نمی‌شود؟

پس از نصب برنامه لیست سرویس‌‏‌ها به صورت کامل نمایش داده می‌شود ولی تا قبل از فعال شدن و ثبت حساب‌‏‌ها امکان دسترسی به گزینه‌های موصوف غیرفعال می‌باشد

.

۴) آیا رمز حساب‌‌ همان رمز دوم (رمز اینترنتی) می‌باشد؟

خیر. رمز حساب رمزی است که یا توسط گزینه ۶ تلفن بانک قرائت می‌گردد و یا توسط نرم‌افزار همراه بانک درخواست گردیده و در پاسخ از سوی سرور همراه بانک برای مشتری ارسال می‌گردد.

.

۵) رمز دوم (رمز اینترنتی) چیست و چگونه دریافت می‌گردد؟

رمز دوم (رمز اینترنتی) رمزی است که برای خریدهای اینترنتی و بدون حضور فیزیکی کارت صورت می‌پذیرد و در درگاه‌های پرداخت اینترنتی و یا تلفنبانک مورد استفاده قرار می‌گیرد که توسط استفاده از گزینه عملیات رمز در دستگاه‌های خود‌پرداز دریافت می‌گردد.

.

۶) نحوه تهیه رمز حساب به چه صورت می‌باشد؟

نحوه تهیه رمز حساب – از طریق تلفنبانک با درج شماره کارت و رمز دوم کارت و انتخاب گزینه ۶ سامانه تلفنبانک – از طریق نرم‌افزار همراه بانک و ورود به گزینه دریافت رمز حساب و درج شماره کارت و رمز دوم کارت و ارسال آن به سرور نرم‌افزار همراه بانک – از طریق گزینه Teller ۴۳۰ شعبه

.

۷) در صورتیکه رمز حساب فراموش شده چه باید کرد؟

در صورت فراموش شدن رمز حساب می‌توان از طریق بند فوق مجددا آن را بازیابی و استفاده نمود.

.

۸) در صورت داشتن چند شماره حساب می‌توان همه آن‌ها را تعریف کرد؟ و کدام بعنوان حساب پیش‌فرض انتخاب می‌شود؟

در صورت داشتن چند حساب می‌توان تمام آن‌ها را تعریف نمود، لیکن در ابتدا اولین حساب به عنوان پیش‌فرض تعیین می‌گردد. ولی با ورود به گزینه تعیین حساب پیش‌فرض از منوی حساب‌ها می‌توان حساب دیگری را به عنوان پیش‌فرض تعیین نمود.

.

۹) برای دریافت رمز حساب از طریق برنامه همراه بانک به چه اطلاعاتی نیاز است؟

از طریق بند ۱۲۲ قابل بهره‌برداری است.

.

۱۰) آیا در صورت نصب نسخه جدید برنامه باید کلیه تنظیمات (حساب‌ها، سرویس‌ها و…) مجددا وارد شود؟

خیر. درصورتی که قبلا از نسخه دیگری از نرم‌افزار همراه بانک ملی استفاده می‌شده‌ است فقط نیاز است که از منوی حساب‌های گزینه بروزرسانی اطلاعات حساب‌‏‌ها انتخاب شود.

.

۱۱) آیادر صورت تعویض گوشی موبایل و نصب برنامه باید کلیه تنظیمات (حساب‌ها، سرویس‌ها و…) مجددا وارد شود؟

در صورت تعویض سیم‌کارت لازم است از منوی حساب‌‏‌ها گزینه انتقال حساب‌‏‌ها به سیم کارت فعلی انتخاب گردد و برای سرویس‌های یک طرفه نیز یک بار گزینه انتقال سرویس‌‏‌ها به سیم‌کارت فعلی از منوی سرویس‌های یک طرفه انتخاب و اجرا گردد.

.

۱۲) در صورت تعویض سیم کارت چگونه می‌توان از اطلاعات ثبت شده گذشته استفاده نمود؟

از طریق بند ۱۲۶ قابل استفاده می‌باشد.

.

۱۳) گزینه انتقال حساب به سیم‌کارت فعلی چه کاربردی دارد؟

توجه به بند ۱۲۷

.

۱۴) گزینه انتقال حساب به سیم کارت فعلی چه کاربردی دارد؟

توجه به بند ۱۲۷

.

۱۵) بروز رسانی اطلاعات حساب چه کاربردی دارد؟

توجه به بند ۱۲۶

.

۱۶) آیا رمز حساب دریافتی را می‌توان تغییر داد؟

بله. توجه به بند ۱۲۲

 .

۱۷) گزینه صورتحساب چند تراکنش را نمایش می‌دهد؟

سه تراکنش آخر را نمایش می‌دهد.

۱۸) آیا انتقال وجه بین حساب‌های سایر بانک‌ها موجود است؟

بله. وجود دارد با استفاده از کد شبای حساب مقصد

. 

۱۹) آیا انتقال وجه بین حساب‌های مشتریان موجود است؟

بله. انتقال وجه بین حساب‌های مشتریان نیز وجود دارد.

.

۲۰) سقف مبلغ قابل انتقال از طریق انتقال وجه بین حساب‌ها چه میزان می‌باشد؟

در حال حاضر انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری بدون محدودیت، سقف انتقال وجه به حساب‌های دیگران دارای سقف انتقال وجه ۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌‏باشد.

.

۲۱) چرا انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری با موفقیت انجام نمی‌شود؟

در نسخه ۲.۱ پس از اعمال احراز هویت الکترونیکی جهت فعال‌سازی تراکنش‌های مالی در شعبه انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری صورت می‌پذیرد.

.

۲۲) در صورت استفاده از گزینه استعلام چک، پیام «شماره چک متعلق به این حساب نمی‌باشد» دریافت می‌شود؟

در صورتی که شماره چک اعلامی مربوط به مشتریان نباشد یا خارج از فرمت اعلامی نرم‌افزار درج گردد ممکن است چنین پیام اخطاری دریافت شود.

. 

۲۳) امکان خرید شارژ چه سیم کارت‌هایی موجود است؟

امکان خرید شارژ سیم‌کارت ایرانسل و همراه اول و تالیا وجود دارد.

. 

۲۴) سرویس‌های یک طرفه چه کاربردی دارد؟

سرویس‌های یک طرفه جهت اعلام تراکنش‌هایی که بر روی حساب مشتری در طی روز صورت پذیرفته (سه تراکنش آخر) و تراکنش‌های خاص مانند واریز حقوق و واریز سود سهام و… و تراکنش‌هایی که بر روی حساب مشتری بیش از مبلغ خاص را اعلام می‌نماید.

.

۲۵) چه سرویس‌هایی را می‌توان به عنوان سرویس یک طرفه انتخاب نمود؟

به بند ۱۴۰توجه شود.

.

۲۶) گزینه سه تراکنش آخر در منوی سرویس‌های یک طرفه چه کاربردی دارد؟

به بند ۱۴۰توجه شود.

.

۲۷) گزینه تراکنش‌های خاص در منوی سرویس‌های یک طرفه چه کاربردی دارد؟

به بند ۱۴۰توجه شود.

.

۲۸) گزینه «بیش از مبلغ خاص» در منوی سرویس‌های یک طرفه چه کاربردی دارد؟

به بند ۱۴۰توجه شود.

.

۲۹) زمان ارسال پیام مربوط به سرویس‌های یک طرفه چه زمانی می‌باشد؟ آیا Online است یا به صورت Batch انجام می‌شود؟

در حال حاضر Online نمی‌باشد و در آخر وقت اداری حدود ساعت ۱۶:۳۰ ارسال می‌‏گردد. البته امکان دریافت پیامک به صورت Online نیز توسط این اداره در دست پیگیری می‌‏باشد.

.

۳۰) در صورت عدم تمایل به دریافت پیام‌های سرویس یک طرفه آیا می‌توان آن را غیر فعال کرد؟

با نصب نسخه ۲.۵ نرم‌افزار همراه بانک با ورود به گزینه حذف سرویس یک طرفه در منوی سرویس‌های یک طرفه این امکان میسر می‌‏باشد.

.

۳۱) تاریخ انقضای سرویس‌های یک طرفه به چه معنی می‌باشد؟

تاریخ انقضای سرویس یک طرفه به این معنی می‌‏باشد که پس از تاریخ انقضا، دیگر پیامکی از سوی بانک در قالب سرویس یک طرفه ارسال نمی‌شود مگر اینکه پس از انقضای این سرویس مجددا سرویس موصوف تمدید گردد.

.

۳۲) آیا در صورت نصب نسخه جدید برنامه همراه بانک و یا تعویض گوشی اطلاعات سرویس‌ها از بین می‌رود؟

در صورت نصب نسخه جدید بهتر است قبل از نصب، نرم‌افزار قبلی پاک شود و پس از نصب، گزینه بروزرسانی حساب‌‏‌ها از منوی حساب‌‏‌ها اجرا شود.

.

۳۳) در صورت تعویض سیم کارت آیا می‌توان سرویس‌های یک طرفه تعریف شده در سیم کارت قبل را بروز رسانی کرد؟

با نصب نسخه ۲. ۵ نرم‌افزار توسط گزینه انتقال به سیم‌کارت فعلی از منوی سرویس‌های یک طرفه این امکان وجود دارد.

.

۳۴) آیا پس از نصب برنامه امکان تغییر زبان وجود دارد؟

بله. در قسمت تنظیمات با ورود به انتخاب زبان امکان تغییر زبان برنامه فراهم می‌‏باشد.

.

۳۵) آیا امکان تغییر رمز ورود به برنامه وجود دارد؟

بله. در قسمت تنظیمات با ورود به انتخاب تغییر رمز عبور برنامه فراهم می‌‏باشد.

.

۳۶) آیا امکان اضافه کردن شماره‌های مرکز پیام کوتاه در سیستم وجود دارد؟

خیر. امکان اضافه کردن شماره‌های مرکز پیام کوتاه در سیستم وجود ندارد.

.

۳۷) بازگشت به تنظیمات اولیه چه کاربردی دارد؟

بازگشت به تنظیمات اولیه در این نرم‌افزار به این منظور است که مشتری وقتی می‌خواهد تنظیمات نرم‌افزار را پاک نموده و یا زمانی که بخواهد گوشی خود را بفروشد یا به دیگری واگذار نماید از این گزینه استفاده می‌نماید.

.

۳۸) چگونه نسخه برنامه و تاریخ انتشار آن را می‌توان استخراج کرد؟

با انتخاب گزینه درباره… در منوی اصلی از نسخه برنامه و تاریخ انتشار آن می‌توان آگاهی پیدا نمود.

.

۳۹) همراه بانک ملی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

دریافت مانده حساب، دریافت سه گردش آخر، انتقال وجه، اعلام مفقودی کارت، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ و استعلام چک و همچنین ارائه سرویس‌های یکطرفه شامل ارسال سه تراکنش آخر، اعلام تراکنش‌های بیش از یک مبلغ معین و تراکنش‌های خاص

.

۴۰) اگر در همراه بانک ملی برای ورود به نرم‌افزار، عدد ورودی را نپذیرد، علت چیست؟

این مشکل مربوط به نرم افزار است که باید نرم افزار عوض شود.

.

۴۱) نحوه تهیه رمز حساب در همراه بانک به چه صورت می‌باشد؟

ورود به نرم افزار همراه بانک ← انتخاب منوی دریافت رمز حساب ← درج شماره کارت و رمز دوم کارت و ارسال آن به سرور نرم‌افزار همراه بانک. همچنین از طریق تلفن بانک و اعلام شماره کارت و رمز دوم کارت و اخذ رمز حساب از گزینه مربوطه

.

۴۲) در صورتیکه رمز حساب فراموش شده چه باید کرد؟

می‌توان از‌‌ همان منوی دریافت رمز حساب – درج شماره کارت و رمز دوم کارت و ارسال آن به سرور نرم‌افزار همراه بانک رمز جدید تهیه کرد. شعبه و تلفنبانک نیز این قابلیت را دارند.

.

۴۳) آیا در صورت داشتن چند شماره حساب می‌توان همه آن‌ها را تعریف کرد؟ و کدام بعنوان حساب پیش‌فرض انتخاب می‌شود؟

بله، امکان‌پذیر است. لیکن در ابتدا اولین حساب به عنوان پیش‌فرض تعیین می‌گردد. ولی با ورود به گزینه تعیین حساب پیش‌فرض از منوی حساب‌ها می‌توان حساب دیگری را به عنوان پیش‌فرض تعیین نمود. لازم به ذکر است که باید حساب‌ها همه با یک شماره مشتری باشند یعنی همراه بانک فقط به یک شماره مشتری سرویس می‌دهد.

.

۴۴) در صورت تعویض سیم‌کارت چه اقدامی باید کرد؟

در صورت تعویض سیم‌کارت لازم است از منوی حساب‌‏‌ها گزینه انتقال حساب‌‏‌ها به سیم کارت فعلی انتخاب گردد و یک بار هم بروز رسانی می‌کنیم. برای سرویس‌های یک طرفه نیز یک بار گزینه انتقال سرویس‌‏‌ها به سیم‌کارت فعلی از منوی سرویس‌های یک طرفه انتخاب و اجرا گردد.

.

۴۵) رمز عبور که در ابتدای ورود به سیستم تعیین می‌گردد، چند رقم باید باشد؟

رمز عبور اولیه از ۳ تا ۹ رقم می‌تواند تعیین گردد، فقط باید در نظر داشت که نرم‌افزار از پذیرش رمزهای ساده مثل ۱۱۱۱ یا ۱۲۳۴ اجتناب می‌نماید.

.

۴۶) پس از نصب برنامه لیست سرویس‌ها به صورت کامل نمایش داده نمی‌شود؟

زیرا تا قبل از فعال شدن و ثبت حساب‌‏‌ها امکان دسترسی به گزینه‌های موصوف غیرفعال می‌باشد.

.

۴۷) آیا انتقال وجه به بانک‌های دیگر از طریق همراه بانک امکان‌پذیر است؟ سقف آن چقدر است؟

بلی. از طریق قسمت پایا و با شماره شبای حساب مقصد امکان‌پذیر است. سقف مجموع انتقال وجه با همراه بانک ۵ میلیون ریال در روز می‌باشد.

.

۴۸) چگونه می‌توان به همه حساب‌های خود در همراه بانک دسترسی داشت؟

همراه بانک نیز مانند سبا براساس شماره مشتری عمل می‌کند. باید مشتری از طریق شعبه یکسان‌سازی شماره مشتری را انجام دهد.

.

۴۹) چرا در همراه بانک پیام می‌دهد هیچ مشتری با این مشخصات ثبت نشده است؟

باید به شعبه مراجعه و فرم احراز هویت پر شود. شعبه نیز باید منوی D۴۳ را فعال کند. ۴۸ ساعت بعد، همراه بانک مشتری فعال می‌شود.

.

۵۰) آیا در همراه بانک انتقال کارت به کارت داریم؟

خیر فقط انتقال از طریق حساب انجام می‌شود.

.

۵۱) همراه بانک را توسط شعبه فعال کرده‌ام ولی هنوز پیغام می‌دهد باید به شعبه مراجعه کنید؟

شعبه باید ابتدا غیرفعال سازی و پس از دو روز فعال سازی انجام دهد.

.

۵۲) آیا فعال‌سازی همراه بانک از هر شعبه‌ای امکان پذیر است یا باید حتما به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کرد؟

از هر شعبه‌ای امکان پذیر است

.

۵۳) اگر رمز ورود به برنامه همراه بانک در موبایل را فراموش کنیم باید چه کنیم؟

مشتری باید نرم افزار همراه بانک را پاک کرده و دوباره نصب کند.

.

۵۴) زمان ارسال پیام تراکنش‌ها در سرویس‌های یک طرفه همراه بانک چگونه است؟

به صورت آنلاین است و تا ساعت ۱۶/۳۰ ارسال می‌گردد.

.

۵۵) آیا امکان خرید شارژ از طریق همراه بانک وجود دارد؟

بله. امکان خرید شارژ ایرانسل، همراه اول، و تالیا وجود دارد

.

۵۶) آیا می‌توان همراه بانک را از طریق بلوتوث نصب کرد؟

بله،  ولی احتمال بروز نقص دور از انتظار نیست. باید از طریق سایت بانک ملی و کابل رابط اقدام به نصب کرد.

.

۵۷) همراه بانک را نصب کرده‌ام و شعبه هم فعالش کرده اما غیرفعال شده یا پیامی دریافت نمی‌کنم؟

مشتری، همراه بانک دیگری روی گوشی نصب کرده است. که باید همه همراه بانک‌ها را از گوشی پاک کند بعد دوباره همراه بانک ملی را نصب و اجرا کند، زیرا همراه بانک ملی با اکثر بانک‌های دیگر در تعارض است.

.

۵۸) اگر سرویس یک طرفه منقضی شود چه باید کرد؟

باید از منوی سرویس‌های یک طرفه همراه بانک گزینه ثبت سرویس‌ها را انتخاب و یکی از سه حالت سرویس‌های یک طرفه (سه تراکنش آخر – تراکنش‌های خاص – تراکنش‌های بیش از مبلغ خاص) را انتخاب و فعال کنیم.

منبع: بانک ملی

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

اتاق خبر راه پرداخت همه مطالب و خبر‌های مهم فین‌تک ایران را رصد و منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

۱۳ دیدگاه

  • علت عدم رمزچهاررقمی چیست بعداز ارسال موعقیت امیز پیام جواب منتظربمانیدولی جوابی
    داده نمی شود .بامسول مربوطه دربانک مشورت شد
    ایشان هم نتیجه نگرفت لطفا رهنمایی فرمایید .حتی sm بانک هم که قبلا کار میکردجواب نمیده
    ازراهنمایی شما متشکرم

  • سلام، گوشی من ios وقتی رمز عبور رو وارد میکنم با وجود اینکه کیبوردم فینگلیش فارسی اعداد تایپ میشن و ورودم به سامانه امکان پذیر نمیشه، راه حل چیه

  • از سامانه بام جهت انتقال کارت به کارت استفاده میکنم.تعداد کارت های مقصد زیاد شده است.چطور میتوانم تعدادی از آنها را حذف کنم.ممنون

  • سلام انتقال کارت به کارت میزنم مینویسه پیغام میده به پیام تبدیل کنید وبا اینترنت کار نمیکنه چکار کنم ؟؟

  • سلام من اسمم را تغییر دادم و امکان استفاده از سامانه بام برام میسر نیست
    برای ایجاد سامانه بام جدید با همان کد ملی چه باید بکنم لطفا راهنمائی کنید .