راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمایش اتاقک‌های آکوستیک دنیته در الکامپ ۱۴۰۲ / ایجاد یک فضای کار خصوصی در دل فضای اشتراکی

دنیته یکی از شرکت‌های فعال در زمینه دکوراسیون اداری با محصول اتاقک آکوستیک، قابل استفاده در مجموعه‌های بزرگ در بیست وششمین نمایشگاه الکامپ حضور یافته است. مسعود آقابیک، مدیرعامل شرکت دنیته در گفت‌و‌گو با راه‌پرداخت درباره این اتاقک‌‌های آکوستیک می‌گوید: «شرکت دنیته از سال ۱۳۹۶ مشغول به فعالیت است اما اتاقک‌ها Bpods  از دنیته حدود ۴ سال است که در حال تولید و عرضه به بازار هستند. این محصول اوایل عرضه در کشور ناشناخته بود اما به مرور با بزرگ‌تر شدن مجموعه‌ها این محصول نیز شناخته‌تر شده‌ و استفاده از آنها بین شرکت‌ها فراگیر شده است.»

مدیرعامل شرکت دنیته بااشاره به اینکه موضوع صدا را نمی‌توان از محیط حذف کرد، گفت:« با استفاده از این اتاقک‌ها می‌توان محیط خاموشی ایجاد کرد. این محصول برای هر محیطی قابل استفاده است اما بیشتر مورد استفاده برای کسانی است که کار ضبط پادکست انجام می‌دهند، گزارش آنلاین ورزشی اجرا می‌کنند و یا برای جلسه مدیران استفاده می‌شود. همچنین به عنوان اتاق تلفن و جلسه آنلاین مورد مصرف شرکت‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال کسانی که  می‌خواهند بدون اینکه از محیط کار جدا شوند و صدای آنها دیگران را اذیت نکند، در محیط کار با تلفن صحبت کنند و متقابلا صدای محیط آنها را آزار ندهد از این اتاقک‌ها می‌توانند استفاده کنند.»

اتاقک‌هایBpods  در سه سایز و برای کاربردهای مختلف با استفاده از متریال‌هایی چون فوم عایق، پانل آکوستیک،MDF، پارچه یا فلز، امکان تهویه هوای داخلی، روشنایی، امکان نصب براکت نمایشگر و… ساخته شده است.

به گفته آقابیک، بعد از شیوع کرونا محیط‌های اداری بسیار شبیه لابی هتل‌ها شدند به دلیل اینکه افراد باید تمام وقت پشت میز می‌نشستند و کار می‌کردند در نتیجه محیطی برای گفت‌و‌گو و صحبت با تلفن نیاز بود. این محصول انعطاف‌پذیری برای افراد در شرکت‌ها ایجاد کرد که به واسطه آنها افراد راحت‌تر بتوانند در محیط حضور داشته باشند.

مدیرعامل دنیته می‌گوید:‌ «این اولین سالی بود که در نمایشگاه شرکت کردیم و در نظر داشتیم که فضا را برای شرکت و محصول ارزیابی کنیم و متوجه شدیم که این اتاقک‌ها برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های IT که تعداد پرسنل بالایی دارند جذاب است.»


شکل‌گیری استارتاپ‌هایی برای اجاره اتاقک در دنیا


آقابیک با اشاره به دغدغه کسب‌و‌کارها در مورد مهاجرت پرسنل از مجموعه‌ها بیان کرد: «جدا از مسائل حاکمیت، شرکت‌ها باید محیط کار دلنشینی داشته باشند. در چند سال اخیر در دنیا فضای کار هیربدی شکل‌گرفته و باعث شده که فرم خشک محیط کار تغییر پیدا کند. مجموعه دنیته در قالب همکاری این پیشنهاد را به هر شرکتی که مشتاق است که به این فضا‌ها نزدیک شود حاضر است کمک کند حتی بدون اینکه کالایی به آنها  فروخته شود و تنها با لوازمی که موجود دارند و یکسری شاخصه‌هایی که لازم است با استفاده از آنها محیط‌های اداری را جذاب‌تر کرد.»

مدیرعامل دنیته درباره استارتاپ‌های این حوزه می‌گوید: «این موضوع در کشورهای دیگر توسط استارتاپ‌ها عملیاتی شده است برای مثال در فرودگاه‌ها اتاقک‌هایی برای استراحت، کار، مادران شیرده، فضایی برای خواندن نماز شکل‌گرفته که افراد با استفاده از اپ‌ها می‌توانند برای مدتی هرچند کوتاه رنت کنند به عبارتی بر اساس نیاز برای این اتاق‌ها کاربرد تعریف شده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.