راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت رادین با پیکی به الکامپ ۲۶ آمد / پیکی؛ یک سبد هوشمند برای خریدهای حضوری

نیلوفر نادری / بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ، از روز چهارم تیرماه آغاز شده و تا پنج‌شنبه،‌ هشتم تیرماه ادامه دارد. تاکنون، تعداد زیادی از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال ضمن حضور در نمایشگاه به ارائه و معرفی محصولات جدید خود پرداخته‌اند. شرکت رادین نیز با محصولات جدیدی به الکامپ آمده که «پیکی» جزو آنهاست. رادین پیکی را به‌عنوان محصول جدید استارتاپ‌استودیوی خود معرفی کرده است.

بنا بر صحبت‌های احسان کمائی، مدیر پروژه پیکی این محصول سبد هوشمندی است که به نحوی طرحی شده تا استفاده از آن موجب افزایش سهولت و سرعت انجام خدمات به مشتریان فروشگاه‌‌ها و افزایش رضایت آنها شود. از جمله مزایای این سبد هوشمند می‌توان به عدم تداخل با فرایند فعلی فروشگاه‌ها، نصب روی انواع سبدها، اتصال به انواع درگاه‌های پرداخت، تضمین امنیت خرید، اتصال به سامانه‌های مالی و انبار فروشگاه‌ها اشاره کرد.

او توضیح می‌دهد که این سبد امکان تجربه خرید برخط به صورت حضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده و به صورت خودکار، با استفاده از دوربین‌های خود و یاری الگوریتم‌های بینایی و یادگیری ماشین، کالا را تشخیص داده و روی صفحه نمایش سبد مشتری نشان می‌دهد. علاوه بر این، امکان توسعه و سفارشی‌سازی آن نیز وجود دارد.

پیکی، امکان مقایسه محصولات، پیشنهاد کالاهای مشابه با قیمت بهتر و مدیریت سبد خرید کاربر را برای او فراهم کرده و او را از ایستادن در صف‌های طولانی انتظار بی‌نیاز می‌کند. در حال حاضر چیزی نزدیک به یازده‌هزار فروشگاه در ایران وجود دارد که این سبد هوشمند می‌تواند در این فروشگاه‌ها مورد استفاده آنها قرار بگیرد.

آمازون‌فرش و کست به ترتیب رقبای خارجی و داخلی این محصول هستند. با این وجود مدیر پروژه پیکی بر این باور است که مزیت رقابتی این محصول در این است که اولین محصول کامل بازار است، سرویس‌های داده‌محور دارد و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی همچون رفاه، هایپرمی و پالادیوم در حال اجرا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.