راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در الکامپ ۱۴۰۲ مطرح کرد / ارائه بستری امن و پایدار برای سرویس‌ها

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ بهسازان فردا است. این شرکت با داشتن نیروی انسانی ماهر و ابزارها و فناوری‌های نوین، امکان طراحی و  توسعه زیرساخت و سرویس‌های مورد نیاز مشتریانش را دارد. شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی شش خدمت اصلی دارد که به ‌گفته رسول قربانی، مدیر عامل آن با تخصص‌گرایی و نیروهای مجرب و کارآزموده سعی می‌کنند نیازهای نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را تامین کنند. او می‌گوید شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی می‌خواهد با سرویس‌های جدید خود کاری کند که دسترسی پذیری بالا و امنیت سرویس‌ها حاصل شود. این شرکت در نمایشگاه الکامپ بیست و ششم حضور خواهد یافت و از چند محصول و سرویس تازه رونمایی می‌کند. در ادامه با رسول قربانی در خصوص برنامه‌ها و محصولات شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی گفت‌و‌گو کرده‌ایم.


حضور در الکامپ برای همه کسب‌وکارها مفید است


الکامپ، گردهم‌آیی شرکت‌ها، تیم‌ها، سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها برای ارائه محصولات و خدمات الکترونیکی و کامپیوتر است که امسال بیست و ششمین دوره‌اش را تجربه می‌کنیم. به گفته قربانی این نمایشگاه باتوجه‌‌به سرعت تحولات فناورانه و رشد و گسترش خدمات و سرویس‌های نوین ارتباطی و ارتباطاتی و الکترونیکی و کامپیوتری در کشور، برای همه شرکت‌ها و افرادی که در این حوزه فعال‌اند، مهم است.

در نمایشگاه الکامپ، بازدیدکنندگان معمولا با محصولات و راه‌حل‌ها و سرویس‌های جدید آشنا می‌شوند و با دقت بررسی می‌کنند که چه چیزی برای شرکت‌هایشان مفید و کاربردی است. نمایشگاه سال به سال رشد کرده و جا افتاده و شرکت‌ها هم نرم‌افزارهای بومی بسیاری تولید کرده‌اند. او با بیان توضیح مطالب ادامه می‌دهد: «در بخش سخت‌افزار اما خیلی توان رقابت با خارجی‌ها را نداریم. چراکه در بخش بین‌الملل نمی‌توانیم محصولاتمان را عرضه کنیم. چون نیاز به سرمایه‌گذاری بلندمدت دارد که طبیعی است کار آسانی نیست.»

به اعتقاد مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی تولید نرم‌افزار چنین سختی‌ها و مشکلاتی ندارد. بنابراین، اکثر محصولاتی هم که در نمایشگاه الکامپ عرضه می‌شود، نرم‌افزارمحور و بیشتر در حوزه تجارت الکترونیک (E-commerce) است. بنا بر گفته‌های او در این چندسال به‌خصوص در حوزه‌های پرداخت و تراکنش، نرم‌افزارهای خوب کاربردی مثل بانکداری الکترونیک و موبایل بانک و همراه بانک تولید شده و هرساله نیز نسخه‌های جدید این محصولات در نمایشگاه‌ رونمایی می‌‌شود. همچنین بازدیدکنندگان حقیقی و حقوقی در نمایشگاه محصولات جدیدی می‌بینند که اگر خواسته‌ها و نیازهای مدنظرشان را تامین کند، منجر به عقد قرارداد همکاری هم می‌شود. تصور می‌کنم نمایشگاه الکامپ به این دلیل که مهم‌ترین رویداد در چنین سطحی است، حضور در آن برای همه شرکت‌ها و سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها مفید است.


معرفی سرویس اینترنت من و نتوورک اتومیشن


از انجایی که شرکت زیرساخت امن شرکتی فعال در حوزه آی‌تی کشور است، هرساله علاوه بر عرضه خدمات شرکت برنامه‌ها و نشست‌های علمی نیز برای شرکت‌کنندگان  تدارک می‌بیند. قربانی با ارائه توضیح بالا ادامه می‌دهد:‌ «شرکت ما خدمات زیرساخت آی‌تی ارائه می‌کند. طبیعی است با رشد اپلیکیشن‌ها و تجارت الکترونیک، زیرساخت‌ها را نیز باید توسعه داد. یعنی، مراکز داده، شبکه، سرورها و سرویس‌هایی که متضمن عرضه پایدار اپلیکیشن‌ها بر بستر آنلاین باشند، همواره باید توسعه یابد. به‌عبارتی باید خدمات جدید را «هاست» کرد و در مقام عرضه‌کننده‌ زیرساخت، به کاربرها و شرکت‌ها و تیم‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌ها، این زیرساخت را عرضه کرد.»

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی امسال چند محصول دارد که دو تای آن در نمایشگاه الکامپ بیست و ششم عرضه خواهد شد. یکی «نتورک اتومیشن» (Network Automation) است که نوعی محصول نرم‌افزاری برای پیکربندی تجهیزات شبکه است. با این محصول جدید، برخلاف روال سنتی که باید تک‌تک به تجهیزات وصل شد و پیکربندی «کانفیگ» را انجام دهند، می‌توانند استقرار را در سامانه صورت دهند. قربانی ضمن معرفی این محصول می‌گوید‌: «برای مثال قرار است در مجموعه‌ای از محصولات، پیکربندی خاصی صورت گیرد. ما می‌توانیم با این نرم‌افزار اتومیشن آن پیکربندی را در سامانه انجام دهیم.»

محصول دیگری که این شرکت در الکامپ رونمایی می‌کند زیرساخت «اینترنت امن» است که به گفته قربانی چند سالی است درباره آن در کشور صحبت می‌شود اما کمتر دیده‌ایم به‌شکل عملی کاری صورت گیرد. او در خصوص این محصول توضیح می‌دهد: «یکی از نگرانی های که سازمانها دارند ارائه دسترسی  همزمان کارکنان به سامانه های داخلی  و اینترنت می باشد که ریسکهایی را به سازمان ها تحمیل می کند یکی از محصولات  شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، «سرویس اینترنت امن » است. «اینترنت امن »، مدل زیرساختی  و اپلیکیشن آن به‌گونه‌ای است که سرعت دسترسی و  امنیت کارکنان را بالا می‌برد.»


کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت


بنا بر توضیحات قربانی نتورک اتومیشن برای کسب‌و‌کارها کارکرد زمانی و هزینه‌ای دارد. درواقع سرعت‌ عمل نگهداری شبکه، پیکربندی و تغییرات برای ادمین‌های شبکه افزایش می‌یابد و ازنظر کیفیت کار نیز چون فرایندها به‌صورت سیستمی است، خطاها و اشتباهات نیروی انسانی را به حداقل می‌رساند.

سرویس دیگر شرکت زیرساخت امتن خدمات تراکنشی، سرویس «اینترنت امن» است. به اعتقاد قربانی همه کسانی که در حوزه آی‌تی کار می‌کنند، می‌دانند اینترنت ذاتا پدیده‌ای ناامن است و وقتی دسترسی کلاینت/سروری  به اینترنت داده می‌شود، یک سری ریسک هم به آن سیستم  منتقل می‌شود و ایجاد خطر می‌کند. او در خصوص این محصول توضیح می‌دهد: «مشکلی که سازمان‌ها داشتند این بود که یک سری سرویسهای داخلی  مثل اتوماسیون وسامانه های اینترانت  داخلی داشتند که برای خود کارکنان­شان در دسترس بود. همچنین می‌خواستند به سرویس‌های اینترنتی هم  مثل گوگل دسترسی داشته باشند. این هم ‌زمانی دسترسی، ممکن بود یک سری ریسک‌ها را متوجه آن‌ها کند. راهکار ما استفاده از اینترنت امن است که یک سرور واسطه‌ای است که آن سرور به اینترنت دسترسی دارد و اگر اتفاق و تهدیدی باشد، در آن سرور واسط رخ می‌دهد و کاربر هم اصلا متوجه تهدید یا ریسک نمی‌شود.»

به گفته او این سامانه با بررسی Real time اطلاعات دریافتی کاربر توسط آنتی ویروس های مختلف ، از انتقال اطلاعات و فایل های آلوده به سیستم کاربر و سرور های سازمان جلوگیری می‌کند. همچنین امکان اعمال فیلترهای مختلف در جهت محدود سازی انتقال فایل با نوع یا File type مشخص شده ،امکان مسدود سازی اجرای فایل‌های مخرب در شبکه را فراهم می سازد.


پیش‌گیری از رخدادهای امنیتی با استفاده از هوش تهدید


محصول دیگر شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی ، «راهکار توسعه و افزایش ارتقای امنیت و استفاده از هوش تهدید» است که به‌عنوان محصول سی‌تی‌آی (Cyber threat intelligence) به گفته قربانی این محصول در‌واقع به گونه‌ای است که با شناخت آسیب‌پذیری سازمان‌ها و تهدید‌ها در سازمان‌ها از رخدادهای امنیتی پیشگیری می‌کند. سازمان‌های ما معمولاً درس‌آموخته‌ها را منتشر یا تبادل نمی‌کنند. این در حالی است که اگر هوش تهدید در سازمان‌ها فعال باشد، می‌توانند خطرها و تهدیدها علیه سازمانشان، ولو خارج از کشور هم باشد، را شناسایی کنند و راهکار مقابله با آن را طراحی کنند تا از یک رخداد و تهدید مشابه در سازمان‌های دیگر جلوگیری شود.

بنا بر توضیحات مدیرعامل زیرساخت امن خدمات تراکنشی این رویکرد سال‌هاست در کشورهای دیگر اجرایی شده است. او می‌گوید: «ما در ایران اصولاً توجهی به چنین موضوعی نداریم، اما ما امسال در شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی این سرویس سی‌تی‌آی را به مشتریان عرضه می‌کنیم.»


تجربه استفاده از محصولات در یک محیط عملیاتی در الکامپ


شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در نمایشگاه محیط عملیاتی‌ای تدارک دیده تا تمام محصولات این شرکت را زمانی که مشتری به غرفه می‌آید، از نزدیک تجربه کند. یعنی محیطی که مشتری عینا در یک محیط واقعی با آن چیزی که نیاز دارد رو‌به‌رو می‌شود تا عملکرد محصول را درک و تحلیل کند.

قربانی می‌گوید:‌ «در نمایشگاه الکامپ، شرکت‌ها محصولات خودشان را ارائه می کنند و رقابت سنگینی حکم‌فرما است. اگر ما بتوانیم محصولاتمان را به‌گونه‌ای عرضه کنیم که مشتری جذب آن شود، به هدفمان رسیده‌ایم. درواقع دنبال این موضوع نیستیم که در همه حوزه‌ها و به تمام سازمان‌ها سرویس‌دهی کنیم. علاقه‌مندیم به سازمان‌هایی که دیتاهای مهمی دارند و در حوزه آی‌تی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سرویس‌ها را ارائه دهیم و در کنار آن، از دارایی‌هایشان محافظت کنیم.»

مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در نهایت تأکید می‌کند:‌ «ما می‌خواهیم با ارائه سرویس‌های امن، تعامل خوبی میان ما و مشتریانمان برقرار شود. در دسترس بودن، یا ارائه سرویس امن، هدف شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی است. امیدوارم نمایشگاه الکامپ به شکل خوبی برگزار شود. در یکی‌دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها نتوانستند آن‌طور که باید در نمایشگاه حضور یابند. امیدوارم در این دوره شاهد فضای خوبی باشیم تا شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند و با مشتریانشان تعامل برقرار کنند. جز این باید با دعوت از شرکت‌های خارجی اثربخشی نمایشگاه را بیشتر کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.