راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت‌وگو با مدیرعامل گروه بهسازان فردا در حاشیه الکامپ ۲۶ / تلاش برای ساخت قوی‌ترین اکوسیستم دیجیتال

گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ حضور دارد. این مجموعه در غرفه شماره ۸۳۰ سالن ۳۸ به معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای خود و شرکت‌های زیرمجموعه می‌پردازد. پلتفرم متن‌باز فرانک، سامانه جامع «به‌پرداخت من» و چت‌بات و سامانه «سامیار» از جمله محصولات و خدماتی است که در گروه زیرمجموعه‌های بهسازان فردا معرفی و ارائه می‌شود. در ادامه با احمد جعفری، مدیرعامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا در خصوص حضور این شرکت در نمایشگاه الکامپ و آخرین محصولات و دستادوردها گفت‌وگو کرده‌ایم.

در میان بانک‌های قدیمی ایرانی، بانک ملت در حوزه فناوری اطلاعات اعم از زیرساخت‌ و نرم‌افزار و سامانه، جایگاه خوبی دارد. این بانک حدود ۱۰ سال پیش هلدینگ فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا را در همین حوزه تاسیس کرد که حالا شش شرکت را مدیریت و راهبری می‌کند.

 احمد جعفری مدیرعامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا ضمن ارائه تاریخچه تأسیس این مجموعه می‌گوید: «باتوجه‌به اهمیت فناوری اطلاعات در استراتژی بانک‌ها، بانک ملت در سال 1373 به تاسیس شرکت بهسازان ملت مبادرت ورزید. در ادامه و تا سال 1392، با عنایت به تنوع فعالیت‌ها،‌ بیش از ده شرکت تابعه یا وابسته به گروه پیوستند. همچنین ازآنجاکه گستردگی حوزه‌های فعالیت ایجاب می‌کرد، باید طرحی نو درمی‌انداختیم تا انسجام مدیریتی و تخصصی محقق شود. هم‌زمان با تغییر رویکرد مجموعه برای حضور در پروژه‌های بزرگ ملی، به تصمیم تازه‌ای رسیدیم که آن هم‌ تأسیس گروه بهسازان فردا به‌عنوان یک هلدینگ مستقل در سال ۱۳۹۳ بود. مأموریت اصلی گروه، ارائهٔ محصولات و خدمات جامع و نوآورانه در حوزهٔ فناوری‌های پیشرفته به سهامدار اصلی و دیگر مشتریان است. همچنین‌ شرکت وظیفه هم‌افزایی شرکت‌های زیست‌بوم دیجیتال بانک را بر عهده دارد.»

او ادامه می‌دهد: «بهسازان فردا، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فوق‌العاده و موقعیت ویژه خود، امکان توسعه محصول و ارائه خدمات ترکیبی به سایر زیست‌بوم‌های کسب‌و‌کاری را در خود دارد. سامانه‌های پرداخت سوخت و تدارکات الکترونیکی دولت، تنها نمونه‌هایی از مشارکت‌های موفق گروه بهسازان فردا با سازمان‌های مهم کشور است و حضور مداوم در رتبه‌های برتر و کسب جوایز مختلف در ارزیابی‌های رسمی، تأییدکننده موفقیت‌های ما است.»

جعفری در توضیح اهمیت حضور در نمایشگاه الکامپ نیز می‌گوید: «باتوجه‌به چشم‌انداز،‌ مأموریت و راهبردهای گروه در توسعه و ایجاد یک زیست‌بوم قدرتمند دیجیتالی و ارائه توانمندی‌های کسب‌شده به دیگر زیست‌بوم‌های دیجیتال کسب‌و‌کار، اهمیت حضور شرکت در الکامپ مبرهن است.»

 به گفته مدیرعامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، این شرکت و زیرمجموعه‌های آن هرکدام محصولاتی را برای عرضه در نمایشگاه ارائه می‌کنند.

شرکت بهسازان ملت پلتفرم متن‌باز فرانک را معرفی می‌کند که به گفته جعفری در راستای چابکی دیجیتالی و همکاری و تعامل با شرکت‌های ثالث و خلق جریان‌های درآمدی جدید برای بانک و شرکت‌های ثالث طراحی شده است است.

شرکت به‌پرداخت ملت هم پایانه کارتخوان فروشگاهی، درگاه پرداخت الکترونیکی، نرم‌افزار موبایلی سکه، پایانه پرداخت بهای سوخت، پایانه بانکی غیرنقد، و سامانه جامع «به‌پرداخت من» را در نمایشگاه الکامپ ارائه و معرفی می‌کند.

 جعفری ادامه می‌دهد: «درباره شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، سرویس‌ها و محصولاتی که عرضه می‌شوند، یکی کیوسک پرداخت (میکرو کیوسک نیکو) است و همین‌طور صندوق فروشگاهی (درون کارتخوان) اتصال بی‌سیم (به تمام دستگاه‌های کارتخوان بانکی، مانیتورینگ (ATM و Cashless)، خودپردازهای غیرنقدی، مانیتورینگ دستگاه‌های سوخت، کیوسک اصناف، کیوسک خدمات بانکی، و CRS است.»

بنا بر گفته‌های او دیگر شرکت مجموعه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی است که آن هم در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه، امنیت اطلاعات و ارتباطات، مرکز داده، زیرساخت‌های مجازی و رایانش ابری، و سرویس‌های سازمانی، خدمات و راهکارهایی را به بازدیدکنندگان و سازمان‌ها و شرکت‌ها در طی روزهای نمایشگاه ارائه می‌کند.

شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق نیز در ایام برگزاری نمایشگاه از سامانه «بانک پلاس»، سامانه «جت‌ وام»، سرویس هاب هوشمند اعلان پوش نوتیفیکیشن و سرویس آنتی فیشینگ رونمایی می‌کند. جعفری در ادامه معرفی محصولات توضیح می‌دهد: «شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، که دیگر عضو خانواده بهسازان فردا است، سه سامانه سامانه تحلیل مشتریان (KYC)، سامانه نما، سامانه سمت و همین‌طور راهبرد نگار را عرضه می‌کند.»

بهسازان فردا، یک مرکز نوآوری به‌نام پل‌وینو هم دارد که از کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف در صنایعی مثل سرگرمی‌های دیجیتال، گردشگری، امنیت سایبری، تجارت الکترونیک، فناوری‌های سلامت، و فین‌تک حمایت می‌کند. به گفته جعفری پل‌وینو در زمینه‌های اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، تحلیل داده، کریپتوکارنسی و بلاکچین، متاورس، VR، AR نیز سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌کند. پل‌وینو در نمایشگاه الکامپ چت‌بات و سامانه «سامیار» را معرفی می‌کند.

مدیرعامل بهسازان فردا تأکید می‌کند که مخاطبان این محصولات، در درجه اول زیست‌بوم بانکداری و پرداخت کشور است. او ادامه می‌دهد:‌ «در کنار آن دیگر زیست‌بوم‌های کسب‌و‌کار دیجیتال شامل انرژی،‌ حمل‌و‌نقل،‌ سلامت، گردشگری و … را نیز مدنظر داریم.»

جعفری در توضیح اینکه هلدینگ بهسازان فردا با چه رویکردی و چطور و چگونه نیازهای سازمان‌ها و مدیران و همین‌طور مصرف‌کنندگان را احصا می‌کند و به‌ آن‌ها پاسخ می‌دهد می‌گوید:‌ «روشن است که دستیابی به موفقیت در فضای دیجیتال و فناورانه به‌آسانی ممکن نیست. اصول و روش ما در هلدینگ بهسازان فردا، سازماندهی، هدایت و مشارکت در توسعه و رهبری یک اکوسیستم دیجیتال قدرتمند متشکل از برترین‌های فناوری کشور است. همچنین با حضور نزدیک،‌ پیوسته و یکپارچه در زیست‌بوم‌های کسب‌و‌کاری مشتریان به‌خصوص در حوزه بانکداری و پرداخت،‌ مشارکت فعال و تعامل موثر با مشتریان و به‌کارگیری توانایی‌ها در درک صحیح و رفع نیازهای موجود و آتی‌شان، هدف‌هایمان را دنبال می‌کنیم. در کنار این‌ها به سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه کاربرد فناوری‌های نوین هم عمیقاً باور داریم.»

مدیرعامل بهسازان فردا در توضیح ارزیابی خود از استقبال و گرایش شرکت‌ها و سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها از فناوری‌ها، سرویس‌ها و محصولات گروه بهسازان فردا و زیرمجموعه‌هایش  در نمایشگاه الکامپ توضیح می‌دهد: «الکامپ یکی مهم‌ترین نمایشگاه‌های حوزه آی‌تی است و ما‌ امیدواریم با پایان یافتن محدودیت‌های کرونا، مجدداً شاهد حضور و مشارکت شایسته و فعال جامعه مخاطبان باشیم. در عرصه بی‌مرز و محدودیت تحول دیجیتال،‌ مشتری مهمترین جایگاه را دارد. به‌طور قطع برای کسب توفیقات ارزنده و مطمئن، نیازمند حضور فعال،‌ همدلی،‌ مشارکت و هم‌افزایی همگان و به‌خصوص مشتریان ارزنده‌مان هستیم.»

جعفری در آخر در خصوص برنامه‌ها و چشم‌اندازی آتی بهسازان فردا نیز می‌گوید: «به امید خدا و با مشارکت همه عزیزان، و به‌عنوان یک گروه، طی یک دوره زمانی معقول، شاهد ظهور قوی‌ترین زیست‌بوم دیجیتال بومی برای رفع نیازمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور خواهیم بود. سرافرازی واقعی ما، در تحقق رضایت مشتریان جامعه ایران تصویر می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.