راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور گروه خدمات انفورماتیک راهبر به‌ همراه شرکت‌های زیرمجموعه در الکامپ 26 / خدماتی برای توسعه دولت الکترونیک و تشخیص اصالت خودرو

الکامپ بیست‌وششم از امروز به مدت چهار روز برگزار می‌شود و گروه خدمات انفورماتیک راهبر در غرفه ۵۲۶ سالن 31a به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود در نمایشگاه حاضر شده است.

به گفته حمیدرضا نائینی، مدیرعامل گروه خدمات انفورماتیک، معرفی دستاوردهای راهبر در سال اخیر، ارتباط با سایر کسب‌وکارها،‌ توسعه و شبکه‌سازی از دلایل اصلی حضور راهبر در الکامپ ۱۴۰۲ هستند. او در این باره توضیح داد: «ما به همراه پنج شرکت زیرمجموعه خود و دو واحد کسب‌وکاری مستقل در الکامپ حاضر شده‌ایم.»

نائینی ادامه داد: «شرکت طوبی امید راهبر، فن‌آوران اعتماد راهبر، سامانه‌های یکپارچه تعاملاتی دانا، ریل‌کام راهبر، سریر و پدیده هومانیک شرکت‌های ما هستند که هرکدام در زمینه‌های دولت الکترونیک، داده و پردازش ابری، تحول دیجیتال و هوشمندسازی، ارتباط زیرساخت و فیبر فعالیت دارند.»

او گفت: «شعار هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر آینده هوشمند است که نگاهی به توسعه دولت الکترونیک، تی‌پی‌ای، سی‌آی دارد و با نگاهی پلتفرمی به دنبال ترانزیت خدمات به بین‌الملل است.»


عرضه سهام در بازار سرمایه


میلاد فروغی، مدیرعامل گروه مالی غدیر در خصوص نمایشگاه الکامپ توضیح داد: «الکامپ مهم‌ترین نمایشگاه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شرکت خدمات انفورماتیک راهبر هم که در همین حوزه فعالیت می‌کند با پنج شرکت زیرمجموعه خود در این نمایشگاه حاضر شده است.» به اعتقاد او، راهبر شرکتی است که توانسته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌های قابل توجهی جذب کند.

او گفت که ماهر موفق شده حدود دو هفته پیش اپراتوری امور مالیاتی را از سازمان مربوطه دریافت کند و به‌عنوان اپراتور چهارم به فعالیت خود ادامه دهد.

به گفته فروغی، توسعه خدمات و سرمایه‌گذاری‌های عظیم در حوزه دولت الکترونیک و هوشمند از برنامه‌های ماهر در سال آینده برای تحقق این هدف است. فروغی اعلام کرد که ماحصل این اقدامات عرضه سهام شرکت در بورس خواهد بود.


دو محصول جدید


محمدرضا پورحسن، مدیرعامل شرکت فن‌آوران اعتماد راهبر (فنار) اعلام کرد که این شرکت زیرمجموعه شرکت خدمات انفورماتیک راهبر است که در حوزه CA و صدور خدمات امضای الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت دارای مجوز مرکز میانی از مرکز ریشه کشور و دارای رتبه اول صدور امضای الکترونیک در کشور است.

پورحسن توضیح داد:‌ «از آنجا که کسب‌وکارها و بانک‌ها مخاطبان اصلی این شرکت‌ هستند، فنار برای تعامل بهتر با آنها و جذب مشتریان جدید در الکامپ بیست‌وشش حضور پیدا کرده است.»

او گفت: «فنار ماهانه ۱۵۰ هزار گواهی صادر می‌کند و قصد دارد این تعداد را در گام اول به ۳۰۰ هزار گواهی در ماه و بعد به یک میلیون گواهی در ماه برساند.»

فروش مجازی سیمکارت پروژه دیگر فنار است که با همکاری ایرانسل پیش رفته و در این نمایشگاه در غرفه ایرانسل رونمایی و معرفی می‌شود. به گفته او، فروش مجازی سیم‌کارت به احراز هویت غیرحضوری و امضای الکترونیک نیاز دارد. صدور ضمانت بانکی الکترونیکی هم خدمت جدید فنار است که در الکامپ بیشت‌‌وشش معرفی خواهد شد.


شرکتی فعال در حوزه دیتاسنتر


طوبی امید راهبر یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ راهبر است که در حوزه دیتاسنتر فعالیت می‌کند. به گفته مهدی کریمی، مدیرعامل شرکت طوبی امید راهبر، راه‌اندازی دیتاسنتر و ارائه سرویس‌های مبتنی بر دیتاسنتر (دیتاسنتر اختصاصی، اجاره فضا و کلود، اشتراک فضا و خدمات هم‌مکانی، ابر خصوصی خدمات وب هاستینگ و سرور مجازی) نمونه اصلی خدمات این شرکت هستند.


سامانه تشخیص اصالت خودرو


محمدباقر پیشوایی، مدیرعامل سیتاد نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار راه پرداخت می‌گوید: «سیتاد اپراتور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پروژه گذرگاه عمومی خدمات دولت است. این گذرگاه راهکاری برای یکپارچه‌سازی، تجمیع و عرضه متمرکز خدمات دولت به مردم و کسب‌وکارها در بستر اینترنت است و به توسعه دولت الکترونیک کمک می‌دهد.»

او ادامه داد:‌ «به‌واسطه ای‌پی‌ای سیتاد، کسب‌وکارها می‌توانند سرویس‌های مورد نیاز خود در زمینه مالی و پرداخت، خدمات مکان‌محور، احراز هویت، سلامت، آموزش و سایر خدمات دولتی را به صورت یکپارچه دریافت کنند.»

به گفته او، سیتاد دو سال پیش در جریان مزایده سازمان فناوری اطلاعات به‌عنوان اپراتور ارائه‌دهنده خدمات دولت به بخش خصوصی انتخاب شد.

مدیرعامل سیتاد درباره حضور در الکامپ توضیح داد که سیتاد کسب‌وکار نوپایی است و نمایشگاه الکامپ محل حضور شرکت‌های فعال آی‌تی کشور است. برای همین مذاکره و شناخت از اصلی‌ترین اهداف ما برای حضور است تا کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها از گستردگی خدمات دولت الکترونیک آگاه شوند و آن را به سرویس‌های پایه‌ای مانند شاهکار و ثبت احوال و… معطوف نکنند.

براساس گفته‌های پیشوایی، یکی از خدمات جدید این شرکت براساس قانون برنامه ششم برای پیشگیری از جریان خودرویی طراحی و اکنون به‌صورت پایلوت در دسترس قرار گرفته است. او همچنین توضیح داد: «بنا بر این قانون فراجا، شرکت‌های ثبت اسناد، بیمه مرکزی، وزارت صمت، سازمان ثبت اسناد و اپراتورهای پی‌جی‌اس‌پی مکلف شدند سرویسی جداگانه برای تشخیص اصالت خودرو راه‌اندازی کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.