راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس استرداد وجه جیبیت؛ راهکاری برای افزایش رضایت مشتری

استفاده از روش‌های غیرحضوری برای انجام مراودات مالی و فعالیت‌های اقتصادی علاوه بر سرعت بخشیدن به رفع نیازهای مالی و بانکی افراد، می‌تواند چالش‌هایی را نیز برای استفاده‌کنندگان و ارائه‌دهندگان آنلاین کالا و خدمات ایجاد کند.

خرید اینترنتی و نحوه تعامل میان فروشندگان آنلاین و خریداران پس از بروز مشکل و ایراد در ارائه کالا یا خدمت، یکی از این چالش‌هاست که هر روز نیز بر ابعاد پیچیدگی آن افزوده می‌شود؛ مغایرت میان کالای سفارش داده شده و نمونه ارسال شده، اتمام موجودی انبار پس از ثبت سفارش، آسیب به کالا در حین ارسال و … برخی از مهمترین مشکلاتی است که مراودات میان خریدار و فروشنده را تغییر می‌دهد که در صورت نبود راهکاری موثر به مسئله‌ای بزرگتر همچون بی‌اعتمادی مشتری به کسب و کار و در نهایت توقف خرید از او منجر می‌شود. 

اگرچه به صفر رساندن چالش‌های گفته شده ممکن نیست اما می‌توان با ارائه راهکارهایی پیامدهای منفی و آسیب‌های جانبی آن‌ها را کاهش داد. سرویس استرداد وجه یکی از این راهکارهاست که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه مناسبی را در بین فروشندگان آنلاین کالا و خدمات پیدا کند. این سرویس یک امتیاز ویژه برای پلتفرم‌های فروش کالا و خدمات به‌شمار رفته  که می‌تواند در قالب سیاست‌های بازگشت وجه به‌حساب مبدأ (مشتری) تعریف ‎شود. 

جیبیت با ارائه سرویس استرداد وجه، پلتفرم‌های فروش کالا و خدمت اعم از خرده‌فروشی‌ها، وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات تور و گردشگری و حتی برگزارکنندگان کنسرت‌ها و رویدادها را قادر می‌سازد تا در هر ساعت از شبانه‌روز نسبت به بازگشت وجه تا سقف مبلغ پرداختی در درگاه پرداخت اینترنتی به‌حساب مشتریان یا کاربران بدون اخذ اطلاعات بانکی از آن‌ها و با ساده‌ترین شیوه‌ ممکن اقدام کنند. 

اگر صاحب پلتفرم فروش کالا و خدمات هستید یا درصدد هستید فعالیت خود را در زمینه فروش آنلاین، آغاز کنید این مطلب می‌تواند ضرورت استفاده از سرویس استرداد وجه را به شما نشان دهد. 


الزام استفاده از استرداد وجه 


تقریباً تمام فروشندگان و خریداران آنلاین کالا و خدمات تجربه لغو سفارش خرید یا انصراف از خرید را داشته‌اند؛ ممکن است موجودی کالا در انبار تمام شده باشد یا تاریخ مصرف آن به اتمام رسیده باشد. در چنین شرایطی فروش آن جایز نبوده و درصورتی‌که وجه آن پیش‌تر توسط خریدار و به‌واسطه درگاه پرداخت واریز شده باشد، می‎بایست به او بازگردانده شود.
مورد دیگری که می‌تواند ضرورت وجود سرویس استرداد وجه را به صاحبان کسب و کارهای فروش آنلاین کالا و خدمات نشان دهد، تغییر شکل کالا در حین ارسال است به‌گونه‌ای که کالا با نمونه سفارش داده شده، مغایرت داشته و قابل استفاده نباشد. در این شرایط نیز باید ضوابطی برای بازگرداندن وجه به حساب خریدار یا تعویض کالا با نمونه سالم آن وجود داشته باشد.
بسیاری از کسب و کارها ضرورت وجود سرویس استرداد وجه را به‌خصوص در ابتدای کار انکار می‌کنند. اما آنچه که می‌تواند بر حسن شهرتشان تاثیر بگذارد، بهره‎مندی از سرویس‌هایی است که در نهایت رضایت کاربران را به‌دنبال دارد و آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل می‌کند.


استفاده از استرداد وجه در پلتفرم‌های فروش کالاهای فرهنگی


فروش آنلاین «خدمات فرهنگی» اعم از بلیت کنسرت یا تئاتر نیز یکی دیگر از موارد استفاده از سرویس عودت وجه است؛ فرض کنید به دلیل اختلال فنی در محل برگزاری کنسرت یا بیماری خواننده، برنامه لغو یا به زمان دیگری موکول شود یا ممکن است بلیت فروخته شده با برنامه برگزار شده، همخوانی نداشته باشد (به‌عنوان‌مثال تاریخ روی بلیت اشتباه درج شده باشد) در این شرایط بازگرداندن بهای بلیت‌های خریداری شده به افراد یکی از راهکارهای جلب‌اعتماد مخاطبان کنسرت یا رویداد و کاهش نارضایتی‌های احتمالی است. 

با بهره‌مندی از سرویس ریفاند، پلتفرم‌های فروش آنلاین کالاها و خدمات فرهنگی فرصت این را خواهند داشت که از انتشار تجربه بد کاربران یا مشتریان خود در فضای مجازی، جلوگیری کرده و اعتماد آن‌ها را مجدداً به دست آورند.


استرداد وجه جیبیت؛ راهی برای جذب کاربر بیشتر


جیبیت با ارائه وب‌سرویس استرداد وجه، می‌تواند پلتفرم‌های فروش کالا و خدمات را توانمندتر کند.  در شرایطی که سلیقه افراد به سمت «خرید اینترنتی و آنلاین» تغییر کرده و هر روز بر تعداد پلتفرم‌های فروش آنلاین نیز افزوده می‎شود، اتخاذ تدابیری برای کاهش نارضایتی و جلب بیشتر اعتماد، اهمیتی دوچندان دارد. 

استرداد وجه جیبیت این قابلیت را دارد که در هر ساعت از شبانه‌روز و پس از اعلام لغو سفارش یا انصراف از خرید توسط فروشنده یا خریدار کالا و خدمت، وجه موردنظر را تا سقف درگاه پرداخت اینترنتی، به‌حساب مبدأ، عودت دهد. 

تمام فرایندهای مالی در این سرویس، بدون درخواست مستقیم اطلاعات کارت‌بانکی پرداخت‌کننده طی می‎شود. سرویس استرداد وجه جیبیت، توانایی شناسایی کارت‌های غیر قابل واریز مانند گیفت‌کارت و بن کارت را دارد. درصورتی‌که کارت موردنظر، قابلیت واریز یک‌طرفه داشته باشد، عملیات عودت، انجام نخواهد شد. 

با سرویس استرداد وجه جیبیت، دارندگان درگاه پرداخت اینترنتی می‌توانند بدون طی‌کردن مراحل طولانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وجه پرداختی را بازگردانند. سرویس انتقال وجه و تسویه نیز شاید یکی از سرویس‌های جایگزین استرداد وجه باشد که کسب‌وکارها با بهره‌مندی از آن نیز می‌توانند عملیات بازگرداندن وجه را انجام دهند. 

منبع جیبیت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.