راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سقف تسهیلات خرد 300 میلیون تومان شد / افزایش 50درصدی تسهیلات خرد

بانک مرکزی سقف تسهیلات خرد در شبکه بانکی را با 50 درصد افزایش در مقایسه با سال قبل به 300 میلیون تومان رساند. این در حالی است که طبق آخرین بخشنامه این بانک، سقف تسهیلات خرد در سال 1401 معادل 200 میلیون تومان بوده است.
به گزارش روابط‌ عمومی بانک مرکزی، در بخشنامه‌ بانک مرکزی به شبکه بانکی آمده است: «حداکثر مجموع اصل تسهيلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به 300 میلیون تومان افزایش یافت.»

در ادامه این بخشنامه ذکر شده که «از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند تسهيلات خرد اعطايی را بر اساس شرايط، امتياز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره‌ به‌شرط‌ تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتری پرداخت کنند.»

در این بخشنامه همچنین آمده است که اعطای تسهیلات در قالب «کارت اعتباری مرابحه» تا سقف حداکثر 300 میلیون تومان در سطح تمامی مؤسسات اعتباری، به هر شخص متقاضی واجد شرایط در چهارچوب ضوابط مربوط مجاز بوده و در سقف تسهیلات خرد به متقاضی در هر مؤسسه محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، در مواردی نیز که مشتری قبلاً تسهیلات خرد از مؤسسه اعتباری دریافت کرده، مبنای محاسبه مابه‌التفاوت قابل‌ پرداخت به او تا سقف مقرر در این دستورالعمل، سهم اصل باقی‌مانده از مانده بدهی است.

منبع بانک مرکزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.