راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس‌جمهور لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس تحویل داد / هشدار رئیسی به بانک‌های ناسالم

رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس ضمن بیان توضیحاتی درباره برنامه‌های بانکی دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: «مؤسسه پولی و بانکی که حاضر نیست قوانین بانک مرکزی را اجرایی کند و با وجود مشکل همچنان برداشت از بانک مرکزی دارد و پولی که در اختیار دارد را نیز وارد تولید نمی‌کند، حق ادامه فعالیت ندارد.»

رئیس‌جمهور امروز یکشنبه ۲۸ خردادماه برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه به صحن علنی مجلس رفت.

ابراهیم رئیسی در بخشی از صحبت‌های خود درباره لایحه برنامه هفتم توسعه ناترازی در بودجه، ناترازی در نظام بانکی و پولی، ناترازی در منابع و مصارف آب، ناترازی در انرژی و ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی را از مشکلات کشور دانست.

او در ادامه بیان کرد: «در همین راستا یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه، اصلاح بانک‌های ناتراز است که بر همین اساس بانک‌ها را به سه دسته سالم، ناسالم قابل‌ اصلاح و ناسالم غیر قابل‌ اصلاح تقسیم کرده‌ایم.»

طبق گفته رئیس‌جمهور، بانک‌های ناسالم که امکان اصلاح ندارند منحل می‌شوند چراکه بانک‌های ناتراز غیر قابل‌ اصلاح آثار مخرب در اقتصاد دارند که برخورد با آنها از ابتدای امسال آغاز شده است.

او در ادامه گفت: «مؤسسه پولی و بانکی که حاضر نیست قوانین بانک مرکزی را اجرایی کند و با وجود مشکل همچنان برداشت از بانک مرکزی دارد و پولی که در اختیار دارد را نیز وارد تولید نمی‌کند، حق ادامه فعالیت ندارد.»

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت اقتصاد دیجیتال اشاره می‌کند و در این خصوص بیان می‌کند: «در لایحه برنامه هفتم توسعه برای انرژی، گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اصلاح نظام بانکی، تجارت خارجی و دیگر موارد نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. اقتصاد دیجیتال مسئله مهمی است. کشور‌های دیگر به میزان درآمد نفتی ما از اقتصاد دیجیتال درآمد دارند و باید به این مسئله و درآمد‌زایی از این مسیر توجه داشته باشیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.