راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مزایای سرویس احراز هویت بیومتریک جیبیت

طی سال‌های اخیر، نحوه احراز هویت افراد به‌واسطه ظهور و توسعه سرویس‌‎ها و خدمات پیشرفته، دگرگون شده و از «حضوری» به «غیرحضوری» تغییر شکل داده است. این «تغییر» باعث شده هویت افراد نه صرفاً از طریق امضا یا اثر انگشت که از طریق چهره، هندسه عنبیه و به‌صورت کلی هر رفتار و ویژگی‌ای که در انسان‌ خاص است نیز مورد سنجش و بررسی قرار گیرد. برای نیل به این مهم، نیاز به ابزارهای مدرن بیش از پیش احساس می‌شد. 

سرویس احراز هویت بیومتریک، یکی از ابزارهایی است که به‌ موجب ویژگی‌ها و رفتارهای منحصربه‌فردی مانند چهره، عنبیه، اثر انگشت و حتی نحوه ادای کلمات، می‌تواند صحت‌وسقم هویت فرد را بررسی کرده و آن را تأیید یا رد کند. 

جیبیت با ارائه بسته کاملی از خدمات احراز هویت در سرویس احراز هویت بیومتریک، کسب‌وکارها را در شناسایی بهتر مشتریان‌شان و ارائه خدمات مترقی به آنها یاری می‌کند. سرویس احراز هویت بیومتریک جیبیت شامل تطبیق چهره (Face Verification)، بررسی زنده‌بودن تصویر، بررسی اسناد (Document Verification)، استخراج متن (OCR) و تبدیل صوت به متن (ASR) است.


احراز هویت بیومتریک؛ شناسایی دقیق‌تر، ریسک کمتر


 هر کسب‌وکاری که به ارائه خدمات مالی می‌پردازد یا نیاز دارد که کاربر خود را بهتر بشناسد، به ابزارهای پیشرفته شناسایی نیازمند است.
این «شناسایی» در چند سطح می‌تواند رخ دهد. سرویس احراز هویت بیومتریک دارای لایه‌های گوناگون برای شناسایی هویت افراد است که می‌تواند ریسک‌های ناخواسته را کاهش دهد.
فرایندهای احراز هویت برای هر کسب‌وکاری متفاوت است؛ آنهایی که رابطه مالی دوسویه با کاربران‌شان دارند علاوه بر بررسی و تأیید هویت فرد، صحت‌سنجی داده‌های بانکی او را نیز انجام می‌دهند. 

برای مثال صرافی‌های رمزارز و کارگزاری‌های بازار سرمایه در این دسته جای می‌گیرند؛ اطلاعات هویتی و داده‌های بانکی مد نظر را با به‌کارگیری سرویس‌ احراز هویت بیومتریک و سرویس‌های استعلام بانکی تأیید یا رد می‌کنند. 

دسته دیگری از روش‌های احراز هویت بیومتریک می‌توانند درخواست تصویر چهره یا اسناد هویتی مانند کارت ملی و گواهینامه را بررسی کنند و صحت‌وسقم داده‌های موجود در آن را با هویت فرد تطبیق دهند که در صورت تأیید، اجازه انجام فعالیت به فرد داده می‌شود. تطبیق چهره، بررسی زنده‌بودن تصویر و بررسی اسناد از جمله این روش‌ها هستند.

در لایه دیگر، سرویس احراز هویت بیومتریک، خدماتی همچون تبدیل صوت به متن و استخراج متن را نیز به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

با استخراج متن، اطلاعات متنی موجود در کارت‌های هویتی استخراج شده و دیگر نیازی نیست که کاربر در فرایندهای مرتبط با ثبت‌نام آنها را به‌صورت دستی وارد کند. 

خدمت تبدیل صوت به متن در مرحله اقرار هویت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب بدون نیاز به بارگذاری اصل متن یا اسناد هویتی و تنها با روخوانی از آن‎ها، فرایند صحت‌سنجی انجام می‌شود.


جیبیت؛ همسو با نیاز کسب‌وکارها، هم‌راستا با فناوری روز


احراز هویت و اطمینان به نتیجه حاصل از آن یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهاست که بی‌توجهی به آن می‌تواند نتایج نگران‌کننده‌ای به دنبال داشته باشد که افزایش ریسک‌های اعتباری و احتمال وقوع جرائم غیرقانونی نمونه‌ای از آنهاست. 

جیبیت برای کاهش نگرانی کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی، شرکت‌ها و نهادهای سرمایه‌ای اقدام به ارائه جدیدترین و به‌روزترین روش‌های احراز هویت با تکیه‌ بر تکنیک‌های پردازش تصویر (Image Processing) و یادگیری عمیق (Deep Learning) کرده است. 

احراز هویت بیومتریک، سرویسی جامع است که می‌تواند به نیاز «شناسایی بهتر کاربر» توسط کسب‌وکارها پاسخ دهد.  استفاده از برترین فناوری‌های روز، نرخ موفقیت درخواست‌ها را تا 99 درصد افزایش داده و میانگین زمان پاسخگویی به درخواست‌ها نیز ۵۰۰ میلی‌ثانیه عنوان شده و این سرویس تمامی تست‌های امنیتی لازم را گذرانده و دارای گواهینامه‌های افتا و مکنا است. 

گفتنی است جیبیت علاوه بر سرویس احراز هویت بیومتریک که به بررسی ویژگی‌های فردی و رفتاری برای شناسایی بهتر افراد می‌پردازد، سرویس‌های استعلام بانکی نیز ارائه می‌دهد که پرکاربردترین آن استعلام شبا، تبدیل کارت به شبا و استعلام کارت بانکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.