پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سمینار تحول دیجیتال در صنعت بانکی توسط ایرانسل برگزار شد
سمینار آموزشی تحول دیجیتال در صنعت بانکی، با هدف تعامل بیشتر و آشنایی با ظرفیتهای ایرانسل در تحول بانکداری دیجیتال و همچنین معرفی راهکارهای سازمانی ایرانسل ویژه بانکها برگزار شد. در این مراسم طرفین به بررسی زیرساخت شبکه ایرانسل در مسیر تحول دیجیتال و آشنایی با روند پشتیبانی از مشترکان سازمانی ایرانسل در این صنعت پیشرو پرداختند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، سمینار آموزشی تحول دیجیتال در صنعت بانکی، صبح و بعدازظهر پنجشنبه ۴ خردادماه برگزار شد. در این سمینار علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات و عضو هیئت عامل بانک ملی؛ سهیل سیاح، عضو هیئتمدیره و معاون شبکه و امنیت شرکت پارس تکنولوژی سداد؛ مجید ترکمانی، رئیس اداره کل شبکه و زیرساخت بانک ملی و جمعی از مدیران ارشد ادارات امور استانی بانک ملی ایران، شرکت دادهورزی سداد و شرکت پارس تکنولوژی سداد و جمعی از مدیران ارشد ایرانسل حضور داشتند.
ماهیار، عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با تقدیر و قدردانی از ایرانسل بابت برگزاری سمینار آموزشی تحول دیجیتال در صنعت بانکی با اشاره به شاخص ۱۶۰درصدی ضریب نفوذ تلفنهای همراه در کشور گفت: «به طور میانگین هر ایرانی دارای حساب بانکی، یک تلفن هوشمند دارد. این موضوع بدان معناست که هر کاربر شبکه بانکی مجهز به یک بانک هوشمند است. امروزه تحول دیجیتال دیگر مراجعه به شعب بانکها و معطلی را نمیپذیرد، تحول دیجیتال یعنی هرکس بتواند بهصورت سلفسرویس خدمات بانک خود را در داخل دستگاه تلفن همراه یا کیوسک انجام دهد. این موضوع در ابتدا نیاز به فرهنگسازی گسترده و عمیق در داخل مجموعه بانک دارد و در گام بعدی اپراتورها در این زمینه نقش بسیار کلیدی و مؤثر خواهند داشت.»
محسن یوسفپور، مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با تمرکز بر شیوههای جدید کسبوکارهای دیجیتال، به تشریح راهکارهای ایرانسل برای توسعه صنعت بانکداری اشاره کرد و گفت: «امروزه، اقتصاد و فضای تعاملات اجتماعی، تحتتأثیر تحولات فناوری و فرصتهای ناشی از آن، به شکل بیسابقهای دستخوش تغییر شدهاند. ایرانسل، در حوزه کسبوکار سازمانی، تبدیلشدن به شریک تجاری منتخب سازمانها برای توسعه جغرافیایی، نفوذ در بازارها، افزایش اثربخشی کسبوکار و ارائه راهکارهای سازمانی را چشمانداز خود قرار داده و مأموریت خود را به ارمغان آوردن فرصتهای فوق برای افراد و سازمانها تعریف کرده تا در کنار زندگی بهتر، بتوانند کارهای بیشتری انجام داده و مؤثرتر باشند.»
ایرانسل اعلام کرده که با توجه به مأموریت راهبردی خود بهعنوان ارائهدهنده 5G و تعداد سایت نسل پنج در ایران، آمادگی کامل و لازم برای ایجاد و برقراری شبکه اختصاصی در سازمانها و صنایع را دارد و تسریع در توسعه شبکه 5G در صنایع کشور و ارائه خدمات End to End برای ایجاد تحول دیجیتال در صنایع کشور بهویژه صنعت بانکداری را در اولویت فعالیتهای راهبردی خود قرار داده است.