راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمایشگاه 2023 Seamless Asia آغاز شد / ترسیم آینده صنعت پرداخت آسیا در دوبی

نمایشگاه Seamless Asia امروز در دوبی آغاز شد و تا فردا ادامه دارد. این نمایشگاه رویدادی است که به آینده پرداخت‌ها، بانکداری و تجارت الکترونیک در آسیا اختصاص دارد؛ سه موضوعی که بسیاری معتقد هستند آینده اقتصاد دیجیتال آسیا بر اساس آنها ساخته خواهد شد.

پس از نمایشگاه مجازی Seamless در سال‌های 2020، 2021 و 2022 که هزاران متخصص را از سراسر منطقه گرد هم آورد، 2023 Seamless Asia به صورت حضوری، دوم و سوم خرداد ۱۴۰۲ (۲۳ و ۲۴ می ۲۰۲۳) در سالن‌های نمایشگاهی مرکز تجارت جهانی دوبی در حال برگزاری است.

این نمایشگاه که در حال برگزاری است به مدت دو روز میزبان بیش از 15000 شرکت‌کننده از صنعت پرداخت‌، فین‌تک، خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک، 500 سخنران پیشرو در این حوزه‌ها و 500 غرفه در سطح نمایشگاه است.


سیملس؛ پرداخت، تجارت الکترونیکی و پرداخت خرد


رویداد سیملس (Seamless) شامل سه بخش پرداخت، تجارت الکترونیکی و پرداخت خرد است. برگزارکنندگان رویداد اهمیت یکپارچگی را با این پرسش نشان می‌دهند: «آیا برای شما به‌عنوان یک مصرف‌کننده، تجربه خرید یا کسب‌وکار تجربه‌ای یکپارچه است؟ هنگام خرید، چه در فروشگاه و چه به‌صورت آنلاین، می‌خواهید خریدی بدون هیچ مانع و در هر زمان و مکان و با استفاده از ابزاری که خودتان انتخاب می‌کنید، داشته باشید و دریافت کالا و پرداخت آن برایتان راحت و امن انجام شود؟»

تا چند سال پیش این نمایشگاه با نام رویداد کارت و پرداخت خاورمیانه شناخته می‌شد، اما با تغییر دیدگاه برگزارکنندگان، نام نمایشگاه به سیملس (Seamless) تغییر یافت.

نمایشگاه‌های تجاری محل مناسبی برای دیدار مشتریان و شرکای تجاری، بررسی رقبا و روندها، یافتن شرکای تجاری و یافتن ایده‌های جدید است. هدف Seamless نیز این بوده که نوآورانه‌ترین استارتاپ‌های فین‌تک را از سرتاسر جهان گرد هم بیاورد و انجمنی برای مواجهه با برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی اقتصادها فراهم کند. همچنین هدف این نمایشگاه با تأکید بر شبکه‌سازی و الهام ایده‌، رونمایی از محصولات پیشرفته‌ای است که مرزهای تفکر بازار فعلی را جابه‌جا کند.

در مورد صنایعی که رشد سریع دارند اهمیت نمایشگاه‌ها دوچندان می‌شود. فناوری اطلاعات بانکی هم از آن دسته حوزه‌هایی است که به دلیل رشد سریع آن نیاز به بستری برای معرفی آخرین تحولات دارد. شاید بتوان گفت نمایشگاه سیملس مهم‌ترین رویداد بانکداری در منطقه خاورمیانه است که البته این رویداد نیز نسخه‌های دیگری دارد؛ مثل سیملس آفریقا.


Seamless؛ نقطه ملاقات مبتکرترین ذهن‌ها در صنعت پرداخت


Seamless به مدت 23 سال محل ملاقات باهوش‌ترین و مبتکرترین ذهن‌ها در صنایع؛ پرداخت، فین‌تک، بانکداری، خرده‌فروشی، تجارت الکترونیکی، دیجیتال‌مارکتینگ، لجستیک، کارت و صنایع هویت و BNPL بوده است.

در 2023 Seamless Asia یک کنفرانس ۹مسیری از محتواهای مرتبط با موضوعاتی که پیش‌تر ذکر شد طراحی‌ شده که هر کدام از این موضوعات به حدود شش زیرشاخه تقسیم شده‌اند.

موضوعاتی که در این کنفرانس‌ها بررسی و مطرح شده شامل مواردی است که در ادامه می‌خوانید؛ مقررات مالی، شمول مالی، ارز دیجیتال، متاورس، وام و BNPL، وام P2P، حریم خصوصی داده‌ها، بازار دیجیتال، فرهنگ مشتری‌محور، eKYC، بیومتریک، تشخیص تقلب، احراز هویت، نوآوری در مرکز خرید، تجریه خرده‌فروشی مدرن.

مواردی که پیش‌تر ذکر شد تنها گوشه‌ای از ۵۱ موضوعی است که در این کنفرانس‌ها بررسی شده است.

۴۷ درصد مخاطبان این نمایشگاه از کشور امارات متحده عربی، ۲۲ درصد شمال آفریقا، ۱۵ درصد سایر کشورهای خاورمیانه و ۱۲ درصد عربستان صعودی هستند.


حضور توسن‌تکنو و جی‌اس‌اس در 2023 Seamless Asia


در این نمایشگاه دوروزه فرصتی وجود دارد که داغ‌ترین استارتاپ‌های منطقه هر کدام به مدت پنج دقیقه محصول یا راه‌حل خود را در پنل تخصصی که متشکل از وی‌سی‌ها، سرمایه‌گذاران و مشاوران است، ارائه دهند.

در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه نه‌تنها شرکت‌کنندگانی از منطقه حضور دارند بلکه شرکت‌هایی از سایر کشورهای دنیا نیز برای نمایش محصولات‌شان در آن حضور می‌یابند. حضور در این نمایشگاه برای شرکت‌های بزرگی مانند مسترکارت، آمازون، مایکروسافت، ویزا، پی‌پال، اچ‌اس‌بی‌سی و ایدمیا هم اهمیت دارد.

از شرکت‌های شناخته‌شده در ایران، توسن‌تکنو و جی‌اس‌اس هم در این نمایشگاه حضور دارند. توسن‌تکنو ۱۰ محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کند.

محصولات تولیدی جدید این شرکت شامل سری جدیدی از پایانه‌های پرداخت الکترونیک هوشمند، راهکار‌های بانکی، سامانه جامع مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک و شیوه‌های نوین پرداخت دیجیتال می‌شود. توسن‌تکنو در غرفه E30 این نمایشگاه حاضر است.

جی اس‌اس در این نمایشگاه دستگاه‌های آنی بانک، ربات، آنی بانک، ربات آلفا، کس لش ویندوزی دیواری و دستگاه لینکس ۹۵۰۰ را مورد توجه بازدیدکننده‌ها قرار داده است. همچنین سرویس‌هایی که دستگاه آنی بانک ارائه می‌دهد شامل صدور کارت هدیه، خرید سکه طلا، قابلیت اکسچینج کردن ارزها می‌شود.

منبع terrapinn
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.