راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اطلاعیه اول‌پرداخت درباره اجاره‌ حساب‌ کاربری / انتقال به پلیس فتا و مسدودیت موقت

اول‌پرداخت در اطلاعیه‌ای با موضوع اجاره‌دادن حساب کاربری به افراد کلاهبردار اعلام کرد که دادن حساب کاربری به افراد کلاهبردار کاملاً ممنوع و تبعات آن به عهده فردی است که حساب کاربری خود را در اختیار شخص ثالث قرار داده است. این شرکت همچنین تصریح کرد که برای جلوگیری از تداوم این موضوع به‌ صورت مستمر با پلیس فتا همکاری خواهد کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی اول‌پرداخت، پیرو مستنداتی که از عده‌ای افراد سودجو به‌ دست‌ آمده، تعداد کاربرانی که حساب کاربری خود را در اختیار بزهکاران فضای مجازی گذاشته‌اند بالا رفته است. کلاهبرداران با انتشار آگهی‌های همکاری با سایت اول‌پرداخت در سامانه دیوار و کانال‌های تلگرامی، سعی در فریب کاربران داشته و از آنها می‌خواهند تا با افتتاح حساب در اول‌پرداخت و احراز هویت کامل در ازای گرفتن مبالغی روزانه بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان حساب کاربری خود را در اختیار این افراد بگذارند.

این افراد پس از خالی‌کردن موجودی ریالی افراد جامعه از طریق هک‌کردن حساب‌های بانکی و انتقال آن به حساب‌های بانکی افراد احراز هویت‌شده در سایت اقدام به خرید ارز دیجیتال و پرفکت‌مانی می‌کنند.

از آنجا که این فعالیت باعث آسیب رساندن به کاربران دیگر می‌شود و امنیت سامانه سایت اول‌پرداخت را نیز تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، اول‌پرداخت با به‌دست‌آوردن اطلاعات و مستندات این افراد، گزارش کاملی در اختیار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا گذاشته تا مراتب به طور کامل از طریق ضابطان قضایی پیگیری شود. بنا بر اعلام این مجموعه، از این‌ پس، تدابیر سختگیرانه‌تری برای شناسایی و مانیتورینگ، همکاری مستمر با پلیس فتا و مسدودیت موقت برای مبارزه با اجاره حساب‌های کاربری به افراد کلاهبردار به اجرا گذاشته خواهد شد.

  • شناسایی و مانیتورینگ: تیم اول‌پرداخت سیستم‌هایی قوی برای شناسایی و مانیتورینگ فعالیت‌های مشکوک در سایت اول‌پرداخت راه‌اندازی کرده تا به طور فعال و سریع عملکرد کاربران را بررسی و هرگونه فعالیت مشکوک را شناسایی و متوقف کند.
    ۲. همکاری مستمر با پلیس فتا: مدیران مجموعه اول‌پرداخت در تلاش‌اند به طور فعال با پلیس فتا همکاری کنند. این همکاری شامل استعلام و تأیید هویت کاربران جدید و متوقف‌سازی فعالیت‌های مشکوک است. همچنین ارائه کلیه والت‌ها و آیدی تراکنش‌های مشکوک به پلیس فتا بخش دیگری از این همکاری است تا هرچه سریع‌تر این افراد توسط ضابطان قضایی شناسایی شوند. هر گونه شکایت از سوی کاربران درباره فعالیت‌های کلاهبرداری نیز به پلیس فتا اطلاع داده خواهد شد.
    ۳. مسدودسازی موقت: هر کاربری که به‌ صورت مشکوک شناسایی شود و به عملیات کلاهبرداری دست زده باشد یا هر گونه ارتباط یا همکاری با این افراد داشته باشد، بلافاصله مسدود می‌شود و دسترسی‌اش به وجوه موجود در حساب کاربری برای ۷۲ ساعت محدود خواهد شد. کارشناسان اول‌پرداخت در بخش بازرسی طی این مدت کلیه استعلام‌های لازم را از مراجع قضایی خواهند گرفت.

اول‌پرداخت در پایان این اطلاعیه تصریح کرد که همکاری با این افراد هم از لحاظ قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران و هم از لحاظ دستورات دین مبین اسلام مبنی بر هر عملی که منجر به وارد کردن خسارت به افراد دیگر شود، جرم تلقی شده و کاربرانی که اقدام به اجاره‌دادن حساب خود می‌کنند، عملاً در این کلاهبرداری سهیم و مجرم شناخته می‌‌شوند؛ بنابراین کلیه تبعات قانونی و شرعی آن بر عهده فرد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.