راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اینترنت‌بانک قوامین راه‌اندازی شد / قابلیت‌ها و ویژگی‌ها

کامبیز مطلق، معاون فناوری اطلاعات بانک قوامین گفت با راه‌اندازی اینترنت‌بانک قوامین مشتریان می‌توانند سرویس‌های بانکی را به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت زمانی دریافت کنند که این امر کاهش قابل توجه هزینه‌های بانکداری را در بر دارد.

.

ویژگی‌های اینترنت‌بانک قوامین

ارائه گزارش از وضعیت حساب‌ها، انتقال وجه، ارائه صورتحساب، خدمات کارت، خدمات چک ، تنظیمات و حساب‌های حقوقی به مشتریان از جمله خدمات ارائه شده در سامانه اینترنت‌بانک قوامین است.

معاونت فناوری اطلاعات بانک قوامین در ادامه با اشاره به خدمات ارائه‌شده در بخش حساب‌های مشتریان متذکر شد: در این بخش 10 تراکنش آخر هر حساب و نمودار میانگین ماهانه حساب‌ها به تفکیک نمایش داده می‌شود.

در بخش انتقال وجه نیز در قسمت‌های جداگانه انتقال از حساب به حساب داخلی، کارت به کارت، مدیریت انتقال وجوه و انتقال وجه گروهی امکان‌پذیر است. در بخش انتقال حساب به حساب داخلی نیز مشتری می‌تواند پس از واردکردن اطلاعات و فشردن دکمه تایید مبدا، مقصد، مبلغ تراکنش و مشخصات حساب مقصد و شماره‌ پیگیری را مشاهده کند.

مطلق با بیان اینکه در بخش صورت‌حساب علاوه بر نمایش تراکنش‌های گردش ماهانه، اطلاعات دوره‌ای تراکنش‌ها و چک‌های واگذارشده به حساب نیز نمایش داده می‌شود، گفت: در بخش دوره‌ای با واردکردن تاریخ مورد نظر می‌توان صورتحساب تراکنش‌های انجام شده را مشاهده و در صورت نیاز فایل آن را دریافت کرد.

.

جلوگیری از سوءاستفاده‌های بانکی با اعلام مسدودی کارت

مطلق در ادامه با اشاره به برخی دیگر از خدمات اینترنت بانکینگ درباره بخش خدمات کارت این سامانه افزود: در این بخش درخصوص مسدودی کارت، ویرایش اطلاعات کارت و تغییر رمز دوم کارت امکاناتی به کاربر ارائه می‌شود. در بخش مسدودی کارت کابر می‌تواند هنگام مفقودی یا سرقت کارت خود آن را مسدود کند تا از بروز هرگونه سواستفاده جلوگیری نماید.

وی همچنین یاد آوری کرد: نمایش اطلاعاتی درباره چک‌های مربوط به همه حساب‌ها و به عبارتی بازبینی وضعیت چک‌ها از جمله قابلیت‌های این سامانه است.

مطلق با اشاره به بخش خدمات چک که اطلاعاتی در خصوص چک‌های مربوط به حساب را نمایش می‌دهد ،درباره بخش تنظیمات متذکر شد: دراین بخش کاربران می‌توانند مشخصات فردی و اطلاعات خود را مشاهده کنند. همچنین کاربران دراین بخش می‌توانند با وارد کردن مشخصات و شماره حساب یا شماره کارت حساب‌های آشنا، اطلاعات آنها را ذخیره و به عنوان حساب آشنا (حساب پرکاربرد) از آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است تغییر رمز حساب کاربری و تنظیمات ظاهری سامانه نیز دراین بخش امکان‌پذیر است.

مطلق در پایان با اشاره به بخش حساب‌های حقوقی گفت: در قسمت کارتابل حقوقی، کاربران می‌توانند انتقال وجه مربوط به حساب‌های حقوقی (شرکت‌ها) که دارای چند حق امضا هستند را انجام دهند و همچنین وضعیت انتقال‌های حقوقی را مشاهده کنند.

.

نحوه فعال‌سازی اینترنت‌بانک قوامین

کامبیز مطلق در خصوص نحوه فعال‌سازی این سامانه گفت: مشتریان با مراجعه به شعبه دارای حساب می‌توانند نسبت به فعال‌سازی این سامانه اقدام کنند. پس از پرکردن فرم مخصوص فعال‌سازی، رمزنامه‌ای در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که با استفاده از آن استفاده از خدمات این سامانه امکان‌پذیر است.

 منبع: بانک قوامین

1 دیدگاه
  1. حسین وطانی می‌گوید

    تغییررمزدوم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.