راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد / پیشنهادهایی درباره توکنایز کردن دارایی مالی داریم

مجید عشقی در نشست خبری با خبرنگاران در استان سمنان، از منطقی نبودن ۲۴ساعته‌شدن بورس خبر داد و گفت: «پیشنهادهایی درباره توکنایز کردن دارایی مالی داریم.»

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ریزش اخیر بورس در نشست خبری استانداری سمنان گفت: «از هفته آینده به صورت مستمر عرضه اولیه خواهیم شد. شرایط بازار را در هم نظر خواهیم گرفت؛ اما با توجه به نقدینگی موجود در بازار، اتفاقی نخواهد افتاد و استقبال خوبی خواهد شد. روند نزولی اخیر بورس طبیعت بازار است. بعد از رشد بازار از آبان‌ماه تا اردیبهشت، رشد ۶۰درصدی را تجربه کردیم.»

مجید عشقی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران استانی سمنان درباره تغییر ساعات معاملات یا شبانه‌روز شدن بورس گفت: ۲۴ساعته‌شدن بورس منطقی نیست. برخی از صندوق‌ها هستند که به صورت شبانه‌روز خریدوفروش می‌شوند. پیشنهادهایی درباره توکنایز کردن دارایی مالی داریم که به‌نوعی دیجیتال کردن سهام در بخش کالایی است. در این خصوص هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.»

عشقی افزود: «اگر این حوزه راه‌اندازی شود، می‌توانیم آن را به صورت ۲۴ساعته داشته باشیم؛ چراکه ساختارهایش با بازار سنتی کاملاً متفاوت است. عجله‌ای برای این کار نداریم.»

لازم به ذکر است که ۲۰ اردیبهشت‌ماه صرافی تترلند با همکاری پلتفرم مزدکس در مراسم رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن این صرافی از راه‌اندازی این مبدل خبر داده بود و گفته شده که صندوق‌های توکنایز‌شده قابل معامله هستند و همواره ۲۴ساعته امکان معامله دارند؛ بنابراین محدودیت‌های ساعات بازار سهام تهران را ندارند. همچنین کاربران توانایی تبدیل طیف وسیعی از دارایی رمزارزی خودشان را به توکن با پشتوانه صندوق‌های بازار اوراق بهادار تهران خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.