راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از نسخه جدید وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند / بهبود سفرنامه کاربر و کاربردپذیری محصول

تترلند به مناسبت ششمین سال فعالیتش از نسخه جدید وب‌سایت، اپلیکیشن و همچنین گزارش سال‌ ۱۴۰۱ رونمایی کرد. در این رویداد طراح محصول، مدیر خدمات کاربران و مدیر توسعه کسب‌و‌کار تترلند از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن تترلند سخن گفتند و به ارائه آمار و ارقام گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند پرداختند.

تترلند با ارائه گزارش فعالیت در قالب گزارش سال سعی دارد چالش‌های اکوسیستم‌های رمزارزی به‌ درستی دیده شود و قانون‌گذاران و تصمیم‌گیران دید بهتری به این پدیده دیجیتال جهانی داشته باشند. همچنین کاربران با چالش‌ها، روندها و فرایند‌های آنها آشنا شوند.


ارتقای سرعت سایت به سه‌برابر گذشته


تترلند در مسیری که طی این پنج سال پیموده، شفافیت را اولویت و امنیت را شرط لازم این مسیر قرار داده و ثمره این سفر برای این صرافی، جلب اعتماد مشتریان بوده است. 

شقایق محمدی، طراح محصول تترلند با اشاره به افزایش قابلیت‌های اپلیکیشن تترلند گفت: «طی زمان، تترلند به خواسته‌ها و نیاز‌های کاربرانش گوش داده و گسترده‌تر شده و روز به روز بر خدمات و قابلیت‌هایش اضافه کرده است. این نیاز باعث شد سفرنامه کاربر و کاربردپذیری محصول را بهبود بدهیم.»

طراح محصول تترلند درباره قابلیت‌های جدید محصول تترلند گفت: «تلاش ما برای بهبود سرعت لودینگ بوده و الان شاهد این هستیم که سایت با سرعت سه‌برابر قبل بالا خواهد آمد و برخلاف قبل که نسخه اندروید را به‌صورت جداگانه داشتیم و کاربران ios دسترسی خوبی نداشتند با انتشار نسخه PWA هم نسخه موبایل هم‌زمان با سایت آپدیت می‌شود و هم کاربران ios مشکل‌شان کامل برطرف می‌شود.»


کاهش پله‌ای کارمزد کاربران


او ادامه داد: «با بررسی کامل روند فروش، خرید، برداشت و واریز اصلاحات لازم در سفرنامه کاربر انجام شد و سرعت عملیات به دوبرابر افزایش پیدا کرد تا کاربر تجربه بهتری کسب‌ کند و زمان کمتری برای رسیدن به نتیجه نیاز داشته باشد.»

طراح محصول تترلند گفت: «با اینکه قابلیت تبدیل سریع را قبلاً اضافه کرده بودیم، دسترسی به آن بیشتر شده و بهبود یافته است. تترلند یک سرویس مالی است و یکی از اهمیت‌های سرویس مالی، کارمزد کم است که تترلند برای رضایت کاربران، کارمزد‌های کاربران را بر اساس سطح آنها به‌صورت پله‌ای کاهش داده است.»


گسترش قابلیت‌های اپلیکیشن تترلند


او می‌گوید یکی از خواسته‌های کاربران این بوده که دارک‌مود اضافه شود که این کار هم انجام شده و همچنین زبان‌های  انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، ترکی و اسپانیایی بنا به تنوع و خواسته کاربران به اپلیکیشن اضافه شد. از دیگر دغدغه‌های کاربران، اطلاع یافتن از تغییر وضعیت فعالیت‌هایشان در تترلند بوده که این مورد با قسمت اطلاعیه‌ها و اعلانات عملیاتی شد و در نهایت آپدیت وضعیت تراکنش‌ها و فعالیت‌های کاربران به‌صورت لحظه‌ای به آنها گزارش می‌شود.

طراح محصول تترلند ادامه داد: «پیشخوان حرفه‌ای مدیریتی برای دسترسی بهتر به تمام فیچر‌ها طراحی شده، تا امروز بخش مشخصی جهت مشاهده لیست سفارشات کاربر وجود نداشت ولی با برنامه‌ریزی انجام‌شده در حال حاضر تاریخچه تراکنش‌ها و رسید‌های آن منظم‌تر و با قابلیت فیلترینگ و دسته‌بندی طراحی شده است.»

به گفته محمدی، این مجموعه به جهت اهمیت دادن به کاربرانی که از طریق دعوت دوستان درآمدزایی می‌کنند برای اینکه کنترل کامل روی درآمدشان داشته باشند صفحه‌ای برای کنترل حرفه‌ای دعوت دوستان و کسب درآمد طراحی شده است. همچنین با همکاری با مجموعه مزدکس، بخش معاملات توکن‌های بهادار بازار بورس تهران را در مبدل رمزارزی راه‌اندازی کرده‌اند.


رضایتمندی بیش از ۹۶درصدی کاربران از پشتیبانی آنلاین


در ادامه این رویداد مرجان قاسمی، مدیر خدمات کاربران تترلند گفت: «پشت تمام فرایند‌های تترلند، تیم‌هایی حضور دارند که ۲۴ساعته و در ۳۶۵ روز سال پاسخگوی نیاز‌های کاربران تترلند هستند. تیم پشتیبانی و تیم خدمات کاربران باعث رضایتمندی بیش از ۹۶درصدی کاربران از پشتیبانی آنلاین و شاخص ان‌‌پی‌اس بیش از ۷۰درصدی شده است.»

قاسمی با اشاره به آمار و ارقام سال گذشته گفت: «میزان مراجعه کاربران به پشتیبانی به نسبت تعداد تراکنش ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است. همچنین ۵۵ درصد از کاربران حتی یک بار هم به پشتیبانی مراجعه نداشته و بدون نیاز به راهنمایی در حال انجام تراکنش‌های خود هستند.»

او ادامه داد: «مجموعه زمان آنلاین و پشتیبانی بیش از سه میلیون دقیقه است و اگر تمامی چت‌های پشتیبانی را چاپ کنیم و کاغذ‌ها را پشت هم قرار دهیم ۹۳ کیلومتر طول کاغذ‌ها می‌شود که ۲۱۰ برابر ارتفاع برج میلاد است. برای تولید این مقدار کاغذ لازم است ۴۰ درخت قطع شود که آنلاین بودن خدمات‌مان مانع از قطع این تعداد درخت شده است.»

به گفته مرجان قاسمی در مرکز تماس تترلند صف هوشمندی را برای پاسخگویی تنظیم کرده‌اند و این پاسخگویی با اولویت‌بندی انجام می‌شود؛ بدین‌گونه که کاربران ویژه تترلند که تراکنش‌های بالاتری نسبت به سایرین دارند بدون نیاز به بودن در صف تماس در سریع‌ترین زمان ممکن به پشتیبانی خدمات کاربران متصل می‌شوند. همچنین برای این دسته از کاربران پشتیبانی اختصاصی و مجزا قرار داده شده که نیاز به ماندن در صف نداشته باشند.

او ادامه داد: «در سال گذشته به ازای هر ۱۰۰۰ تراکنش تنها سه مورد شکایت و نارضایتی کاربران از سرویس گزارش شده است.»


دسترسی به ابزارهای سرمایه‌گذاری؛ توکن‌هایی با پشتوانه اوراق بهادار


سالار تحویلدار، مدیر توسعه کسب‌و‌کار تترلند در این رویداد گفت: «با کمک گرفتن از داده‌های استخراج‌شده و تحلیل رفتاری کاربران و نیازسنجی‌های ارزیابی‌شده در مجموعه تترلند و همچنین فرصت‌های پیش‌ رو به سمت آینده نوآورانه حرکت می‌کنیم.»

تحویلدار با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری گفت: «با تحلیل داده کاربران و نیازسنجی‌های انجام‌شده با توجه به نیاز به سودآوری و حفظ ارزش دارایی‌ها، پتانسیل‌هایی را در این قسمت به جهت ارائه خدمت دیدیم. قرار است ابزارها و محصولات به طیف گسترده‌ای از کاربران عرضه شود که هر کاربر بسته به ریسک و شرایطی که دارد دسترسی به ابزارهای متفاوت سرمایه‌گذاری را داشته باشد تا در عین حفظ ارزش دارایی‌ها بتواند برای خودش سودآوری هم رقم بزند. یکی از این ابزارها توکن‌هایی با پشتوانه اوراق بهادار است.»

او ادامه داد: «همواره مدیریت دارایی و معاملات میان چند بازار مختلف از جمله اصلی‌ترین مشکلات سرمایه‌گذارانی است که در چند بازار مختلف در حال فعالیت هستند. بعضاً این دارایی‌ها از یک جنس نیستند. برای مثال زمانی که یک فرد مالک رمزارزی است و پتانسیل خوبی را در بازار سهام تهران شناسایی می‌کند برای تغییر ساختار سبد دارایی و تغییر دارایی رمزارز به صندوق‌های ETF یا به‌اصطلاح قابل معامله در بازار تهران باید چند مرحله را بگذراند. ابتدا باید تبدیل رمزارز به ریال در یک سکوی تبادل رمزارز در داخل کشور انجام ‌شود. سپس برداشت وجه انجام می‌شود که در این مرحله بین دو تا ۲۴ ساعت برای واریز وجه به حساب کاربر زمان می‌برد و پس از دریافت وجه، فرد اگر حسابی در کارگزاری داشته باشد، در ساعات معاملاتی سرمایه باید اقدام به واریز وجه کند و سپس سفارش‌گذاری را در ساعات معاملاتی بورس انجام دهد تا بتواند صندوق‌های بازار سهام را در بورس اوراق بهادار تهران داشته باشد. این مراحل در بهترین حالت یک روز کاری زمان‌بر است.»

مدیر توسعه کسب‌و‌کار تترلند ادامه داد: «ما به‌واسطه مبدل تترلند و همکاری با مجموعه مزدکس که کار توکنایز کردن صندوق‌های ETF بازار سهام تهران را انجام می‌دهد توانستیم چهار مرحله‌ای را که پیش‌تر ذکر شد به دو کلیک و چند ثانیه کاهش دهیم و بدین صورت کاربران توانایی تبدیل طیف وسیعی از دارایی رمزارزی خودشان را به توکن با پشتوانه صندوق‌های بازار اوراق بهادار تهران داشته باشند.»

به گفته تحویلدار، نکته حائز اهمیت آن است که صندوق‌های توکنایز‌شده به صورت سی‌اف‌تی قابل معامله هستند و همواره ۲۴ساعته امکان معامله را دارند و محدودیت‌های ساعات بازار سهام تهران را ندارند.


عرضه نسخه تترلند کلاسیک از ۳۱ خردادماه


او همچنین به کاربرانی که تترلند را به جهت سادگی انتخاب کردند نوید داد که  تا پایان خردادماه نسخه تترلند کلاسیک برای آنها عرضه خواهد شد و به سادگی گذشته می‌توانند خدمات پایه‌ای را دریافت کنند. در این نسخه ویژگی‌های اصلی وجود دارد اما سایر ویژگی‌ها به خاطر راحتی کاربر در دسترس نخواهد بود.

سالار تحویلدار بیان کرد: «آموزش همواره یکی از ارکان اصلی افراد برای موفقیت در بازارهای مالی بوده است. با توجه به نیاز‌های افراد فعال در بازارهای مالی و رمزارزی، ارائه بسترهای آموزشی به جهت آشنایی افراد در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و معاملات و حوزه‌های نوین مرتبط به بحث رمزارزها قرار است شکل بگیرد که با کمک‌گرفتن از اساتید و متخصصان خبره به کاربران ارائه شود.»

تترلند در این رویداد از نسخه جدید سایت رونمایی کرد و گزارش سال ۱۴۰۱ را ارائه داد. همچنین گفته شد که نسخه تترلند کلاسیک از ۳۱ خردادماه برای کاربران راه‌اندازی خواهد شد و همچنین به مناسبت پنج‌سالگی تترلند تا پنج روز آینده استفاده از سرویس بازار تترلند بدون کارمزد در اختیار کاربران قرار دارد و از روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه اپلیکیشن و وب‌سایت تترلند در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.