راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش 66درصدی وام خرید جهیزیه کالای ایرانی ابلاغ شد / تکلیف 5000 میلیارد تومانی بانک مرکزی به چهار بانک

بانک مرکزی بخشنامه پرداخت 5000 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین جهیزیه کالای ایرانی در سال 1402 را برای اجرا به چهار بانک ملی، سینا، سپه و پارسیان ابلاغ کرد که طبق بررسی‌های «راه پرداخت»، میزان وام خرید جهیزیه کالای ایرانی نسبت به سال گذشته معادل 66.6 درصد افزایش پیدا کرده و تعداد بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات نیز از پنج بانک به چهار بانک رسیده و بانک کارآفرین از فهرست بانک‌های عامل در این زمینه حذف شده است.

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: «پیرو نامه شماره 02/1973 مورخ 1402/1/8 در خصوص جزء (4) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1402 کل کشور پیرامون تأمین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم‌ خانگی زوج‌هایی که از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یا فرزندآوری استفاده نکرده‌اند، با معرفی کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بسیج سازندگی، به پیوست سهمیه مربوط به جزء (4) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال جاری ارسال می‌شود.»

همچنین، در پیوست این بخشنامه سهمیه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین جهیزیه کالای ایرانی اعلام شده که طبق آن، چهار بانک عامل باید در مجموع 5000 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه بپردازند.

طبق این گزارش، هر یک از بانک‌های سپه، ملی، پارسیان و سینا به ترتیب باید 3000، 1000، 600 و 400 میلیارد تومان وام خرید جهیزیه کالای ایرانی بپردازند. این در حالی است که در بخشنامه سال قبل، سهیمه هر یک از این بانک‌ها 600 میلیارد تومان بوده است.

این در حالی است که در بخشنامه سال 1401 بانک مرکزی، به پنج بانک سپه، ملی، پارسیان، سینا و کارآفرین پرداخت 3000 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه خرید جهیزیه کالای ایرانی تکلیف شده بود.

بنابراین، بانک مرکزی تکلیف پرداخت این تسهیلات را معادل 66.6 درصد افزایش داده و بانک کارآفرین را از بانک‌های عامل برای پرداخت وام خرید جهیزیه کالای ایرانی حذف کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.