راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر توسعه نوآوری مجلس در گفت‌وگو با راه پرداخت خبر داد / برنامه هوشمندسازی تعامل مجلس با کسب‌وکارها

مدیر توسعه نوآوری مرکز نوآوری قوه مقننه در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۳ در گفت‌وگو با «راه پرداخت» از برنامه‌های این مرکز در خصوص هوشمندسازی روابط مردمی پارلمان خبر داد و گفت: «یکی از مهم‌ترین موضوعات ما در قوه مقننه تحول دیجیتال است که به همه روندهای مجلس از جمله رأی‌گیری، تعامل با کسب‌وکارها و تعامل با مردم مربوط می‌شود.»

سید مجتبی احمدنیا، مدیر توسعه نوآوری مرکز نوآوری قوه مقننه در رویداد نوآوری برای مجلس (reverse pitch) که در اولین روز اینوتکس ٢٠٢٣ برگزار شد، اهداف و برنامه‌های مرکز نوآوری قوه مقننه را تشریح کرد. او گفت که این مرکز برای کمک به مجلس برای کنارگذاشتن روندهای سنتی ایجاد شده است. در حال حاضر این مرکز در تعامل با شرکت‌ها و اندیشکده‌ها از ظرفیت آنها برای ارائه راهکارهای نوآورانه به مجلس با تشکیل جلسات B2G استفاده می‌کند.

سید مجتبی احمدنیا، مدیر توسعه نوآوری مرکز نوآوری قوه مقننه در خصوص این مرکز ادامه داد: «مرکز نوآوری قوه مقننه اسفند ١۴٠١ تأسیس شد و حاصل زحمات اکوسیستم نوآوری است. ایده ما نوآوری در بخش عمومی است و قصد داریم با حل مسائل به صورت نوآورانه راهکارها را کارآمدتر کنیم.»

به گفته او با احساس نیاز نوآوری در ساختار مجلس کشور در واقع سیستمی که مبتنی بر یک نظام بروکراتیک است، قصد دارد با بیرون از سیستم کار کند و برای همین برخی زیرساخت‌های حقوقی و قانونی نیازمند اصلاحاتی هستند.

احمدنیا در حاشیه رویداد reverse pitch در پاسخ به خبرنگار راه پرداخت در خصوص تأثیر مرکز نوآوری قوه مقننه بر روندهای سنتی مجلس توضیح داد: «زمانی که صحبت از نوآوری در مجلس می‌شود یکی از مهم‌ترین موضوعات، تحول دیجیتال است که به همه روندهای مجلس از جمله رأی‌گیری، تعامل با کسب‌وکارها و تعامل با مردم مربوط می‌شود.»

او ادامه داد: «ما در حال حاضر به مواردی نظیر هوشمندسازی روابط مردمی با مجلس می‌پردازیم و شرکت‌ها و اندیشکده‌ها به ارائه راهکارها و محصولات خود در راستای رفع نیازهای نوآورانه مجلس می‌پردازند.»

احمدنیا در پایان گفت: «یکی از اقدامات اساسی ما استفاده از ابزارهای نوآورانه برای تبیین قانون جهش تولید به‌عنوان یکی از قوانین مهمی است که مستقیماً به اکوسیستم نوآوری کشور مربوط می‌شود.»

او تأکید کرد که به طور کلی هدف از ایجاد مرکز نوآوری قوه مقننه، کمک به مجلس برای خروج از روندهای سنتی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.