راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش عملکرد یک‌ساله شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد منتهی به دوره مالی ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در تاریخ ۳۰ فروردین امسال برگزار شد. روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در گزارشی، خلاصه‌ای از عملکرد سالانه این شرکت را ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در سال ۱۴۰۱ نگاه استراتژیک خود را بر پایه رشد مستمر و خدمت‌رسانی بنا نهاد و بر همین مبنا توانست در ۹ ماه اولیه آن گام‌های بزرگ و مؤثری در راستای ارتقای سطح کیفی و غنی‌سازی خدمات و محصولات خود بردارد. در این جهت، بهبود کاربری خدمات، افزودن امکانات جدید به محصولات، تعامل بیشتر با مخاطبان در امتداد اصل همیشگی مشتری‌مداری و مسئولیت اجتماعی و برگزاری جشنواره‌ها و کمپین‌های متنوع را در دستور کار خود قرار داد. با اتخاذ این رویکرد توانست رتبه خود را بین شرکت‌های حوزه پرداخت ارتقا دهد و به جوایز و تقدیرنامه‌های متعدد دست یابد. 

از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت می‌توان به کسب عنوان «شرکت برتر از نظر رشد سریع» در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اشاره کرد که حاصل ارزیابی شاخص‌هایی نظیر رتبه فروش، میزان دارایی، ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، سودآوری و ارزش بازار بود. همچنین با استناد به گزارش‌های ماهانه شاپرک این شرکت شاهد رسیدن به رتبه‌ چهارم از رتبه‌ ششم در شاخص مبلغ تراکنش در طی 9 ماه اولیه سال بوده‌ است. این شرکت با افزودن خدمات جدیدی روی برنامه موبایلی سانیار و پی‌پاد، علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت کاربری، گامی دیگر در جهت مسئولیت اجتماعی برداشت. علاوه بر اینها می‌توان به برگزاری ده‌ها جشنواره و اهدای صدها جایزه‌ متنوع به‌صورت ماهانه اشاره کرد که منجر به ارتباطی نزدیک و تعاملی مستمر با مشتریان پرداخت الکترونیک پاسارگاد شد. در ادامه این موارد می‌توان به دریافت تندیس برند محبوب مصرف‌کنندگان در دو محصول پی‌پاد و پایانه فروشگاهی اشاره کرد که نمایانگر به ثمر نشستن تلاش‌ها در راستای رضایت مخاطبان است.

طبق گزارش عملکرد این شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه و با استناد به گزارش‌های ماهانه شاپرک، رشد مبلغ تراکنش کل صنعت پرداخت در ۹ماهه ۱۴۰۱ نسبت به ۹ماهه سال ۱۴۰۰، ۲۳.۵۹ درصد بوده است. این در حالی است که رشد پرداخت الکترونیک پاسارگاد در این شاخص و بازه زمانی، ۶۲.۳۹ درصد بوده و باعث شده پرداخت الکترونیک پاسارگاد در شاخص میزان رشد سهم از مبلغ تراکنش رتبه دوم کل صنعت را کسب کند و در مقایسه با رقبا رشد ۱.۸۱ درصدی داشته باشد. همچنین رشد تعداد تراکنش کل صنعت در این بازه زمانی، ۱۴.۱۲ بوده که در این میان پرداخت الکترونیک پاسارگاد با رشد ۵۱.۶۴ درصدی مواجه بوده است. به همین جهت این شرکت در شاخص میزان رشد سهم از تعداد تراکنش رتبه دوم را کسب کرده و در مقایسه با رقبا ۱.۱۸ درصد رشد داشته است. مقایسه وضعیت شاخص‌ها در دوره ۹ماهه نشان می‌دهد پرداخت الکترونیک پاسارگاد توانسته در سهم از مبلغ تراکنش از رتبه ششم به رتبه چهارم، و در سهم از تعداد تراکنش از رتبه پنجم به رتبه چهارم در میان شرکت‌های صنعت پرداخت دست یابد.

همچنین اطلاعات مربوط به عملکرد کسب‌وکار پایانه فروشگاهی در صنعت، بر اساس آخرین گزارش عملکرد شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت که توسط شرکت شاپرک تا پایان آذرماه ۱۴۰۱ ارائه شده، حاکی از آن است که درحالی‌که صنعت در شاخص تعداد تراکنش ۱۷ درصد افزایش داشته، پرداخت الکترونیک پاسارگاد بالغ بر سه‌برابر این میزان رشد داشته است. همچنین در شاخص مبلغ تراکنش نیز بیش از ۲.۵ برابرِ صنعت رشد داشته و در این شاخص، به رشدی معادل ۵۸ درصد رسیده است.

موفقیت‌های این شرکت که هم‌راستا با شاخص‌های رشد فروش در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر سال سازمان مدیریت صنعتی است، باعث شد پرداخت الکترونیک پاسارگاد موفق به اخذ عنوان «شرکت برتر از نظر رشد سریع» در بیست‌وپنجمین دوره‌ این رتبه‌بندی شود. همچنین کسب تندیس بلورین در سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران گواهی از فعالیت‌های حرفه‌ای در مدیریت مالی و اقتصادی این شرکت برای رسیدن به جایگاهی برتر با رشدی روزافزون است. علاوه بر این موارد، شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد همواره تلاش داشته تا با بهره‌گیری از تجربیات پیشین و استخراج دانش پنهان سازمان، بتواند با خلق ارزش‌افزوده برای مشتریان خود، رضایت حداکثری ایشان را کسب کند. کسب گواهینامه سه ستاره در پنجمین دوره جایزه مدیریت دانشی KM4D گواه تحقق این رویکرد در شرکت است.

علاوه بر اهمیت رشد و تلاش برای دستیابی به جایگاه برتر، از دیگر رویکردهای مهم این شرکت توجه به مسئولیت اجتماعی است. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد تلاش می‌کند در راستای ایفای نقش خود با ارائه راهکارهایی خلاقانه و از همه مهم‌تر کاربردی، به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به پروژه درخت آرزو اشاره کرد. این پروژه که با هدف کمک‌رسانی به هموطنان زلزله‌زده در خوی راه‌اندازی شد، از پی‌پاد به عنوان بستری تسهیل‌گر برای تحقق و تداوم همیاری و انجام فعالیت‌های همدلانه استفاده می‌کند. راه‌اندازی طرح پنل خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر و توانمندسازی اقتصادی از دیگر فعالیت‌های مهم پرداخت الکترونیک پاسارگاد در این زمینه است. علاوه بر این موارد، شرکت با اختصاص مبالغی به صورت ماهانه جهت حمایت از موسسات خیریه گامی دیگر در راستای مسئولیت اجتماعی برداشته است. کسب تقدیرنامه سه ستاره جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت می‌تواند گواهی بر تاثیرگذاری این فعالیت‌ها باشد. از دیگر فعالیت‌های پرداخت الکترونیک پاسارگاد در این زمینه، ارائه خدمات برجسته و حمایت‌های مالی و معنوی در راستای فراهم آوردن بستری مناسب جهت بهبود شرایط زندگی انسان‌ها در انجمن اوتیسم و انجمن اهدای عضو بود که دریافت تقدیرنامه‌ دیگری در کنفرانس «ملی سازمانی با رویکرد رهبری و تعالی» همزمان با هفتمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی را برای این شرکت رقم زد.


ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان


ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و پذیرندگان از دیگر موضوعاتی است که پرداخت الکترونیک پاسارگاد را به نوآوری در معرفی محصولات و خدمات جدید و متناسب با نیاز مخاطبان ترغیب می‌کند. این شرکت برای ارتباط نزدیک و مستمر با پذیرندگان، برنامه موبایلی سانیار را ارائه کرد. این برنامه که بستری آنلاین و کاربردی برای کنترل و مدیریت درگاه‌های پرداخت پذیرندگان فراهم می‌کند، قابلیت‌های فراوانی نظیر گزارش‌گیری آنلاین و پشتیبانی حرفه‌ای را در خود دارد که سال گذشته توانست با ارائه‌ راهکارهای مهندسی‌شده این امکان را فراهم آورد تا پذیرندگان در کمتر از 10 دقیقه گزارش فروش خود را به‌صورت آنلاین در هر زمان و مکانی دریافت کنند. علاوه بر این باشگاه پذیرندگان پرداخت الکترونیک پاسارگاد، بستری است برای ایجاد ارتباط با افراد یا سازمان‌ها جهت ارائه خدمات و سرویس‌های بهتر تا از این طریق تعاملات منظم و مستقیمی به منظور هم‌افزایی بیشتر بین سازمان‌ها و گروه‌های مختلف اعضا، ایجاد شود. همچنین این باشگاه با رصد و بررسی فعالیت پذیرندگان هر ماهه جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره تراکنش برنده» برای تشویق پذیرندگان خود به صورت مستمر برگزار کرد که طی آن صدها جایزه متنوع از طریق قرعه‌کشی‌ها به پذیرندگان تقدیم شد.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به توسعه پی‌پاد و آرپا و اضافه کردن گزینه‌های مختلف نظیر خرید اینترنتی بلیت سینما اشاره کرد. در راستای حمایت از موسیقی فاخر، به سفارش تلویزیون اینترنتی آرپا و با شعار «پی‌پاد؛ آهنگ یک انتخاب» چند تک‌آهنگ از اساتید بنام موسیقی ایرانی، آقای همایون شجریان و آقای علیرضا قربانی منتشر شد.

در ادامه فعالیت‌های گسترده این شرکت، توجه خاص به پیشرفت‌های فنی و اهمیت به اشتغال‌زایی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه، باعث شد این شرکت رویداد «کمپ صعود پرداخت الکترونیک» را با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با هدف «معرفی صنعت پرداخت به دانشجویان»، «جذب استعدادهای دانشجویی»، «شناسایی ایده‌های به‌روز» و «ایجاد بستر مناسب جهت شناسایی استعدادها» برگزار کند. این رویداد توانست فرصتی ماندگار برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارای ایده و جویای کار فراهم آورد.

بررسی روند یک‌ساله شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد بیانگر رشدی مستمر مبتنی بر کار تیمی، به‌کارگیری مهارت‌های تخصصی و برنامه‌های فرآیندمحور سرمایه انسانی در راستای توجه صددرصدی به مخاطبان و ذی‌نفعان و لزوم در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی در بخش بزرگی از فعالیت‌های شرکت بوده است. کسب جوایز و تقدیرنامه‌ها و همچنین موفقیت در ارائه خدمات و محصولات اثربخش، انگیزه‌ای دوچندان برای دستیابی به اهداف مشتری‌مدارانه و مسئولیت‌محور در سال پیش‌ رو برای این شرکت ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.