راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش راه پرداخت از جدیدترین اقدامات مبارزه با فیشینگ در کریپتو / صداوسیما مال‌باختگان رمزارزی را نجات می‌دهد؟

گزارشی از کلاهبرداری چند هزاردلاری در حوزه رمزارزها در صداوسیما منتشر شده و این نهاد وعده پیگیری نتیجه این پرونده و تعیین تکلیف مال‌باختگان رمزارزی را داده که به همین منظور، پلیس فتا به مردم درباره سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مجازی هشدار داده و یک شماره تماس به‌عنوان مرجع اطلاعاتی معرفی کرده است، در این زمینه بررسی‌های راه پرداخت نشان می‌دهد که هنوز امکان ارتباط با کارشناسان پلیس فتا از طریق این شماره‌تلفن وجود ندارد.

این روزها، صحبت‌هایی از کلاهبرداری بزرگ در حوزه رمزارزها نقل محافل مجازی شده تا جایی که در روزهای اخیر تجمعی از مال‌باختگان رمزارزی مقابل دادسرا صورت‌گرفته و فیلم‌هایی از آن منتشر شده است.
شب گذشته نیز، صداوسیما که پیش‌ازاین نسبت به بازار رمزارزها و تحولات آن منفعلانه برخورد می‌کرد، گزارشی از کلاهبرداری چند هزاردلاری از مردم با وعده سودهای کلان منتشر کرد و این‌طور که به نظر می‌رسد می‌خواهد تا به‌نتیجه‌رسیدن شکایت افراد پیگیر این پرونده باشد.

گزارش صداوسیما نشان می‌دهد، جمعی از مردم در حوزه رمزارزها چند هزار دلار سرمایه‌گذاری کرده و به آنها وعده پرداخت سودهای کلان در فازهای مختلف داده شده اما در نهایت نه‌تنها سودی دریافت نکرده‌اند بلکه اصل پول سرمایه‌گذاری شده نیز برباد رفته است. به نظر می‌رسد تجمع مال باختگانی که از صداوسیما پخش شده, مربوط به تجمع مال باختگان مانی کینگ است که یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های کلاهبرداری رمزارزی است و ماه‌هاست بحث آن مطرح است.

«کینگ مانی» در واقع رمزارز ابداعی است که شرکت «بادران گستر» اعضایش را به خرید آن دعوت کرده و در نهایت با شکایت هزاران مال‌ ‌باخته و از دست رفتن سرمایه‌شان پای این پرونده و روسای شرکت به میز قضا و بازداشت کشیده شد اما هنوز سرمایه از دست رفته مال باختگان آن بازنگشته است. 

به نظر می‌رسد که صداوسیما و مسئولان دولتی توجه خود را به این زمینه متمرکز کرده‌اند و باید منتظر ماند و دید این توجه اقدامات از جمله گزارش اخیر صداوسیما، موجب شفافیت و نظارت بیشتر در این حوزه باشند یا خیر؟
البته در این زمینه، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به مردم هشدار داده تا پیش از اینکه در شرکت‌های مجازی سرمایه‌گذاری کنند، با تماس با شماره 096380 از ماهیت آنها مطلع شوند.

طبق اعلام پلیس فتای تهران، برای اینکه از کلاهبرداری‌های احتمالی در روزهای آینده پیشگیری شود، می‌توانید با تماس با شماره 096380 از ماهیت شرکت و صرافی موردنظر اطلاع پیدا کنید که پیگیری‌ها و تماس‌های راه پرداخت در ساعات مختلف در این زمینه نشان می‌دهد که هنوز امکان برقراری ارتباط با کارشناسان پلیس فتا وجود ندارد.

در این زمینه، معمولاً اپراتورها برای دریافت خدمات مشاوره شما را در صف قرار می‌دهند؛ اما شماره اعلامی پلیس فتا برای اطلاع از ماهیت شرکت‌های مجازی به‌منظور سرمایه‌گذاری همواره اشغال است.

البته، گفته می‌شود که راه ارتباطی 096380 مرجع اطلاعاتی پلیس فتا در سراسر کشور و در موضوعات مختلف فضای مجازی و سایبری است، ممکن است دلیل شلوغی خط و عدم پاسخگو بودن در این زمینه به این موضوع برگردد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.