راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمار درخواست صدور مجوز در سال 1401 اعلام شد / هرمزگان؛ رتبه اول تأخیر در بررسی درخواست‌ها

معادل 569 هزار و 742 درخواست صدور مجوز در سال 1401 در درگاه ملی مجوزها ثبت شد که از این تعداد 48 هزار و 346 درخواست که شامل 8.68 درصد می‌شود با تأخیر در بررسی مواجه شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس آخرین گزارش درگاه ملی مجوزها، استان لرستان با 5.41 درصد کمترین تأخیر در بررسی درخواست صدور مجوزهای کسب‌وکار را داشته است. ایلام با 6.29 درصد، تهران با 6.36 درصد و سپس البرز با 6.37 درصد دارای کمترین تأخیر در بررسی درخواست‌های مجوز کسب‌وکار بوده‌اند.

استان هرمزگان با 18.5 درصد، بیشترین تأخیر را در بررسی درخواست مجوزهای کسب‌وکار داشته، مازندران با 13.06 درصد، زنجان با 12.64 درصد و سپس گلستان با 10.87 درصد در جایگاه‌های بعدی، بیشترین تأخیر در بررسی درخواست مجوزهای کسب‌وکار را داشته‌اند.

پیش‌ از این، مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار از شروع به کار درگاه ملی مجوزها برای ثبت درخواست و صدور مجوزهای صنفی خبر داده بود. همچنین طبق اطلاعیه این مرکز، سامانه قدیمی (G4B.IR) و ایرانیان اصناف برای همیشه از دسترس خارج شده است.

وزیر اقتصاد نیز امروز در نامه‌ای به تمام وزرا و رؤسای سازمان‌ها از شروع پیگرد متخلفان از اجرای احکام قانونی تسهیل صدور مجوزها خبر داد و هفت جرم و تخلف در این زمینه را نیز ابلاغ کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.