راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

Edge، مرورگر اختصاصی مایکروسافت به کیف پول رمزارزی مجهز می‌شود / نفوذ رمزارزها به امپراتوری‌های نرم‌افزاری

شرکت مایکروسافت اخیراً از راه‌اندازی یک کیف پول ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم در نسخه آزمایشی مرورگر وب Edge خبر داده است. این قابلیت جدید «کیف پول رمزنگاری» نامیده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا اتریوم و توکن‌های مبتنی بر اتریوم را ذخیره و معامله کنند.

چندی پیش یک کاربر توییتر با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از مرورگر Edge در صفحه توییتر خود از اضافه ‌شدن یک کیف پول ارز دیجیتال به این مروگر خبر داد. به نظر می‌رسد پروژه‌های ارز دیجیتال در حال نفوذ به شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگی نظیر مایکروسافت هستند تا جای پای خود را هرچه بیشتر محکم کنند. بر اساس گزارش‌هایی که از محققان نرم‌افزاری به دست می‌رسد، مایکروسافت در حال توسعه یک کیف پول اختصاصی در بخشی از مرورگر وب خود، Edge است.

شرکت مایکروسافت با استناد به اسکرین‌شات‌های موجود از قابلیت جدید مرورگر خود آن را تأیید کرده و به آزمایش‌کنندگان در مورد خطرات استفاده از این کیف پول این‌گونه هشدار می‌دهد: «به‌عنوان یک آزمایش‌کننده، از سرمایه خود استفاده خواهید کرد. در صورت از دست دادن وجوه، مایکروسافت هیچ‌گونه خسارتی را جبران نخواهد کرد. این یک پروژه محرمانه است و هیچ جزئیاتی نباید به صورت خارجی به اشتراک گذاشته شود.»

این هشدار تأیید می کند که کیف پول هنوز در مراحل اولیه آزمایش است و برای استفاده عموم آماده نیست.

این کیف پول کریپتو جدید، در صورت عرضه نهایی، رقیب متامسک، پرکاربردترین افزونه کیف پول Web3 خواهد بود، با این تفاوت که به صورت اختصاصی در مرورگر Edge سرویس‌دهی می‌کند.

بنابر آزمایش‌هایی که تاکنون بر روی کیف پول اختصاصی مرورگر Edge صورت گرفته تأیید می‌شود که این کیف پول از حساب‌های مختلف اتریوم پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند به دلخواه بین آنها سوئیچ کند. همچنین، کیف پول دارای یک صرافی داخلی اتریوم است که از ETH، DAI، UNI، USDC و USDT پشتیبانی می‌کند.

مرورگر Edge توانایی خرید ارز دیجیتال از Coinbase و MoonPay را از طریق کیف پول رمزنگاری داخلی خود تبلیغ می‌کند. همچنین این کیف پول در صورت عرضه نهایی به کاربران دارای قابلیت اتصال برنامه‌های غیرمتمرکز و پشتیبانی از جمع‌آوری و ذخیره ان‌اف‌تی‌ها خواهد بود.

شرکت مایکروسافت همچنین اخیراً به دلیل اضافه کردن قابلیت‌هایی نظیر BNPL به مرورگر Edge، ترفندهای سخنگیرانه برای جلوگیری از استفاده کاربران از کروم و روشی که در ویندوز 11، تغییر مرورگرهای پیش‌فرض را سخت‌تر می‌کرد، با انتقاداتی مواجه شده است.

منبع news.bitcoin.com the verge
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.