راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشتمین شماره ماهنامه بیمه دیجیتال، ویژه‌نامه نوروز منتشر شد

ماهنامه بیمه دیجیتال در هر یک از بخش‌های «بیمه از نگاه داده»، «راهبرد»، «نمای نزدیک»، «اینشورتک» و «جهان» مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های روز صنعت بیمه را بررسی می‌کند و تلاش دارد تا از زاویه‌ای متفاوت به مسائل این اکوسیستم نگاه کند.

بیمه دیجیتال در ویژه‌نامه نوروز خود به سراغ نیما نوراللهی، مدیرعامل بیمه تجارت نو رفته است. نوراللهی در این گفت‌وگو از دستاوردهای شرکت تجارت نو در صنعت بیمه و چالش‌هایی که پشت سر گذاشته، می‌گوید. او مسیر پر پیچ و خم صنعت از ابتدای حضورش تاکنون و شکاف عمیق میان آنچه باید باشد و آنچه هست را تشریح می‌کند و بر این موضوع اصرار دارد که آینده صنعت بیمه در گرو ادغام در تحولات ناشی از دیجیتالی شدن است. در واقع تغییر یک آینده حتمی است که به عقیده نوراللهی بیمه ناگزیر از آن است.

بهروز اسدنژاد، عضو شورای فنی و مدیریت ریسک بیمه ایران نیز نظری متفاوت از نیما نوراللهی ندارد. او که در بخش نمای نزدیک بیمه دیجیتال به بیان چالش‌های امروز صنعت بیمه پرداخته، موضوع اهمیت آموزش و توسعه روابط بین‌الملل در صنعت بیمه را دو عامل مهم در بیرون‌رفت از فضای پرچالش آن می‌داند.

بیمه دیجیتال در این شماره در گزارش آماری بیمه از نگاه داده به بررسی سهم حضور زنان در جایگاه‌های مختلف شرکت‌های بیمه با نیم‌نگاهی به آمار و ارقام پرداخته است. در بخش راهبرد نیز با علی بنیادی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، در رابطه با روند فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت بیمه و چرایی اهمیت نوآوری در نگاه نهاد ناظر گفت‌وگو شده است.

موضوع دیگری که بیمه دیجیتال در این شماره مانند شماره پیش به آن توجه داشته معرفی یک استارتاپ بیمه‌ای است. بیمپک استارتاپی است که در این شماره بیمه دیجیتال به آن پرداخته شده است. باقر اسماعیل‌زاده، مدیرعامل استارتاپ بیمپک در این گزارش‌گفت‌و‌گو با بیان سازوکار و مدل کسب‌و‌کاری این استارتاپ، درباره چالش‌های احتمالی با رگولاتور و جایگاه آن در شبکه فروش صحبت کرده است.

زلزله خوی و زلزله مهیب ترکیه نیز بهانه‌ای شد برای بخش جهان و بررسی مواردی از قبیل بیمه‌های ساختمان‌ها و ارزیابی خسارت پس از وقوع حادثه، استانداردهای ساخت‌و‌ساز و مجوزهایی که بدون داشتن معیارهای دقیق برای این ساختمان‌ها صادر می‌شود. دغدغه بزرگی برای امروز صنعت بیمه؛ این‌که چه تدابیری از سوی صنعت برای مشکلاتی اینچنین اندیشیده شده و چه انتقاداتی به صنعت بیمه در سطح جهانی و ملی وارد است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیمه دیجیتال در این شماره جمع کردن بازیگران اصلی شبکه فروش آنلاین و سنتی در کنار هم است. افشین ایرجی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن کارگزاران بیمه، علی طهماسب‌میرزا، رئیس کمیته فناوری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان بیمه، احسان حق بجانب مدیر زنجیره تأمین سناپ در کنار محمدرضا فرحی، مدیرعامل بیمه بازار و حامد ولی‌پوری، مدیرعامل ازکی به بررسی چالش‌های تعامل این دو گروه در ماه‌های اخیر پرداخته‌اند. میزگردی که در نهایت به یک نتیجه مهم ختم شده است. به رسیدن به یک راه تعامل با ادبیات همراهی و همسویی، نه تقابل و تضارب. ویدئوی کامل این میزگرد با عنوان «ما تفاوت داریم، تقابل نه!» را می‌توانید در کانال آپارات راه‌ پرداخت تماشا کنید.

هشتمین شماره ماهنامه بیمه دیجیتال در 76 صفحه منتشر شده و به صورت رایگان از سایت فروشگاه راه پرداخت قابل تهیه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.