راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال ۱۴۰۱ تکنوتجارت منتشر شد / دیفای و مدیریت ثروت؛ اولویت‌های سرمایه‌گذاری شرکت در سال آتی

گزارش سال ۱۴۰۱ تکنوتجارت منتشر شد؛ این شرکت در سال ۱۳۹۴ با نام بازرگان‌گستر آتی آسیا تأسیس شد و در پی تصمیم بانک تجارت درباره ورود اکوسیستم نوآوری، در سال ۱۳۹۸ با مأموریت و هیئت‌مدیره جدید،‌ به تکنوتجارت تغییر نام داد و حالا این شرکت با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری‌محور و مورد نیاز بانک تجارت با ارزش‌های فراگیری، همکاری، تفکر سیستمی، حمایتگری، ‌نوآوری، یادگیری، جسارت، دانایی‌محوری و همکاری به تحول تجربه مشتریان بانک کمک می‌کند.

پورتفوی شرکت تکنوتجارت در سال ۱۳۹۹ تنها سه شرکت فرابوم، جاده و لامینگو را در بر می‌گرفت؛ سال بعد شش شرکت پی‌بار، تکنوسل، سیت تو، ققنوس، بیدک و DHC به این جمع اضافه شدند. روند توسعه‌ای پورتفوی تکنوتجارت در سال ۱۴۰۱ هم متوقف نشد و دیجی‌پی،‌ آوای اطمینان، صندوق توسعه تکنولوژی، ‌تکنوکراد و تکنوپی به این جمع پیوستند.

این شرکت در سال ۱۴۰۱، ‌۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نقدی انجام داده (براساس تخمین‌های غیررسمی حدود ۱۳ درصد از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر کشور) و برای هم‌افزایی با سرویس‌های بانکی، اتصال به مشتریان بانک تجارت و ارائه خط اعتباری تسهیلات سرمایه‌گذاری غیرنقدی انجام داده است.

بر اساس آمارهای طرح‌های ارزیابی‌شده شرکت در سال ۱۴۰۱، ‌191 طرح در حوزه‌های تجارت الکترونیک، فین‌تک، داده‌کاوی و هوش مصنوعی، ‌بلاکچین، لجستیک، تأمین مالی و مدیریت ثروت توسط تکنوتجارت ارزیابی شده که از این بین دو حوزه تجارت الکترونیک با ۵۵ درصد و فین‌تک با 30 درصد در صدر قرار دارند.

31 درصد این طرح‌ها به دلیل عدم اولویت سرمایه‌گذاری و 16 درصد آنها در مرحله شتابدهی رد شده‌اند و 15 درصد آنها نسبت به رقبایشان تمایزی نداشته‌اند.

 تکنوتجارت در این گزارش اعلام کرده که استارتاپ‌ها را بر اساس چهار معیار تیم متعهد و قوی، ‌بازار قابل حصول، ‌شاخص‌های مالی و نزدیکی به زنجیره ارزش بانک می‌پذیرد. البته در سال ۱۴۰۲، حوزه‌های دستیار مالی هوشمند و مدیریت ثروت اولویت‌های سرمایه‌گذاری این شرکت‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.