راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مفیدکارت چیست؟ / حل چالش دستیابی آنی به وجه در کارگزاری‌ مفید

مفیدکارت، محصول جدید کارگزاری مفید؛ یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب است که امکان ارائه خدمات مالی ویژه به مشتریان را فراهم کرده است. هدف از طراحی مفیدکا‌‌‌رت، ساده‌تر کردن نقل‌وانتقالات مالی بین کارگزاری مفید و مشتریان و ایجاد تجربه بهتر سرمایه‌گذاری در کارگزاری مفید است.

در حالت عادی و طبق قانون نقل‌و‌انتقالات وجوه در بازار سرمایه، مشتریان کارگزاری‌ها برای برداشت وجه از حساب خود در کارگزاری، باید درخواست وجه خود را ثبت کنند تا یک الی سه روز کاری بعد، وجه درخواستی به حساب بانکی آنها واریز شود. مشتریان کارگزاری مفید با دریافت مفیدکا‌‌‌رت می‌توانند بدون نیاز به طی کردن فرآیند عادی برداشت وجه، به‌صورت آنی و در هر لحظه‌ از شبانه‌روز، موجودی قابل برداشت خود در سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید را به مفیدکارت منتقل کرده و از آن در شبکه بانکی استفاده کنند.

در سامانه مفیدکارت به دلیل واریز و برداشت آنی وجه قابل برداشت، اعتباری از سوی بانک به حساب مشتری منتقل می‌شود و برای رعایت قانون مذکور، دو روز بعد از ثبت درخواست کاربر در مفیدکارت، یک سند واریز و برداشت هم‌زمان نیز ثبت می‌شود. به بیان بهتر، بانک به اندازه‌ مبلغی که کاربر در مفیدکارت درخواست ثبت کرده، مبلغی را واریز و بلافاصله از حساب مشتری کسر می‌‌کند. در نتیجه در صورتحساب دو آیتم واریز و برداشت با یک مبلغ یکسان مشاهده می‌شود.

مفیدکارت عضو شبکه شتاب است و انجام تراکنش‌هایی مانند برداشت وجه از دستگاه خودپرداز، کارت به کارت، خرید از فروشگاه‌ها و درگاه‌های اینترنتی، پرداخت قبوض و سایر خدماتی که از یک کارت عضو شبکه شتاب انتظار می‌رود، از طریق آن امکان‌پذیر است.


سرمایه‌گذاری کم‌ریسک


طرح حامی یک طرح حمایتی ویژه مشتریان کارگزاری مفید است که مانده حساب آنها نزد کارگزاری را در صندوق ثابت حامی، سرمایه‌گذاری و سود آن را به صورت مداوم محاسبه می‌کند. با اضافه شدن مفیدکارت به جمع خدمات متنوعی که کارگزاری مفید به مشتریان خود ارائه می‌کند، امکان دسترسی آنی به اصل سرمایه و سود آن برای سرمایه‌گذاران در طرح حامی فراهم شده است.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های مفیدکا‌‌رت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • برداشت وجه آنی از کارگزاری مفید

امکان انتقال لحظه‌ای موجودی قابل برداشت در حساب کارگزاری مفید به مفیدکا‌رت تا سقف روزانه ۵۰۰ میلیون ریال

  • واریز وجه آنی به کارگزاری مفید

امکان انتقال لحظه‌ای وجه نقد از مفیدکا‌‌رت به حساب کارگزاری مفید تا سقف روزانه ۵۰۰ میلیون ریال

  • یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب

امکان انجام تمامی تراکنش‌های بانکی در شبکه شتاب مانند دریافت و پرداخت وجه از طریق کارت به کارت، دریافت وجه از خودپرداز، خرید از پایانه‌های فروشگاهی (POS)، خرید از درگاه‌های پرداخت آنلاین و…

لازم است بدانید که سقف انتقال وجه روزانه مفیدکارت، مطابق با دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های شبکه بانکی است.


مراحل گام به گام دریافت و فعال‌سازی مفیدکارت


برای دریافت مفیدکارت لازم است درخواست خود را از طریق اپلیکیشن مفید، ایزی‌تریدر یا ایزی‌تریدر نسخه اوربیس ثبت کنید. پس از طی مراحل احراز هویت و اخذ تأییدیه‌های لازم از سیستم بانکی، ظرف حداکثر دو هفته مفید‌کارت‌ شما صادر و بسته‌بندی‌شده و به آدرس اعلامی شما ارسال می‌شود.

گام اول برای دریافت مفیدکارت ورود به اپلیکیشن مفید، ایزی‌تریدر و ایزی‌تریدر نسخه اوربیس است. پس از ورود به اپلیکیشن درخواست خود را برای دریافت مفیدکارت ثبت کنید.

در گام بعدی از شما خواسته می‌شود اطلاعات هویتی خود را تکمیل کنید که مطابق تصویر زیر باید پیش بروید.

در قدم بعدی شما باید اطلاعات محل اقامت خود را برای دریافت مفیدکارت وارد کنید.

پس از دریافت مفیدکارت لازم است کارت خود را فعال کنید.

در پایان شما برای فعالسازی کارت مفید باید شماره کارت ۱۶رقمی مفید خود را وارد کرده و در نهایت کد تأیید ارسال‌شده را وارد کنید. پس از فعال‌سازی مفیدکارت از طریق اپلیکیشن مفید، ایزی‌تریدر یا ایزی‌تریدر نسخه اوربیس، رمز اول مفیدکارت برای شما پیامک می‌شود.

علاقه‌مندان برای دانلود و دریافت اپلیکیشن مفید، می‌توانند از طریق سایت کارگزاری مفید، گوگل‌پلی یا کافه‌بازار اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.