راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رتبه اعتباری بانک سامان در میان موسسات مالی و بانکی بین‌المللی

رتبه اعتباری بانک سامان در میان موسسات مالی و بانکی بین‌المللی برای نخستین بار ازسوی موسسه Capital Intelligence اعلام شد.

به گزارش اداره روابط عمومی بانک سامان، رتبه‌‌سنجی اعتباری بانک سامان از نیمه دوم سال 1391 آغاز شد و پس از انجام بررسی‌های لازم، مرحله نخست رتبه‌سنجی اواخر سال 92 پایان یافت و بانک موفق شد در شاخص‌های مختلف رتبه‌هایی مساوی با رتبه کشوری کسب کند.

بر اساس این گزارش، بانک سامان همچنین در رتبه‌های مربوط به توان مالی و پشتیبانی که مربوط به موقعیت بانک در سطح بین‌المللی است نیز توانست امتیازهای مساعدی را کسب کند.

این موسسه چشم‌انداز فعالیت بانک سامان در سال‌های آینده را نیز وضعیت پایدار پیش‌بینی کرده است.

این گزارش حاکی است، مرحله دوم رتبه سنجی (بازنگری اول) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک و تصویب صورت‌های مالی آغاز می‌شود و امید است سبب ارتقای رتبه اعتباری بانک شود.

گفتنی است، رتبه‌سنجی فرآیندی است که بر اساس جایگاه کسب شده در آن می‌توان شفافیت عملکرد، ریسک سرمایه‌گذاری، قدرت رقابتی، موقعیت مالی، پتانسیل دستیابی به بازارهای سرمایه داخلی و خارجی، دریافت یا اعطای تسهیلات سندیکایی و توانمندی ایفای تعهدات موسسه یا بانک رتبه‌بندی شده را مورد مطالعه و ارزیابی قرار داد.

منبع: بانک سامان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.