راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در نشست خبری اکسکوینو مطرح شد / درخواست بازگشت سقف روزانه تراکنش رمزارزی‌ها به 100 میلیون تومان

پلتفرم معاملات آنلاین و کیف پول رمزارزهای اکسکوینو در آستانه پنجمین سال فعالیت، اولین نشست خبری خود را برگزار کرد و به ارائه گزارش عملکرد خود پرداخت. طبق توضیحات بابک مقدم، مدیرعامل این صرافی، اکسکوینو سال 1401 روزانه یک میلیون و 300 کاربر داشته و توانسته جزو سه پلتفرم اصلی بازار باشد.

رویداد پنجمین سالگرد فعالیت اکسکوینو در خانه کارمان دیروز برگزار شد و بابک مقدم، مدیرعامل اکسکوینو؛ محسن تقدسی، مدیر ارشد محصول؛ مژگان منصوری، مدیر ارشد عملیات و مجید قاقازانی، مدیر ارشد مارکتینگ این صرافی در نشست خبری این رویداد به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

بابک مقدم در پاسخ به سؤالات «راه پرداخت» به برآورد حجم بازار، امنیت شبکه و تنظیم‌گری این حوزه پرداخت. او در خصوص سهم اکسکوینو از بازار گفت: «ما سهم خودمان را در بازار 20 درصد برآورد کرده‌ایم و معیار ما برای تشخیص این سهم، حجم مبادلات بوده است. هرچند آمار رسمی در این زمینه وجود ندارد اما ما از اطلاعات انجمن فین‌تک استفاده کردیم و محاسبه کردیم که بازار رمزارز در صرافی‌های داخلی ایران حدود 25 میلیارد دلار است. آمار رقبا در این زمینه مشهود نیست، اما برآورد ما نشان می‌دهد ما جزو سه پلتفرم اصلی هستیم و سهم‌مان در بازار 20 درصد است.»

بابک مقدم

او با اشاره به حملاتی که طی امسال با آن مواجه بودند، عنوان کرد: «حفظ امنیت مهم‌ترین مؤلفه برای ما در بحث زیرساخت و عملیات است. امسال هم با حملات زیادی مواجه بودیم اما هیچ کدام از این حملات موفقیت‌آمیز نبود و با توجه به اینکه تمامی سرورهای ما در خارج از کشور است و از امنیت قوی برخوردار هستیم توانستیم امنیت خودمان و کاربران را تأمین کنیم.»

مقدم در پاسخ به سوال دیگر راه پرداخت مبنی بر اینکه اگر یک خواسته کوتاه‌مدت برای سال آینده از رگولاتور داشته باشید چیست، بیان کرد: «اگر به‌اصطلاح یک عیدی کوچک بخواهیم در خصوص بحث سقف تراکنش است. ما امسال از طرف رگولاتور با کاهش سقف تراکنش روزانه مواجه شدیم که برای کاربران دردسر زیادی ایجاد کرده است. درحالی که نرخ دلار در ایران روزانه در حال افزایش است، رگولاتور سقف تراکنش را برای ما از 100 میلیون تومان به 25 میلیون تومان کاهش داد و این عملاً عدد ناچیزی است. جالب است هدفی که رگولاتور از این تصمیم داشت اساساً محقق نشد. چون کاربر 25 میلیون تومان تراکنش را انجام می‌دهد و بقیه تراکنش خود را آفلاین انجام می‌دهد؛ بنابراین فقط دردسرش بیشتر شده است.»

مقدم با اشاره به برنامه‌های اکسکوینو برای سال آینده توضیح داد: «مهم‌ترین هدف ما تأمین زیرساخت امنیت برای کاربران است و تاکنون هم در این مسیر قدم برداشته‌ایم. بیشترین تمرکز ما روی هولدرهاست و کاربران‌مان بیشتر از این دسته فعالان رمزارز هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.